Ruitensproeier werkt niet meer..
- Stanley-Efu
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De Ruitensproeier van m'n A2 werkt opeens niet meer. Er zit voldoende vloeistof in het reservoir, en ook de zekering is nog goed. Maar bij het aantrekken van de hendel gaat wel de ruitenwisser drie keer heen en weer, maar er komt geen vloeistof op het raam. Ik hoor de pomp ook niet meer, zou deze kapot kunnen zijn, of zou het nog iets anders kunnen zijn?
Ik kan hier weinig op ons en het Duitse forum over vinden. Weet iemand raad? Alvast bedankt!
Ik kan hier weinig op ons en het Duitse forum over vinden. Weet iemand raad? Alvast bedankt!
1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth 

Je pompje zal vast staan. Soms willen ze het weer gaan doen door 1 iemand te laten sproeien en de ander tegen de pomp te laten tikken met bijvoorbeeld de achterkant van een schroevendraaier.
Als dit niet werkt kun je t pompje vervangen.
Deze zit in t reservoir geklikt en is eenvoudig te wisselen met een nieuwe.
S6
Rene
Als dit niet werkt kun je t pompje vervangen.
Deze zit in t reservoir geklikt en is eenvoudig te wisselen met een nieuwe.
S6
Rene
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je zult het linker binnenspatscherm moeten verwijderen om erbij te komen, zit vast met een aantal spreidnagels en schroeven. Zodra dit scherm eruit is kom je makkelijk ij de pomp.
succes !!
succes !!
- Stanley-Efu
Chipsoer Bedankt voor de tip! Ik heb even in de zoekfunctie binnenspatscherm en spatscherm verwijderen gezocht, maar ik heb verder geen informatie gevonden. Vaak staat er wel ergens nauwkeurig omschreven waar de (verborgen) schroeven zitten, en bijvoorbeeld of je vanuit de wielkast moet schroeven of vanuit de motorruimte etc. weet iemand waar op het Nederlandse of Duitse forum een handleiding of tips voor demontage van het binnenspatscherm staan?
Alvast bedankt! :geek:
Alvast bedankt! :geek:
1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth 

- Stanley-Efu
Ook Pionok en de anderen natuurlijk bedankt voor de reacties...

- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Stanley-Efu"]Chipsoer Bedankt voor de tip! Ik heb even in de zoekfunctie binnenspatscherm en spatscherm verwijderen gezocht, maar ik heb verder geen informatie gevonden. Vaak staat er wel ergens nauwkeurig omschreven waar de (verborgen) schroeven zitten, en bijvoorbeeld of je vanuit de wielkast moet schroeven of vanuit de motorruimte etc. weet iemand waar op het Nederlandse of Duitse forum een handleiding of tips voor demontage van het binnenspatscherm staan?
Alvast bedankt! :geek:[/quote]
Is niet zo moeilijk, wiel demonteren, en van daaruit kun je bij alle schroeven en spreidnagels, motorkap kun je dichtlaten
Alvast bedankt! :geek:[/quote]
Is niet zo moeilijk, wiel demonteren, en van daaruit kun je bij alle schroeven en spreidnagels, motorkap kun je dichtlaten
- Stanley-Efu
Bedankt! Ik zal ermee aan de slag..