[quote="AudiFanSedert1971"]Het zou ook zo zijn dat er in het verleden verschillende voorzijde draagarmen of van een andere type A2 gemonteerd zijn?
Is daar wel eens gekeken mbt nummers?
Ook 1 van de verenschotels bovenzijde zouden onjuist gemonteerd kunnen zijn.
Rolf
almere[/quote]
Ik zou het kunnen controleren, mocht het uitlijnen niet lukken.
De hele historie (alle vervangen onderdelen tot de laatste schroef) heb ik in beeld, behalve de laatste 40.000km.
[quote="AudiFanSedert1971"]Audi Gekkie,
Begrijp eigenlijk niet voor advies of uitlijnen eerst bij Jan Los of Leon Nuvelsteijn gedaan hebt ?
Want die kunnen dit toch ook effin..
Informeer wat de maximale verschillen mogen zijn bij een A2 voor een goede sporing.
Een goede uitlijner die problemen met uitlijnen wilt voorkomen checkt meestal voordat hij eraan begint:
onderdelen van ophanging speling vertonen ,ofwel stuurhuis beschadigd is ,rubbers slijtage hebben,schokbrekers,draagarmen.schotels etc.
of de auto niet "krom" is aan de hand van de markeer meet punten.[/quote]
De A2 had ik bij Kwikfit voor apk en de punten die jij aangeeft zijn apk punten.
Niets is verder beschadigd of krom. Daarnaast hadden ze net een aanbieding voor het uitlijnen.
Tussentijds heb ik Jan Los/Leon Nuverlstijn wel een kapotte linker achterveer laten vervangen om Tweety apk gekeurd kunnen krijgen.
[quote="koop9"]
poco ik zeg ook niet dat hij perfect is afgeleverd door de uitlijnen of dat ik dit zo zou doen.
ik zou op zijn minst de wielvlucht gelijk zetten.
de sporing hebben ze wel goed gezet en daar komt bij foute waardes echt de meeste ellende uit voort.
de wielvlucht had men meer tijd in moeten steken om dit naar elkaar toe te brengen.
de askanteling staat bij veel auto´s net in het rood of 1 van de 2 , maar niet te veel want dan is er wel paniek en kan er iets krom zijn.
dat in de schade wereld er wel verder gekeken word is duidelijk want de auto komt met schade binnen en hij kan door een klap op het wiel wel een kromme schokdemper, wiellagerhuis, draagarm o.i.d. opgelopen hebben.
hoe hij voor die tijd stond weet je dan natuurlijk ook niet.
en de afwijking is dan ook groter dan in het hier getoonde rapport lijkt me.
mijn ervaring na 25 jaar uitlijnen is dat je de sporing altijd goed kunt krijgen, de wielvlucht ook of bijna anders is er iets krom, en de askanteling vaak niet.
veel auto´s van schade bedrijf uitgelijnd in het verleden en dan was de sporing en wielvlucht altijd goed te doen of na het vervangen van 1 der genoemde delen als er toch nog een afwijking was. maar eindeloos gaan zitten vervangen om een lichte afwijking in de askanteling heeft geen zin daar de klant hier niets van zal merken en ook geen rare slijtage aan over houd.
tenzij er een grote afwijking is natuurlijk.[/quote]
Tijdens de apk keuring is wel naar voren gekomen dat de schokdemper rechtsvoor lekt, dus misschien is er bij de vorige eigenaar toch wat gebeurd.
Wat ik uit de historie kan halen is er bij 55.000 en 220.000km de veerpoot en veerpootlager is uit/in-gebouwd, maar is er nooit een schokdemper vervangen :?
Wat mij niet duidelijk is, wanneer moet je met het subframe schuiven om de askanteling of de wielvlucht goed te krijgen?
Nogmaals dank ik jullie voor het medeleven voor dit voor mij kleine probleem
