1.4 Benzine start niet goed
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Update: heb de olie ververst en een nieuw filter, niet dat dat het nu gaat oplossen, maar met het 1x per jaar was het weer zover.
Heb toen maar besloten nu de motor helemaal koud was maar eens rijdend een log te maken.
EGR werkt gewoon zoals het hoort en hij rijdt verder prima.
Wat mij wel opviel dat het inlaatspruitstuk druk veel hoger komt dan de specificatie die je afleest in VCDS.
Schiet omhoog tot over de 900mbar terwijl er max ongeveer 480mbar gespecifiseerd is.
Is dit correct?
Bij thuiskomst de motor een tijdje laten lopen..........misfire kwam niet.......... :?
Zal de log bijvoegen voor de liefhebbers.
Heb toen maar besloten nu de motor helemaal koud was maar eens rijdend een log te maken.
EGR werkt gewoon zoals het hoort en hij rijdt verder prima.
Wat mij wel opviel dat het inlaatspruitstuk druk veel hoger komt dan de specificatie die je afleest in VCDS.
Schiet omhoog tot over de 900mbar terwijl er max ongeveer 480mbar gespecifiseerd is.
Is dit correct?
Bij thuiskomst de motor een tijdje laten lopen..........misfire kwam niet.......... :?
Zal de log bijvoegen voor de liefhebbers.
Lees even http://www.tiepie-automotive.com/nl/Mea ... t_examples :geek:
Hier staat veel uitleg over het meten aan sensoren en actuatoren, en een aantal casus.
Misschien heb je er iets aan om deze storing te beredeneren.
Succes.
Hier staat veel uitleg over het meten aan sensoren en actuatoren, en een aantal casus.
Misschien heb je er iets aan om deze storing te beredeneren.
Succes.
- rolf
Ben nog een tijdje door blijven klooien, auto moet maandag naar de APK en dan kan je niet met een brandend motorstoringslampje aankomen.
Heb het laatste paardemiddel maar aangewend: 105 gram aceton. (0,2%)
Ja, aceton, het is hier al eens voorbij zien komen alsmede op andere fora.
Allemaal onzin wordt er geroepen, maar ik denk dat het wel degelijk wat doet.
Stationair loopt hij regelmatiger en het 1 cilinder geplop is behoorlijk afgenomen tot weg.
Ben na het mengen een eind gaan rijden om het spul goed door het systeem te krijgen en na zo een 100km begon ik het verschil in stationairloop toch te merken.
De EGR is al die tijd gewoon aangesloten geweest en er heeft geen misfire plaatsgevonden.
Ben benieuwd of het zo blijft, tijd zal het leren.
Heb het laatste paardemiddel maar aangewend: 105 gram aceton. (0,2%)
Ja, aceton, het is hier al eens voorbij zien komen alsmede op andere fora.
Allemaal onzin wordt er geroepen, maar ik denk dat het wel degelijk wat doet.
Stationair loopt hij regelmatiger en het 1 cilinder geplop is behoorlijk afgenomen tot weg.
Ben na het mengen een eind gaan rijden om het spul goed door het systeem te krijgen en na zo een 100km begon ik het verschil in stationairloop toch te merken.
De EGR is al die tijd gewoon aangesloten geweest en er heeft geen misfire plaatsgevonden.
Ben benieuwd of het zo blijft, tijd zal het leren.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Benieuwd of het werkt en of het blijft werken.
Het motorlampje is niet meer aangegaan?
Het motorlampje is niet meer aangegaan?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="rolf"]Tussen 1400 en 1500 staat ie bij de dealer voor een APK, fingers crossed.........
Aan de remmen zal het niet liggen. :mrgreen:[/quote]
Komt die apk overeen met die in Nederland?
Succes!
Aan de remmen zal het niet liggen. :mrgreen:[/quote]
Komt die apk overeen met die in Nederland?
Succes!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="rolf"]Ja, zit eigelijk geen verschil in, alleen 1x in de 2 jaar.[/quote]
Hangt dit niet van de leeftijd af?
In nederland hebben we 4-2-2 regel (1e keer bij 4 jaar, daarna om de 2 jaar tot 8 jaar) en daarna elk jaar.
Boven de 30 jaar weer om de 2 jaar keuren.
Bouwjaar voor 1960 en motoren geen APK-plicht
Hangt dit niet van de leeftijd af?
In nederland hebben we 4-2-2 regel (1e keer bij 4 jaar, daarna om de 2 jaar tot 8 jaar) en daarna elk jaar.
Boven de 30 jaar weer om de 2 jaar keuren.
Bouwjaar voor 1960 en motoren geen APK-plicht
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot