Sigarettenaansteker constant spanning
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Recent kocht ik via een niet nader te noemen Chinese prullenwebshop een USB adapter voor de sigarettenaansteker. Eenmaal ontvangen geplaatst in de houder en wat schetst mijn verbazing: de aansteker heeft constante spanning. :o
Dit viel mij op omdat de adapter een LED indicator heeft en daarmee dus permanent brandt. Nu verbruikt een LED niet zoveel stroom, maar ik zit er ook niet op te wachten dat de accu wordt leeggezogen. Wie heeft dit ook ontdekt en veranderd naar een geschakelde plus?
Dit viel mij op omdat de adapter een LED indicator heeft en daarmee dus permanent brandt. Nu verbruikt een LED niet zoveel stroom, maar ik zit er ook niet op te wachten dat de accu wordt leeggezogen. Wie heeft dit ook ontdekt en veranderd naar een geschakelde plus?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
[quote="pocoloco"]Klopt ,dit is voor een koelkast .Dit was een speciale optie bij een rode color storm , constante spanning om je biertje koud te houden . Wist je niet he!! :mrgreen:[/quote]
Ja, om een biertje te drinken terwijl je in de middle-of-nowhere op de ANWB wacht omdat je accu is leeggelopen :lol:
Ja, om een biertje te drinken terwijl je in de middle-of-nowhere op de ANWB wacht omdat je accu is leeggelopen :lol:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- rolf
Oh, dacht het niet hoor, ga ff kijken..............
Edit; Dus wel, inderdaad constante spanning op deze plug.
Voor de koelkast...................vandaar die idioot grote accu.......... :mrgreen:
Edit; Dus wel, inderdaad constante spanning op deze plug.
Voor de koelkast...................vandaar die idioot grote accu.......... :mrgreen:
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik heb hier mijn telefoon lader continue in zitten, gaat altijd goed.
geen zorgen, als je er niets op aansluit brand alleen het ledje en die zitten ook in je deuren en daar gaat de accu niet noemenswaardig sneller leeg van.
geen zorgen, als je er niets op aansluit brand alleen het ledje en die zitten ook in je deuren en daar gaat de accu niet noemenswaardig sneller leeg van.
- HansJan
- Moderator
[quote="koop9"]ik heb hier mijn telefoon lader continue in zitten, gaat altijd goed.
geen zorgen, als je er niets op aansluit brand alleen het ledje en die zitten ook in je deuren en daar gaat de accu niet noemenswaardig sneller leeg van.[/quote]
Thanks @koop9, we zijn weer gerustgesteld :-)
@Seven: ben net bij de ACTION geweest voor wat spuitbussen verf en extra doosjes voor de verzending van de opbergbakkies. Het blijft onvoorstelbaar wat je daar voor een appel en een ei koopt. :mrgreen:
geen zorgen, als je er niets op aansluit brand alleen het ledje en die zitten ook in je deuren en daar gaat de accu niet noemenswaardig sneller leeg van.[/quote]
Thanks @koop9, we zijn weer gerustgesteld :-)
@Seven: ben net bij de ACTION geweest voor wat spuitbussen verf en extra doosjes voor de verzending van de opbergbakkies. Het blijft onvoorstelbaar wat je daar voor een appel en een ei koopt. :mrgreen:
- Audi_gekkie
Ik vind het juist een voordeel die constante spanning.
Mijn dashcam hangt er aan en is daardoor altijd actief.
Doordat er "motion detect" op zit gaat de camera aan als deze een beweging signaleert.
Dit is handig als je auto op de openbare weg geparkeerd staat.
Misschien handig om deze ontdekking hier neer te zetten?
topic2166.html?hilit=wist%20je%20dat&start=10
Doordat er "motion detect" op zit gaat de camera aan als deze een beweging signaleert.
topic2166.html?hilit=wist%20je%20dat&start=10
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Audi-gekkie"]Ik vind het juist een voordeel die constante spanning.
topic2166.html?hilit=wist%20je%20dat&start=10[/quote]
Heb je nog leuke (vakantie)beelden van de dashcam? ... 8-)
Heb je nog leuke (vakantie)beelden van de dashcam? ... 8-)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Audi-gekkie"]Ik vind het juist een voordeel die constante spanning.
Heb je nog leuke (vakantie)beelden van de dashcam? ... 8-)[/quote]
Nope, deze zijn overschreven.
Elke 4,5 uur gaat er 32GB aan beelden doorheen.
Ik heb de dashcam meer voor malloten op de weg. Twee jaar gelden bijna door een afsnijd actie van een Fransman het ravijn ingedoken.
Heb je nog leuke (vakantie)beelden van de dashcam? ... 8-)[/quote]
Nope, deze zijn overschreven.
Elke 4,5 uur gaat er 32GB aan beelden doorheen.
Ik heb de dashcam meer voor malloten op de weg. Twee jaar gelden bijna door een afsnijd actie van een Fransman het ravijn ingedoken.