Gelukt! A2-1.6 FSI uit 2005 gevonden.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
RobinRotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 aug 2014, 16:56 0 x

Bedankt voor jullie tips, wetenswaardigheden en complimenten over mijn nieuwe aanwinst. Weer veel bijgeleerd over de A2.

Hij is in 2011 naar NL gekomen. Vanaf 2005 tot die tijd bij 81000 km altijd door Audi dealer onderhouden. Bij Audi Hoogenboom in Rotterdam heb ik dat vanmorgen kunnen checken. Geen rare dingen naar voren gekomen.
Daarna wel de beurten gehad en aangetekend in het serviceboekje maar niet door officeele Audi dealers. Is dat een probleem voor de (OSS) garantie?

Waarom ik hem heb gekocht?
Toen Audi dit type uitbracht was ik erg verbaasd. Paste helemaal niet in hun designhistorie zo'n klein, 'opvallend', (lelijk....?), en verhoudingsgewijs duur maar compleet autootje op de markt te brengen. Voor minder geld had je bij andere merken veel meer auto.

Maar sommige dingen moet je leren eten. Toen ik jong was hield ik ook niet van asperges en nu vind ik ze heerlijk. Noem het voorschrijdend inzicht. Ik begon hem steeds leuker te vinden maar alleen in de uitbundige Colourstorm uitvoering die ik uiteindelijk heb gevonden.
Nodig heb ik hem niet want rijd dagelijks in een geweldige BMW 5 met 6 cylinder, 3.0 liter, 8 traps automaat met alles erop en eraan. Ingetogen titanium metallic. Omdat ik veel in de stad ben is de Audi handig en ook zijn hoge zit en instap is voor mij als hernialijder lekker.

Bij ons in de buurt hebben we nog een ouderwetse familie benzinepomp. Waar super service standaard is en je bediend wordt door inmiddels de 2e generatie. Ze waren erg verbaasd toen ik met de Audi kwam voorrijden maar toch aangenaam verrast toen ik ze vertelde wat er allemaal op en aan zit en het een weinig voorkomende versie is. Ze noemen het een statement dat ik er in durf te rijden. Wel slecht voor hun handel.

Wat ook leuk is, is dat mijn vrouw de nieuwe 'gezinsuitbreiding' geweldig vindt en er regelmatig in rondrijdt.

Foto's;
Heb ik getracht te uploaden maar de resolutie is te hoog. Dus zal ik nieuwe maken en die komen er aan.

Ben benieuwd naar jullie OSS advies en hoe gebruik te maken van de nog resterende paar maanden garantie.

Groeten,

Robin
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2014, 20:02 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.

voor info over het OSS zie de volgende link:

http://www.audi-a2.nl/nieuw-oss-bij-aut ... t1599.html

Is in de historie niets terug te vinden over een reparatie/garantievervanging van het OSS?

voor het zoeken op het forum kun je het beste Google gebruiken, de standaard zoekfunctie
vindt niet alles:

http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html

Heeft de A2 ook de binnenbekleding in de wagenkleur?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
RobinRotterdam

18 aug 2014, 23:26 0 x

Hai Peter,

Bedankt voor de OSS tips en inderdaad de binnenbekleding is bijpassend besteld als optie.
In de Audi database heb ik niets gezien over een OSS probleem. Straks ga ik naar de door jou geadviseerde webites.

Robin
foppe

18 aug 2014, 23:53 0 x

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hoor, veel plezier ermee.
HansJan
Moderator

19 aug 2014, 00:05 0 x

[quote="Robin Rotterdam"]Daarna wel de beurten gehad en aangetekend in het serviceboekje maar niet door officeele Audi dealers. Is dat een probleem voor de (OSS) garantie?[/quote]
Bij Autohaus Rinner wordt het OSS binnen de coulanceregeling van 10 jaar kosteloos hersteld of vervangen wanneer de auto nog binnen de mobiliteitsgarantie valt. Dat betekent dat de laatste beurt bij Audi uitgevoerd moet zijn en dat kan je bij het bezoek combineren ;-). Het is echter wel een eindje rijden en in een recent topic is besproken dat er ook garages in Nederland zijn die het OSS kunnen repareren (niet vervangen).

[quote="Robin Rotterdam"]Omdat ik veel in de stad ben is de Audi handig en ook zijn hoge zit en instap is voor mij als hernialijder lekker.[/quote]
Probeer te vermijden om hem alleen als auto voor korte stukjes te gaan gebruiken, daar worden ze niet veel beter van ...

[quote="Robin Rotterdam"]Ze noemen het een statement dat ik er in durf te rijden. Wel slecht voor hun handel.[/quote]
Welkom in de wereld van de A2, allemaal prettig gestoord :mrgreen:

[quote="Robin Rotterdam"]Wat ook leuk is, is dat mijn vrouw de nieuwe 'gezinsuitbreiding' geweldig vindt en er regelmatig in rondrijdt.[/quote]
De onze werd juist voor de gezinsuitbreiding gekocht en vrouw en kinderen genieten dagelijks van het kekke karretje! :-D

[quote="Robin Rotterdam"]Foto's; Heb ik getracht te uploaden maar de resolutie is te hoog. Dus zal ik nieuwe maken en die komen er aan. [/quote]
Veel van ons gebruiken imageshack.us om de foto's te publiceren en dan de URL's naar de foto te gebruiken in het forumbericht. De beste resolutie voor een topic is dan 800x600 die imageshack voor je aanbiedt. De url naar de JPG sluit je in met de tags [img]en[/img] en dan kan je de beperkingen van dit forum vermijden. Hopelijk is mijn uitleg afdoende.

Succes!

Hans Jan
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
RobinRotterdam

19 aug 2014, 00:29 0 x

Het OSS is dus een item waar ik snel zoveel mogelijk van wil weten om te kunnen beoordelen of er problemen zijn zodat ik voor januari 2015 een beroep op de coulanceregeling kan doen. Weten jullie of na bepaalde bouwjaren het systeem is gemodificeerd met minder problemen als resultaat?
Vervangt Rinner altijd inclusief het aanbrengen van een nieuwe constructie of repareert hij ook? Bij het laatste lijkt het me overzichtelijker het bij een Audi garage in NL te laten doen. Hebben we daar namen van?

Laatste vraag; is er een 'handleiding' voor een OSS test? Nu weet ik niet waar ik op moet letten en wat normale geluiden zijn of niet.

Alweer bedankt en groeten,

Robin
Audi_gekkie

19 aug 2014, 09:59 0 x

[quote="Robin Rotterdam"]Het OSS is dus een item waar ik snel zoveel mogelijk van wil weten om te kunnen beoordelen of er problemen zijn zodat ik voor januari 2015 een beroep op de coulanceregeling kan doen....

Robin[/quote]

Het moet voordat de auto 10 jaar is, dus als die van jou bijv. van 15 juli 2005 is dan heb je tot 15 juli 2015 de tijd.
Verder kan ik niet veel over OSS vertellen. Ik heb deze optie bewust vermeden. ;)
Regelmatig smeren is een must. Uiteindelijk kaan diverse nylon-onderdelen kapot.
Pocoloco

19 aug 2014, 22:39 0 x

Dit is hem dan :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=6mevcNb0WPc

@Peter_Audi_A2 : weet je nog dat we het over een rode A2 hadden met argentum spiegels ;)
Pocoloco

19 aug 2014, 22:51 0 x

Had deze A2 ook in het oog voor dat ik mijn rode cs kocht . kijk mijn lijstje bij de rdw check aug vorig jaar . :roll:

Afbeelding
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

19 aug 2014, 22:53 0 x

[quote="pocoloco"]Dit is hem dan :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=6mevcNb0WPc

@Peter_Audi_A2 : weet je nog dat we het over een rode A2 hadden met argentum spiegels ;) [/quote]

klopt: 8-) vorig jaar al eens gespot:

http://www.audi-a2.nl/audi-a2-1-6-fsi-c ... or%20storm

En dit jaar weer:

http://www.audi-a2.nl/audi-a2-colour-st ... or%20storm

Beide keren met de speciale spiegels ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie