Van VW naar A2 + onderhoud na aanschaf
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi om te lezen dat je uiteindelijk toch voor een diesel hebt gekozen. De A2 diesel heeft zich in de loop der jaren als een betrouwbare partner getoond. De hoge kilometerstand is mits goed onderhouden helemaal niet eng. Daar kunnen er vast nog veel meer bij! :-D
Heel mooie kleur ook, die zie je niet vaak. Nu je met het A2 virus bent besmet heb je vast interesse in een bijpassend schaalnodel.;-) Laat ik de groene nou net dubbel hebben! Dus als je interesse hebt hoor ik het graag. Zie ook mijn advertentie in de rubriek modelauto's:
viewtopic.php?t=3229
Heel mooie kleur ook, die zie je niet vaak. Nu je met het A2 virus bent besmet heb je vast interesse in een bijpassend schaalnodel.;-) Laat ik de groene nou net dubbel hebben! Dus als je interesse hebt hoor ik het graag. Zie ook mijn advertentie in de rubriek modelauto's:
viewtopic.php?t=3229
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Thanks guys!
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Veel plezier en veel veilige km's gewenst met de A2.
Voor de missende onderdelen zou ik eens hier kijken:
http://www.schadeautos.nl/nl/zoek/demon ... 56/0/0/1/0
De verbruiksindicatie is een extra uitvoering, ik heb zelf alleen de buitentemperatuur & indicatie dat de
deuren/achterklep open is.
Ik heb zelf geen diesel, maar een ruim een kwartier rijden lijkt me wel erg lang. Heb je de auto al laten uitlezen
op eventuele fouten?
Is de thermostaat/waterpomp ook vervangen met het wisselen van de distributieriem?
http://www.audi-a2.nl/vagcom-vcds-wie-h ... t1549.html
De A2 houdt inderdaad niet erg van drempels, heeft te maken met het lage gewicht/korte wielbasis.
Ook kunnen de dempers gewoon op zijn, lijkt me niet vreemd na 3 ton ...
Succes met het oplossen van de storingen.
Voor de missende onderdelen zou ik eens hier kijken:
http://www.schadeautos.nl/nl/zoek/demon ... 56/0/0/1/0
De verbruiksindicatie is een extra uitvoering, ik heb zelf alleen de buitentemperatuur & indicatie dat de
deuren/achterklep open is.
Ik heb zelf geen diesel, maar een ruim een kwartier rijden lijkt me wel erg lang. Heb je de auto al laten uitlezen
op eventuele fouten?
Is de thermostaat/waterpomp ook vervangen met het wisselen van de distributieriem?
http://www.audi-a2.nl/vagcom-vcds-wie-h ... t1549.html
De A2 houdt inderdaad niet erg van drempels, heeft te maken met het lage gewicht/korte wielbasis.
Ook kunnen de dempers gewoon op zijn, lijkt me niet vreemd na 3 ton ...

Succes met het oplossen van de storingen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Gefeliciteerd Airspeed met je aankoop!
Is het een originele Nederlandse auto?
Mooi kleur en zeker bijpassende velgen.
Zo basic is hij niet, want er zijn ook A2's met niet meegespoten deurklinken
Je kunt je kilometerstand eventueel hier kwijt:
lijst-met-km-standen-t1228-170.html
Veel plezier met je A2!
Is het een originele Nederlandse auto?
Mooi kleur en zeker bijpassende velgen.

Zo basic is hij niet, want er zijn ook A2's met niet meegespoten deurklinken

Je kunt je kilometerstand eventueel hier kwijt:
lijst-met-km-standen-t1228-170.html
Veel plezier met je A2!
- Airspeed
Hey Peter,
Dank voor je inhoudelijke reactie!
Met je eens dat waarschijnlijk de thermostaat niet vervangen is destijds. Ik had al even gezien dat de thermostaat vooraan het blok zit en relatief goed te vervangen moet zijn, dus ik heb meteen maar even een nieuwe opgehaald bij de Primaparts. Voor 23 euro kun je geen bult vallen natuurlijk.
Super link van de schadeauto's! Ik heb al meteen een mailtje gestuurd naar een van de sloperijen.
Kan idd goed zijn dat de dempers niet helemaal fris meer zijn. Tzt maar eens vervangen ook, las al even een goede ervaring (prijs/kwaliteit) van iemand hier over Bilsteins B4.
Uitlezen mss maar eens vragen aan het Utrechtse forumlid met zo'n VCDS apparaat. Tnx voor de linken!
Audi-gekkie: scherp oog! In hoogte verstelbare voorstoelen was dacht ik ook geen standaard? Zal er dus toch wel een pakket van iets opzitten? Ik heb helaas dus geen boekjes, dus ik kan eea niet nazoeken..:-(
Het is idd een origineel Nederlandse auto :-)
en ik heb het kilometrage even in de lijst gezet.
Dank voor je inhoudelijke reactie!
Met je eens dat waarschijnlijk de thermostaat niet vervangen is destijds. Ik had al even gezien dat de thermostaat vooraan het blok zit en relatief goed te vervangen moet zijn, dus ik heb meteen maar even een nieuwe opgehaald bij de Primaparts. Voor 23 euro kun je geen bult vallen natuurlijk.
Super link van de schadeauto's! Ik heb al meteen een mailtje gestuurd naar een van de sloperijen.
Kan idd goed zijn dat de dempers niet helemaal fris meer zijn. Tzt maar eens vervangen ook, las al even een goede ervaring (prijs/kwaliteit) van iemand hier over Bilsteins B4.
Uitlezen mss maar eens vragen aan het Utrechtse forumlid met zo'n VCDS apparaat. Tnx voor de linken!
Audi-gekkie: scherp oog! In hoogte verstelbare voorstoelen was dacht ik ook geen standaard? Zal er dus toch wel een pakket van iets opzitten? Ik heb helaas dus geen boekjes, dus ik kan eea niet nazoeken..:-(
en ik heb het kilometrage even in de lijst gezet.
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
- Audi_gekkie
[quote="Airspeed"]
en ik heb het kilometrage even in de lijst gezet.[/quote]
Kijk hier voor optiepakketten.
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/A ... ungspakete
Misschien kan @koop9 een uitdraai van het onderhoud geven van de tijd dat je A2 bij de Audii-dealer onderhouden is geweest. Misschien een PB naar hem?
Zo je zit in de top-3 met je kilometrage
en ik heb het kilometrage even in de lijst gezet.[/quote]
Misschien kan @koop9 een uitdraai van het onderhoud geven van de tijd dat je A2 bij de Audii-dealer onderhouden is geweest. Misschien een PB naar hem?
Zo je zit in de top-3 met je kilometrage

