Project S(-Line) - GEREED

Projecten, modificaties en accessoires.
Audi_gekkie

04 aug 2014, 11:34 0 x

Super strakke velgen HansJan, maar ook ik vind de S-line velgen mooier.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 aug 2014, 21:39 0 x

hans jan ze staan niet verkeerd.
je hebt nu een niet alledaagse combi en dat maakt hem ook wel weer bijzonder.
ik vind het gewaagd en maar wel succesvol.

maar.... ik hou het ook bij mijn s-lines als ik moet kiezen die hebben voor mij net dat beetje meer sportieve uitstraling.
maar nogmaals, niet verkeerd!
goed gedaan!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 sep 2014, 23:55 0 x

Eindelijk oplossing voor de montage van een S-Line embleem op de grille. Met de inmiddels ruime ervaring van plexiglas en verlijmen met ABS lijm heb ik hiervoor een stuk plexiglas gebruikt met een hoek.

Resultaat ben ik zeer tevreden mee en beter dan de voorstellen om het S-Line embleem direct op de grille te lijmen of plakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu zijn we echt klaar en kan het draadje echt gesloten worden. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ger964

09 sep 2014, 09:58 0 x

Zou het? :-)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 sep 2014, 11:19 0 x

Zal ik ook maar even een duitje in het zakje doen.

Ik vind Bolero's niet echt onder een A2 staan. Het zijn mooie velgen, en het staat niet verkeerd, maar ze horen er niet onder en ze zijn net te klassiek voor de A2 (al wordt dat dan ook een klassieker :D ) Bolero's horen onder een Cabriolet (daar zijn ze origineel als klantenoptie voor geleverd als extra op het Pro-line pakket), ze kunnen eventueel onder een Coupe en dan zijn ze 4 gaats en de 5 spaaks horen bij een 80/90 Quattro uitvoering of een 100, en dan vooral de Avant. Persoonlijk vind ik de S lines ook meer bij de A2 horen, is ook meer periode getrouw.

By the way, Bolero's (en die horen een gepolijste buitenrand te hebben), zijn tweede hands flink aan de prijs. Ze zijn zeer gezocht door Oudi eigenaaren (vooral dan van bovengenoemde modellen) en soms zijn de velgen meer waard dan de auto waar ze onder zitten :D Je hebt ze nog voor een redelijke prijs gekocht. Ik heb bedragen van 1500 Euro gezien, maar die waren in concoursstaat (en dan zijn ze 4 gaats, want super zeldzaam)

De 4 gaats setjes (zijn er maar 1000 sets van gemaakt) gaan in redelijke tot goede conditie al snel naar de 800 a 1000 Euro. Setjes in A conditie doen nog meer.

De 5 gaats zijn minder aan de prijs, want daar zijn er meer van gemaakt. Beide versies zijn altijd 17 inch. Ik heb wel eens op het punt gestaan op een slechte Cabriolet te kopen voor de Bolero velgen. Die dan te laten opknappen en te verkopen. Had ik de aanschafprijs van de auto er al dubbel en dwars uit. Geen plek hebben voor de auto hield me tegen.

Trouwens, ik heb geen Bolero's onder mijn dakloze zitten, maar Speedlines. En daar zijn de Bolero's weer op gebaseerd qua model / design.

Maar smaak is smaak, daar valt niet over te twisten. :D :D :D
HansJan
Moderator

09 sep 2014, 12:26 0 x

Dank voor je uitgebreide betoog @Rinus maar ik wil het "er niet ophoren" toch een beetje nuanceren.

De keuze voor de Bolero's is een persoonlijke smaak en wij zijn er ontzettend blij mee. Het maakt de auto net even anders dan alle andere. Immers, bijna elke opgeleukte A2 zie je met S-Line's rondrijden en daarmee weinig uniek edoch wel origineel. De imitatie S-Line velgen horen er zeker niet op.

Maar wat is nou de crux: deze velgen werden als optie geleverd voor de A2:

"Exklusive Räder der quattro GmbH, Leichtmetallräder Aluminium-Gussräder 7 J x 17 im 10-Speichen-Design Größe 7 J x 17 mit Reifen 205/40 R 17, inklusive S line Sportfahrwerk"

Omdat ze ontzettend duur waren kocht niemand ze en daarmee dus een zeldzame optie. Ze worden in deze maat en steek niet tot zelden aangeboden (ik volg het al een jaar), de andere maten vliegen voorbij op eBay. En ja, je moet wel het kaf van het koren scheiden.

Voordat we deze A2 kochten hadden we een identieke gele CS op het oog met Bolero's én S-Line onderstel, maar die stond er minder mooi bij dan de onze. Wie weet zijn die velgen uiteindelijk in de handel gekomen omdat de nieuwe eigenaar heeft gekozen voor S-Line velgen en zitten ze nu toch onder mijn auto. :D

Er hebben zich al diverse geïnteresseerden aangediend, maar ze gaan niet weg. Deze A2 wordt Oud met de Bolero's. Of jullie het nou mooi vinden of niet. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 sep 2014, 13:39 0 x

[quote="HansJan"]De keuze voor de Bolero's is een persoonlijke smaak en wij zijn er ontzettend blij mee.
Maar wat is nou de crux: deze velgen werden als optie geleverd voor de A2

"Exklusive Räder der quattro GmbH, Leichtmetallräder Aluminium-Gussräder 7 J x 17 im 10-Speichen-Design Größe 7 J x 17 mit Reifen 205/40 R 17, inklusive S line Sportfahrwerk"

Of jullie het nou mooi vinden of niet. :mrgreen:[/quote]

Dat ze nog leverbaar waren voor de A2 wist ik niet. Ik wist niet, dat ze zo lang in productie zijn geweest. Ik ken ze (en de meeste Oudi liefhebbers) alleen van de 80/90 en 100 series. En toen waren ze al peperduur.

En uiteraard moet je doen wat jij mooi vindt. Ik vind ze ook niet verkeerd staan. Alleen het oogt vreemd, voor mij persoonlijk, om ze onder een A2 te zien. :geek: Daarom zei ik ook, smaken verschillen. :D :D :D

Ach, en over vreemd gesproken..... Vrouwlief was gelijk verliefd op de A2, en ik vond de A2 een vreemde (lelijke) eend in de Audibijt, en nu kan ik het karretje goed waarderen :D
HansJan
Moderator

09 sep 2014, 14:01 0 x

[quote="Rinus"]Dat ze nog leverbaar waren voor de A2 wist ik niet. Ik wist niet, dat ze zo lang in productie zijn geweest. Ik ken ze (en de meeste Oudi liefhebbers) alleen van de 80/90 en 100 series. En toen waren ze al peperduur. [/quote]
Je bent nooit te Oud(i) om te leren :mrgreen:

[quote="Rinus"]En uiteraard moet je doen wat jij mooi vindt. Ik vind ze ook niet verkeerd staan. Alleen het oogt vreemd, voor mij persoonlijk, om ze onder een A2 te zien. :geek: Daarom zei ik ook, smaken verschillen. :D :D :D [/quote]
Als je je oogjes een beetje dichtknijpt is het net een 80 :lol:

[quote="Rinus"]Ach, en over vreemd gesproken..... Vrouwlief was gelijk verliefd op de A2, en ik vond de A2 een vreemde (lelijke) eend in de Audibijt, en nu kan ik het karretje goed waarderen :D [/quote]
Waarvan akte! :D
Audi_gekkie

09 sep 2014, 16:10 0 x

[quote="Rinus"]En uiteraard moet je doen wat jij mooi vindt. Ik vind ze ook niet verkeerd staan. Alleen het oogt vreemd, voor mij persoonlijk, om ze onder een A2 te zien. :geek: Daarom zei ik ook, smaken verschillen. :D :D :D [/quote]

Ik ga wel met je mee Rinus, maar dat is in ieder geval heel persoonlijk.
Echter "het oogt vreemd", omdat ze zo verrekte zeldzaam zijn! :lol:
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 sep 2014, 17:37 0 x

Ik zal de schuurdeur voortaan toch maar op slot gaan doen.

Deze jongen heeft nog vier nagelnieuwe 5-gats Bolero's liggen (in de originele verpakking).

Mocht iemand vreselijk interesse hebben, pm'en kan altijd.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km

Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Plaats reactie