Van VW naar A2 + onderhoud na aanschaf

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Audi_gekkie

24 jul 2014, 03:24 0 x

Jahaa die @koop9 helpt ons erg goed hiermee! :D

Wel raar dat de A2 op slot ging.
Normaal gaat deze alleen op slot na 1 minuut, als de auto op slot is geweest en je 'm met de sleutel op afstand opent en vervolgens niet een portier of achterklep hebt geopend.

Poehoe pittige prijs voor een 2e sleutel. Raar dat deze niet bij de verkoop zat. :roll:
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 jul 2014, 22:52 0 x

Vandaag de nieuwe sleutel opgehaald van de Audi dealer, maar helaas, hij gaat er niet mee open :cry:
Begin hem nu wel te knijpen of ik het weekend kan rijden...en m'n laptop ligt er nog in (oa)..
Morgen dus weer terug ermee.
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2014, 23:00 0 x

[quote="Airspeed"]Vandaag de nieuwe sleutel opgehaald van de Audi dealer, maar helaas, hij gaat er niet mee open :cry:
Begin hem nu wel te knijpen of ik het weekend kan rijden...en m'n laptop ligt er nog in (oa)..
Morgen dus weer terug ermee.[/quote]

Je kunt de bestuurdersdeur er mechanisch mee openen, of past de sleutel zelf niet?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Airspeed

25 jul 2014, 01:04 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Airspeed"]

Je kunt de bestuurdersdeur er mechanisch mee openen, of past de sleutel zelf niet?[/quote][/quote]
Ik dacht dat de sleutel zelf niet paste en dat was ook zo, maar het was wel de goede sleutel (mechanisch): er blijkt echter een ander (mechanisch) slot ooit eens ingezet te zijn... De ANWB heeft uiteindelijk de deur opengemaakt zonder iets te beschadigen en toen bleek dus dat het wel de juiste sleutel voor dit kenteken te zijn, want de het contactslot was wel rond te draaien en hij startte ook heel even ermee.

Hoe dan ook hebben we de auto gelukkig open gekregen nu en kan ik zaterdag ermee op reis jahoe!!
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

25 jul 2014, 10:59 0 x

Hij start toch wel met de nieuwe sleutel?

Anders maar weer terug naar de dealer lijkt me, voor dat geld mogen ze wel een werkende sleutel leveren.
Vreemd trouwens dat je een ander deurslot hebt, de originele sleutel werkt dan waarschijnlijk ook niet mechanisch.
Dan kun je de auto alleen op afstand openen. Werken de sleutels wel mechanisch op de deur aan de passagierszijde?

Alvast een fijne vakantie gewenst.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Airspeed

25 jul 2014, 11:47 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:Hij start toch wel met de nieuwe sleutel?
Nee, de nieuwe sleutel was nog niet ingeleerd (want auto kon niet naar de dealer..)
Vreemd trouwens dat je een ander deurslot hebt, de originele sleutel werkt dan waarschijnlijk ook niet mechanisch.
Dan kun je de auto alleen op afstand openen. Werken de sleutels wel mechanisch op de deur aan de passagierszijde?
Klopt, de originele bleek dus ook niet mechanisch op de bestuurdersdeur te werken. Blijkbaar is er ooit inbraakschade oid geweest en is er een slot van een sloopauto oid overgezet voor het optische effect.
Eigenlijk ook geen probleem zolang de afstandsbedienig werkt en straks met 2 sleutels die het doen zie ik ook niet zo snel een noodzaak een nieuw origineel slot bij Audi nog erbij te bestellen. In 99,99% van de gevallen gebruik je sowieso de afstandsbediening vlgs mij.
Aan de passagierskant zit dus geen mechanisch slot...(anders had ik met de nwe sleutel die uiteraard wel open kunnen maken ;) )
Alvast een fijne vakantie gewenst.
Tnx! Ik ga maar een weekendje hoor: fietsen op de Nurburgring (Rad am Ring) :mrgreen:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

25 jul 2014, 12:33 0 x

[quote="Airspeed"]
Klopt, de originele bleek dus ook niet mechanisch op de bestuurdersdeur te werken. Blijkbaar is er ooit inbraakschade oid geweest en is er een slot van een sloopauto oid overgezet voor het optische effect.
Eigenlijk ook geen probleem zolang de afstandsbedienig werkt en straks met 2 sleutels die het doen zie ik ook niet zo snel een noodzaak een nieuw origineel slot bij Audi nog erbij te bestellen. In 99,99% van de gevallen gebruik je sowieso de afstandsbediening vlgs mij.
Aan de passagierskant zit dus geen mechanisch slot...(anders had ik met de nwe sleutel die uiteraard wel open kunnen maken ;) )
[quote]

Nooit op gelet ... :oops: Bij mijn vorige auto (golf 3) kon ik ook de passagierszijde met de sleutel afsluiten. Maar ja, die
kwam uit een tijd dat centrale vergrendeling nog een luxe extra was ...

Zou voor de zekerheid toch maar een extra batterijtje voor de afstandsbediening meenemen ...
foppe

30 jul 2014, 09:26 0 x

Hallo Walter, welkom hier.

Je blijft dus stiekem toch VW rijden, maar dan alleen op de nurburg ring :D
Airspeed

30 jul 2014, 10:23 0 x

[quote="foppe"]Hallo Walter, welkom hier.

Je blijft dus stiekem toch VW rijden, maar dan alleen op de nurburg ring :D [/quote]
Ja, eigenlijk wel :mrgreen:

Ben afgelopen weekend ook met de A2 naar de Ring gereden, maar dan met 2 fietsen achterin (banken verwijderd) om (mijn eerste keer) aan 'Rad am Ring' mee te doen. Erg leuk en de A2 heeft deze 'vollgasfest test' op de Autobahn goed doorstaan :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

30 jul 2014, 17:10 0 x

[quote="Airspeed"]

Ben afgelopen weekend ook met de A2 naar de Ring gereden, maar dan met 2 fietsen achterin (banken verwijderd) om (mijn eerste keer) aan 'Rad am Ring' mee te doen. Erg leuk en de A2 heeft deze 'vollgasfest test' op de Autobahn goed doorstaan :D [/quote]

Heb je nog een leuk dashcamfilmpje gemaakt?
Zoiets als dit? http://www.youtube.com/watch?v=uVVU1woG7Q4
Plaats reactie