Audi A2 mijn renovatie project
- Audi_gekkie
Gaaf man, het wordt een echte gangsterauto 

[quote="Willie60"]@paladore,
Dat privacy glas/folie , ziet er ook wel netjes uit, blijft dat goed zitten ?[/quote]
Aan een zijde van de folie zit een lijmlaag.
De folie wordt op de binnenkant van de ruit geplakt en daarna precies op maat afgesneden.
Een eventueel overgebleven randje wordt nog eens nabewerkt zodat het raam goed open en dicht gaat.
Van buiten lijkt het donkerder, van binnen kan je nog prima naar buiten kijken.
Ik heb hier gekozen voor 15% lichtdoorlatend, je kan zelfs nog 10% of 5% kiezen, of gewoon de boel dichtzetten.
Op de achterruit heb ik gekozen voor 25% lichtdoorlatend omdat de ruit al behoorlijk getint is.
Maak je die te donker dan kan je een APK probleem krijgen volgens de nieuwe regels.
Zodra de juiste folie binnen is ga ik de voorramen ook nog laten doen.
Die moeten dacht ik minimaal 50% lichtdoorlatend zijn, anders kans op boete van oom agent.
Ik kies daar voor een folie 70% lichtdoorlatend, ruim binnen de marge.
Oh ja, waarom heb ik dit gedaan?
- Ik vind het er stoer uitzien, zeker op een Ebony Zwarte
- Zekere mate van veiligheid want je kan niet meer zien wat er op de achterbank of in de kofferbak ligt
- De auto is nu al minder warm van binnen want met Open Sky heb je erg veel glas
- UV straling naar binnen wordt beter gedempt wat ten goede komt van het leder
Dat privacy glas/folie , ziet er ook wel netjes uit, blijft dat goed zitten ?[/quote]
Aan een zijde van de folie zit een lijmlaag.
De folie wordt op de binnenkant van de ruit geplakt en daarna precies op maat afgesneden.
Een eventueel overgebleven randje wordt nog eens nabewerkt zodat het raam goed open en dicht gaat.
Van buiten lijkt het donkerder, van binnen kan je nog prima naar buiten kijken.
Ik heb hier gekozen voor 15% lichtdoorlatend, je kan zelfs nog 10% of 5% kiezen, of gewoon de boel dichtzetten.
Op de achterruit heb ik gekozen voor 25% lichtdoorlatend omdat de ruit al behoorlijk getint is.
Maak je die te donker dan kan je een APK probleem krijgen volgens de nieuwe regels.
Zodra de juiste folie binnen is ga ik de voorramen ook nog laten doen.
Die moeten dacht ik minimaal 50% lichtdoorlatend zijn, anders kans op boete van oom agent.
Ik kies daar voor een folie 70% lichtdoorlatend, ruim binnen de marge.
Oh ja, waarom heb ik dit gedaan?
- Ik vind het er stoer uitzien, zeker op een Ebony Zwarte
- Zekere mate van veiligheid want je kan niet meer zien wat er op de achterbank of in de kofferbak ligt
- De auto is nu al minder warm van binnen want met Open Sky heb je erg veel glas
- UV straling naar binnen wordt beter gedempt wat ten goede komt van het leder
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goed bezig, @Padalore, de A2 komt wordt steeds meer een eigen auto.
Is het niet zo dat de ruiten na de B-stijl in principe volledig geblindeerd mogen zijn, er vanuit gaand dat je een
rechterbuitenspiegel hebt? Zie namelijk ook veel bestelauto's met volledig dichte achterzijde.
De voorste zijramen zou ik niet doen. Ik vindt het zelf niet prettig als ik de andere bestuurder niet kan zien en als ik
deze op een kruising en/of rotonde tegenkom. De APK-regels zijn vooral voor de ruiten voor de B-stijl, en ook de
politie let hier op.
Zijn de achterlichten ook aangepast? Wat bij mijn achterlichten licht is (richtingaanwijzer/achteruitrijlichten) lijkt bij
jouw A2 donker te zijn ...
Is het niet zo dat de ruiten na de B-stijl in principe volledig geblindeerd mogen zijn, er vanuit gaand dat je een
rechterbuitenspiegel hebt? Zie namelijk ook veel bestelauto's met volledig dichte achterzijde.
De voorste zijramen zou ik niet doen. Ik vindt het zelf niet prettig als ik de andere bestuurder niet kan zien en als ik
deze op een kruising en/of rotonde tegenkom. De APK-regels zijn vooral voor de ruiten voor de B-stijl, en ook de
politie let hier op.
Zijn de achterlichten ook aangepast? Wat bij mijn achterlichten licht is (richtingaanwijzer/achteruitrijlichten) lijkt bij
jouw A2 donker te zijn ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Laudeamus heeft hier wel een punt.
Ik fiets zelf regelmatig, en ik let bij bestelauto's, vrachtauto's auto's met getinte zijramen en auto's met hele kleine zijramen
(dus eigenlijk elk voertuig, waar ik de bestuurder niet goed kan zien) extra goed op.
Heb zelf het idee dat een goed uitzicht rondom niet de eerste prioriteit heeft bij de autofabrikanten,
en ook de overheid helpt een handje mee door het verplicht stellen van blinderen van de zijruiten na de B-stijl
bij auto's met een grijs kenteken .... :?
Voor gebruikers van dergelijke auto's is een goed gebruik van de rechter buitenspiegel dus heel belangrijk ...
Ik fiets zelf regelmatig, en ik let bij bestelauto's, vrachtauto's auto's met getinte zijramen en auto's met hele kleine zijramen
(dus eigenlijk elk voertuig, waar ik de bestuurder niet goed kan zien) extra goed op.
Heb zelf het idee dat een goed uitzicht rondom niet de eerste prioriteit heeft bij de autofabrikanten,
en ook de overheid helpt een handje mee door het verplicht stellen van blinderen van de zijruiten na de B-stijl
bij auto's met een grijs kenteken .... :?
Voor gebruikers van dergelijke auto's is een goed gebruik van de rechter buitenspiegel dus heel belangrijk ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Je had het binnenwerk wel kunnen laten zitten, je was wel goed bezig!!
Daarna dom dom dom
Op het het frame zitten 2 zilverkleurige stickers als je die los maakt zit er een gat achter,
Je laat de ruit zakken tot deze gaten , dan zie je uitwendige torx.
Deze rechtsom losdraaien en daarna de ruit uit het frame tillen .
Scheelt een hoop werk.
Daarna dom dom dom

Op het het frame zitten 2 zilverkleurige stickers als je die los maakt zit er een gat achter,
Je laat de ruit zakken tot deze gaten , dan zie je uitwendige torx.
Deze rechtsom losdraaien en daarna de ruit uit het frame tillen .
Scheelt een hoop werk.
Haha geweldig dat laatste stukje, je had dus alleen de 2 zilveren stickers los moeten halen, ipv de hele deur open te schroeven. Al die moeite had je je kunnen besparen
Maar hij ziet er prachtig uit hoor. Je hebt tenminste wel eren van je werk :!:

Maar hij ziet er prachtig uit hoor. Je hebt tenminste wel eren van je werk :!: