Beste forumleden,
Wederom een nieuw gezicht; hoewel ( nog...) A2 loos, inmiddels eea gevolgd en gelezen van dit inderdaad, zeer informatieve " clubje" . Ik ben blij om te zien dat er zoveel kennis is samengebald. Ben aan het overstappen van een grote, snelle ultra luxe, en ook wel kostbare Toyota Avensis, die ik wegens veranderde werkzaamheden, te weinig gebruik. Ben geen echte " petrolhead" maar heb altijd wel leuke auto's gehad, vele jaren DS-Break, Volvo V70 T, en mijn geheime liefde, een '72 Porsche 911 S Targa, in nagenieg perfecte conditie, maar die mag alleen met mooi weer naar buiten....( drinkt er ook nogal lustig op los...) ooit stond ik bij de locale Audi deaker om een A2 tje te bestellen...niks te " tje" sprak hij, gewoon A2! ( uiteoepteken dus) echter, vanaf die maand werden ze niet meer geleverd.....ik heb de folder nog wel, met die schrikbarende prijslijst.....wil dus "wat kleiner" wel met smoel en leuke opties, en een aansprekend ontwerp, hoef niet per se de Nordschleife in 10 minuten te doen, maar ben gek op koppel, en zoek daarom de laatste serie dieselmotor. Ooit verkocht ik, dat is mijn beroep, het fameuze boek van Rudolf Diesel " Die Selbstzunder" met opdracht aan zijn Techn.Hochschule Professor, gedateerd de week (!) voordat hij zich het leven benam, ondat hij meende mislukt te zijn.....vanaf zijn wolk zal hij zien dat hij wel degelijk gelijk had.....al kijkt hij maar naar die prettig pruttelende A2 tdi vloot....
Ik woon in Dordrecht, met een schaarse A2 populatie, en hoop binnenkort, als die grote bak eruit is, mijn "Akwadraat" aan jullie voor te stellen. Aks t lukt hierbij meteen de fito die mijn belangstelling destijds triggerde...
Met groet, en de hoop op mooie uitwisselingen,
Ernie.
Even voorstellen
- Audi_gekkie
Hoi Ernie, welkom bij de "club".
Wow wel lastig lezen jou verhaal, maar in hoofdlijnen begrijp ik het.
Ik wens je een goede zoektocht en hou dit forum ook in de gaten, want hier worden soms ook leuke Atweetjes te koop aangeboden.
Wow wel lastig lezen jou verhaal, maar in hoofdlijnen begrijp ik het.

Ik wens je een goede zoektocht en hou dit forum ook in de gaten, want hier worden soms ook leuke Atweetjes te koop aangeboden.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en succes met het vinden van een mooie A2.
Voor veel koppel is de 1.4 TDI 66kW ideaal, zijn alleen wel lastig te vinden ...
Voor veel koppel is de 1.4 TDI 66kW ideaal, zijn alleen wel lastig te vinden ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Welkom op t forum,
Wij zijn ook voor een tdi gegaan, mede omdat ik in het begin veel woon-werkkm maakte. Maar we rijden alsnog veel, denk zo'n 25.000km/jaar. Wat betreft koppel; ik heb de 75pk tdi laten chippen kort na aanschaf, koppel is van 195nm naar 240nm gegaan & das een hele bult!
Gemiddeld verbruik is 1:20. Dit bij normaal tot stevig gebruik. Onze zomervakantie's naar Spanje zo'n 1:18, maar dan ook met airco aan en veelal 130km/u
Suc6 met je zoektocht!
Wij zijn ook voor een tdi gegaan, mede omdat ik in het begin veel woon-werkkm maakte. Maar we rijden alsnog veel, denk zo'n 25.000km/jaar. Wat betreft koppel; ik heb de 75pk tdi laten chippen kort na aanschaf, koppel is van 195nm naar 240nm gegaan & das een hele bult!

Suc6 met je zoektocht!