[quote="pocoloco"]Aan je velg maten ligt het niet en ook niet aan de banden , een optie is om de wielen belast te laten balanceren .
Daarmee krijgen ze je onbelans er wel mee uit.
Zoek een banden specialist die zo,n machine heeft om dit belast te kunnen doen.
Balanceren
Moderne auto’s zijn ontwikkeld om u comfortabel en veilig te kunnen verplaatsen. De kleinste afwijkingen in onbalans, krachtvariatie of onrondheid kunnen resulteren in een onrustig weggedrag en trillingen in de auto.
Onbalans:
Bij dynamisch balanceren worden twee zwaartepunten aan de binnen-en buitenzijde van het wiel gecorrigeerd door zinkgewichten aan te brengen op de velg. Dit is de meest gangbare vorm van balanceren.
Krachtvariatie:
Een perfect gebalanceerd wiel kan nog steeds trillen door krachtvariatie…
Krachtvariatie wordt veroorzaakt door verschil in stijfheid van de wang en/of loopvlak van de band en/of het niet mooi rondlopen van een wiel, belast gemeten.
De Hunter GSP9700 balanceermachine. Deze balanceermachine kan een band/wielcombinatie belast meten op onbalans, krachtvariatie en onrondheid! Het hoogste punt of de stijfste plek van de band wordt op het laagste punt van de velg geplaatst, waardoor het wiel mooi rond loopt bij een belaste meting (lees: als u over de weg rijdt). Deze procedure wordt ForceMatching genoemd en lost trillingsproblemen op.
ForceMatching zorgt ervoor dat het hoogste of stijfste punt van de band… … in lijn wordt gebracht met het laagste punt van de velg, waardoor er een maximale rondheid in het wiel ontstaat. Dit zult u ervaren als een zeer comfortabel rijgedrag!
SUCCES

[/quote]
bij dit apparaat word tijdens het rond draaien een rol met ik geloof 600kg tegen de band gedrukt om gebruiks omstandigheid na te bootsen.
kost wel wat meer tijd dan normaal balanceren maar je kunt er hele mooie resultaten mee bereiken.
wij hebben hem ook, kost een beetje..... maar heb je ook wat.