- Airspeed
[quote="Audi-gekkie"]
[/quote]
Ah! Ik blijk dus het Style pakket te hebben. De dorpelbeschermfolie, dubbele lampjes bij de zonneklepjes en leren stuurwiel en handrem (zag ik nu pas), samen met de buitenspiegel en deurklinken in wagenkleur, maken dat wel duidelijk.
Cool!
Ik heb nu ook gezien welke wielen erbij horen (geribbelde 7 spaaks 15")
Zal koop9 eens lief vragen
[/quote]
Ah! Ik blijk dus het Style pakket te hebben. De dorpelbeschermfolie, dubbele lampjes bij de zonneklepjes en leren stuurwiel en handrem (zag ik nu pas), samen met de buitenspiegel en deurklinken in wagenkleur, maken dat wel duidelijk.
Cool!

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Airspeed"]
Cool!
[/quote]
Je geeft aan dat het een door Pon geleverde A2 is.
In Nederland hadden de A2's weer andere uitrustingspakketten: Basis/Proline/Exclusive/S-line.
Daarnaast kon je andere opties weer apart bestellen. Dit om het simpel te houden ... :?
Het meeste houvast heb je aan de sticker met uitrustingscodes in de kofferbak. zie ook de volgende link:
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Ausstattungscodes
Veel plezier met uitzoeken ...
Cool!

Je geeft aan dat het een door Pon geleverde A2 is.
In Nederland hadden de A2's weer andere uitrustingspakketten: Basis/Proline/Exclusive/S-line.
Daarnaast kon je andere opties weer apart bestellen. Dit om het simpel te houden ... :?
Het meeste houvast heb je aan de sticker met uitrustingscodes in de kofferbak. zie ook de volgende link:
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Ausstattungscodes
Veel plezier met uitzoeken ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Airspeed
Met grote dank @ Koop9 voor de geweldige onbaatzuchtige service om mij het 'Geboorteformulier' en de onderhoudshistorie van m'n A2 te mailen! Superrrr!
Zo weet ik nu oa dat de kleur 'Pine Green' is met zwart/zwarte binnenbekleding
Bijzonder is dat LZ6S Pine-green perl-effect niet in de kleurlijst bij het Gebruikerspaneel voorkomt?
De meeruitvoeringen lijken compleet overeen te komen met het Style optie pakket maar zo heette dat dus niet in nl...
Ik kan uit de Nederlandse pakketten nog niet opmaken wat het Nederlandse equivalent is geweest van Style-pakket, dus als er wat meer info te vinden is over wat de Nederlandse pakketten precies inhielden, gerne.
Er bestaat geloof ik geen Haynes (of ander bekend merk) sleutelhandleiding oid, klopt dat? Is er een alternatief?
Nog een tegenslag gehad met de sleutel die automatisch alles vergrendelt na x seconden: ik had de sleutel in het contact laten zitten en nog even de rechter deur geopend en gesloten, toen dat gebeurde....sleutel nog in contact en geen reserve hebben
Wijze raad is duur: sleutel nabestellen kost dus 229,-- incl inleren van beide (!) sleutels.
Nou ja, heb ik iig een tweede sleutel morgen als deze geleverd wordt en kan ik er van het weekend mee een dagje naar Rad am Ring.
Zo weet ik nu oa dat de kleur 'Pine Green' is met zwart/zwarte binnenbekleding

Bijzonder is dat LZ6S Pine-green perl-effect niet in de kleurlijst bij het Gebruikerspaneel voorkomt?
De meeruitvoeringen lijken compleet overeen te komen met het Style optie pakket maar zo heette dat dus niet in nl...
Ik kan uit de Nederlandse pakketten nog niet opmaken wat het Nederlandse equivalent is geweest van Style-pakket, dus als er wat meer info te vinden is over wat de Nederlandse pakketten precies inhielden, gerne.
Er bestaat geloof ik geen Haynes (of ander bekend merk) sleutelhandleiding oid, klopt dat? Is er een alternatief?
Nog een tegenslag gehad met de sleutel die automatisch alles vergrendelt na x seconden: ik had de sleutel in het contact laten zitten en nog even de rechter deur geopend en gesloten, toen dat gebeurde....sleutel nog in contact en geen reserve hebben

Wijze raad is duur: sleutel nabestellen kost dus 229,-- incl inleren van beide (!) sleutels.
Nou ja, heb ik iig een tweede sleutel morgen als deze geleverd wordt en kan ik er van het weekend mee een dagje naar Rad am Ring.