We schaffen een Audi A2 aan, maar we zijn gewaarschuwd voor de 1.6 motor, die geeft nog al eens problemen , is dat Juist ??.
Bij voorbaat dank.
C.Egas.
Motor 1.6 Audi A2
De 1.4 is betrouwbaarder. Probleem met de 1.6 is dat als het fout gaat de kosten veel hoger zijn. Bekijk vraag en aanbod in dit forum, daar staat nog een hele mooie 1.4 benzine met een fraaie km stand, goed onderhouden en bouwjaar model 2004 :-)
Ivo Caré
Ivo Caré
Totaal niet mee eens.
Dit is al vele malen besproken hier. De 1.6 heeft de naam maar voorlopig is het idd de 1.4 die olie slurpt.
Ik heb echt een prima auto aan de 1.6 gehad.
Het is nu eenmaal een andere motor dan de 1.4 maar ik ben erg benieuwd wat dan de hogere kosten kunnen zijn bij reparaties.
Veel forum leden willen het liefst zo zuinig mogelijk rijden. Ik ben meer van wat power in de auto en dat had je met de 1.6 prima.
Ik blijf erbij. Iedere auto kan kapot gaan maar dat de 1.6 slechter is dan de 1.4 is mijns inziens nergens op gebaseerd. Gewoon netjes onderhoud plegen dan heb je er een prima karretje aan.
Succes met je keuze
Dit is al vele malen besproken hier. De 1.6 heeft de naam maar voorlopig is het idd de 1.4 die olie slurpt.
Ik heb echt een prima auto aan de 1.6 gehad.
Het is nu eenmaal een andere motor dan de 1.4 maar ik ben erg benieuwd wat dan de hogere kosten kunnen zijn bij reparaties.
Veel forum leden willen het liefst zo zuinig mogelijk rijden. Ik ben meer van wat power in de auto en dat had je met de 1.6 prima.
Ik blijf erbij. Iedere auto kan kapot gaan maar dat de 1.6 slechter is dan de 1.4 is mijns inziens nergens op gebaseerd. Gewoon netjes onderhoud plegen dan heb je er een prima karretje aan.
Succes met je keuze
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op een forum lees je in het algemeen alleen over de problemen met de diverse motoren.
In die zin heeft elke motor/versnellingsbaktype van de A2 wel zijn problemen/kwaaltjes.
De mensen die tevreden hoor je niet zo snel (al bevestigt @Pocoloco en @Pionok hier de uitzondering op deze regel ...
Ik heb zelf een 1.4 16v, de reden hiervoor was dat een FSI lastig te vinden is, en ik een 75 pk wel genoeg achtte
voor een 900 kg wegende auto.
Het valt mij de laatste tijd wel op dat er problemen optreden
die samenhangen met het gebruik van de auto (veel koude starts en korte ritjes).
Dit schijnt op termijn toch problemen met inwendige vervuiling van de motor op te leveren.
Wat is de reden van de voorkeur voor een 1.6 FSI?
In die zin heeft elke motor/versnellingsbaktype van de A2 wel zijn problemen/kwaaltjes.
De mensen die tevreden hoor je niet zo snel (al bevestigt @Pocoloco en @Pionok hier de uitzondering op deze regel ...

Ik heb zelf een 1.4 16v, de reden hiervoor was dat een FSI lastig te vinden is, en ik een 75 pk wel genoeg achtte
voor een 900 kg wegende auto.
Het valt mij de laatste tijd wel op dat er problemen optreden
die samenhangen met het gebruik van de auto (veel koude starts en korte ritjes).
Dit schijnt op termijn toch problemen met inwendige vervuiling van de motor op te leveren.
Wat is de reden van de voorkeur voor een 1.6 FSI?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="c.audi a2"]We schaffen een Audi A2 aan, maar we zijn gewaarschuwd voor de 1.6 motor, die geeft nog al eens problemen , is dat Juist ??.
Bij voorbaat dank.
C.Egas.[/quote]
Ik denk dat je blij mag zijn om een uberhaubt een 1.6 te vinden ,en al helemaal met een orig. NL kenteken.
De 1.4 en 1.6 zijn allebei eigenlijk niet de beste blokken die VAG heeft gemaakt.
Maar zoals al eerder opgemerkt, de 1.6 is meestal duurder als er zich een probleem voordoet.
Een 1.6 is veel pittiger, wat bij sommige mensen ook de rijstijl negatief beinvloed, met als gevolg, hogere slijtage op het onderstel, stuurinrichting remmen etc.
Het ligt eraan hoe de auto bereden is.
Bij voorbaat dank.
C.Egas.[/quote]
Ik denk dat je blij mag zijn om een uberhaubt een 1.6 te vinden ,en al helemaal met een orig. NL kenteken.
De 1.4 en 1.6 zijn allebei eigenlijk niet de beste blokken die VAG heeft gemaakt.
Maar zoals al eerder opgemerkt, de 1.6 is meestal duurder als er zich een probleem voordoet.
Een 1.6 is veel pittiger, wat bij sommige mensen ook de rijstijl negatief beinvloed, met als gevolg, hogere slijtage op het onderstel, stuurinrichting remmen etc.
Het ligt eraan hoe de auto bereden is.