Zeker goed bezig, 12 uur poetsen is niet niks. En snel verdiend ;-) Dat betekent dat de auto er flink aan toe was. Heb je foto's gemaakt van voor en na de behandeling? We vinden het altijd leuk om resultaten te zien.
Ik heb helaas van te voren geen foto's gemaakt. Ik zal van de week wel even foto's maken van de huidige stand van zaken. Ik vind trouwens het metallic effect en glas nog steeds tegen vallen. Stond van de week naast een vrij nieuwe Passat, daar spatte het metallic effect van de auto af.
Hij was er zeker aan toe. Ik heb nog even contact gehad met Carola en die gaf aan dat ze idd niet van het poetsen was. Een paar keer per jaar door de wasstraat en dat is het dan ook. Ik moet nog beginnen met alle deurlijsten en het intrieur. Ik moet voor dat laatste nog een goed spulletje aanschaffen. Ik ben alleen al 3 uur bezig geweest met het dak deze zat helemaal onder het teer. Ik vermoed dat dit van het plafond van de parkeergarage komt waar de auto altijd in stond. Het was een hels karwei en met kleien krijg je dit er niet vanaf. Ik heb 2 jaar terug een doos vol met poetsrommel gekocht ter waarde van 250 Euro en nu dus voor het eerst gebruikt. Ik heb het nu als volgt aangepakt:
1) Wassen met Mother California Gold Shampoo met een goede washmitt, drogen met de CSF - Delirium Orange Drying
Towel - 60x90cm (wel wat onhandig groot vind ik)
2) Kleien met Mother Clay Bar (heb zo'n set)
3) Plekjes die ik niet netjes kreeg met Commandant 5 (vooral Hars spetters)
4) Gehele auto in de California Pre-wax cleaner van Mother
5) Gehele auto in de Collinite No. 915 (wax) gezet
Het is voor de eerste keer dat ik dit zo heb gedaan en moet nog een boel leren denk ik. Ik mis vooral de glans nog waarschijnlijk moet ik nog een Glaze aanschaffen. Die Collinite 915 geeft wel een super Beeding effect. Ik ga van de week een DAP900 set kopen. De koplampen worden aan de bijrijders kant mat, dit kun je volgens mij polijsten met een machine. De Clio had hier helemaal veel last van. Ik hoop dat de Pro-Detailers hier mij nog tips en tools kunnen geven

.
En het verbruik is knap hoor, gemiddeld 1:18,5! Daar zal menig een een puntje aan kunnen zuigen. Kan je iets over je rijstijl vertellen? Dat verklaart ook vaak het gemiddelde.
Ik ben een erg rustige rijder. Ik schakel erg snel door naar de hoogste versnelling. Ik zit met de A2 bij 55 a 60 in zijn 5, bij de Clio zat ik bij 50 in zijn 5, dit is bij de A2 niet echt mogelijk. Je moet natuurlijk oppassen dat je niet juist meer gaat verbruiken. Het versnellen gaat normaal gedoseerd, niet plank en ook niet te langzaam. Ik houd mij verder netjes aan de snelheid en op de snelweg rij ik niet sneller dan 110 km/h. Ik ben dus van het relax rijden maar probeer niemand in de weg te zitten

Ik ga eens kijken hoe het mij bevalt om weer op benzine te rijden en anders laat ik er misschien in het najaar toch gas in zetten.