Gideon stelt zich voor
- Gideon
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Bij deze stel ik mij voor op dit forum: ik ben Gideon, afkomstig uit het prachtige Twente en sinds vandaag eigenaar van een Kobaltblauwe A2. Ik ben eerst in Duitsland wezen kijken, maar ondanks het grote aanbod niet de goede kunnen vinden. Ook vanwege mijn beperkte tijd gekozen voor een Nederlandse. De specs:
Eerste Toelating: 05-04-2001
Motor: 1.4 (AUA)
Kleur: Kobaltblauw (LZ5Q)
Interieur: Stof Grijs (YB)
Kilometerstand: 228.XXX
Opties:
Dubbele bagagebodem
Lederen stuurwiel
6-spaaks lichtmetalen wielen (16 inch)
Verlichte make-up spiegels
Climate Control
In hoogte verstelbare voorstoelen
Er zijn nog een aantal kleine puntjes die aangepakt gaan worden, en daarvoor komt dit forum uiteraard goed van pas. Zo vroeg ik mij af welke ruitenwisserblad er op die van mij hoort/past. Past er bij mij nou al een Aerotwin op?
Ik zal morgen even foto's van de A2 uploaden.
Eerste Toelating: 05-04-2001
Motor: 1.4 (AUA)
Kleur: Kobaltblauw (LZ5Q)
Interieur: Stof Grijs (YB)
Kilometerstand: 228.XXX
Opties:
Dubbele bagagebodem
Lederen stuurwiel
6-spaaks lichtmetalen wielen (16 inch)
Verlichte make-up spiegels
Climate Control
In hoogte verstelbare voorstoelen
Er zijn nog een aantal kleine puntjes die aangepakt gaan worden, en daarvoor komt dit forum uiteraard goed van pas. Zo vroeg ik mij af welke ruitenwisserblad er op die van mij hoort/past. Past er bij mij nou al een Aerotwin op?
Ik zal morgen even foto's van de A2 uploaden.
- Audi_gekkie
Hallo Gideon uut 't mooie Twente!
Gefeliciteerd met je A2. Je hebt er een mooi voorstellen van gemaakt.
Is dit je eerste Audi en waarom een A2?
Helaas past er voor jou geen Aerotwin op je A2, want vanaf juni 2001 is er een andere wisserarm opgekomen.
Je kunt bijv. via een sloperij wel een nieuwer type wisserarm monteren.
We zijn benieuwd naar de foto's.
Gefeliciteerd met je A2. Je hebt er een mooi voorstellen van gemaakt.
Is dit je eerste Audi en waarom een A2?
Helaas past er voor jou geen Aerotwin op je A2, want vanaf juni 2001 is er een andere wisserarm opgekomen.
Je kunt bijv. via een sloperij wel een nieuwer type wisserarm monteren.
We zijn benieuwd naar de foto's.

- Sturdygurdy
Ik heb onlangs mijn wisserarm vervangen, ik zag ook dat er een aantal goede op de sloop staan. Kijk eens op http://www.schadeautos.nl/nl/zoek/demon ... 56/0/0/1/0
Moet lukken, neem wel een pulli-tang mee of vraag of ze er een hebben of de arm kunnen demonteren. Zonder tang krijg je de arm niet los.
Succes
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Moet lukken, neem wel een pulli-tang mee of vraag of ze er een hebben of de arm kunnen demonteren. Zonder tang krijg je de arm niet los.
Succes
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.
Voor het zoeken van info is Google wel handig, de standaard zoekfunctie werkt niet zo handig.
Zie het volgende topic:
http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html
Voor het zoeken van info is Google wel handig, de standaard zoekfunctie werkt niet zo handig.
Zie het volgende topic:
http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Gideon
Beter laat dan nooit, hierbij wat foto's:

Hij bevalt goed, maar er zijn nog wel een paar puntjes die ik op wil lossen:
- Remschijven zijn zo krom als een hoepel, worden dus vervangen
- Kleine beurt (Olie & filters) uitvoeren, olie vervangen voor 10W40?
- Airco laten controleren & afvullen
- EGR schoonmaken i.v.m. foutcode
- "Dood punt" in stuur bij ca. 120 km/u, jullie een oplossingsrichting?

- Airco laten controleren & afvullen
- EGR schoonmaken i.v.m. foutcode
- "Dood punt" in stuur bij ca. 120 km/u, jullie een oplossingsrichting?
- Audi_gekkie
[quote="Gideon"]
- "Dood punt" in stuur bij ca. 120 km/u, jullie een oplossingsrichting?[/quote]
- Remschijven van Zimmerman zijn een aanrader heb ik begrepen op dit forum.
- 10W40 kan, zeker als je last hebt van wat olieverbruik. Audi geeft aan 5W30 en als deze voldoet aan de spec. 507.00 dan is dit gelijk ook longlife-olie.
Hier goedkoop te bestellen: http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-5w30-5-liter
- Wat bedoel je met "dood punt" in stuur?
- Ik mis ook nog naafkapjes
- Bekleding en tapijt kan denk ik mooier, voor de rest nette auto!
- "Dood punt" in stuur bij ca. 120 km/u, jullie een oplossingsrichting?[/quote]
- Remschijven van Zimmerman zijn een aanrader heb ik begrepen op dit forum.
- 10W40 kan, zeker als je last hebt van wat olieverbruik. Audi geeft aan 5W30 en als deze voldoet aan de spec. 507.00 dan is dit gelijk ook longlife-olie.
Hier goedkoop te bestellen: http://www.oliewereld.nl/castrol-edge-5w30-5-liter
- Wat bedoel je met "dood punt" in stuur?
- Ik mis ook nog naafkapjes
- Bekleding en tapijt kan denk ik mooier, voor de rest nette auto!
- HansJan
- Moderator
Welkom op dit forum waar de A2 liefhebbers en bezitters zich hebben verenigd. Kobaltblauw is een fraaie kleur, zeker met een licht interieur. Verder staat de auto er netjes bij! Maar waar zijn de naafkapjes? :o
Mijn remschijven waren niet krom, maar waren tot diep in de ventilatieopeningen verroest. Mijn relaas en de vervanging door Zimmermann schijven staat in dit draadje: topic3061.html.
Een paar simpele tips die mij geholpen hebben:
- Vervang de schroeven van de kentekenverlichting door nieuwe RVS schroeven. Als deze eenmaal verrot zijn krijg je ze mogelijk niet meer los, breken ze af en ben je verder van huis ...
- Maak de rubberen afvoerdoppen onder de motorkap schoon. Deze willen nog wel eens verstoppen, waardoor water niet weg kan vloeien en vervolgens je interieur in stroomt ...
- Controleer of er water in je spoiler zit. (schudden me de klep). Anders links en rechts twee kleine gaatjes boren.
Verder kan je nog overwegen om dagrijverlichting (DRL) in te bouwen, carkit, opbergbakje onder handremgreep, etc, etc.
Misschien 17 inch velgen? Zie mijn ondertekening :mrgreen:
Met het het dode punt kan ik je helaas niet verder helpen ... Er zijn je velen voorgegaan die van longlife zijn overgestapt op 10W40. Die olie is wat dikker en draagt bij aan een verminderd verbruik. Als je niet veel kilometers maakt <15.000 per jaar dan is dat zeker het overwegen waard. Olie verversen moet je immers toch elk jaar. Vergeet ook je interieurfilter niet te vervangen/controleren. En tip van @Audi-gekkie voor de inkoop via oliewereld.nl loont.
Veel plezier met je 'kogel'!
Mijn remschijven waren niet krom, maar waren tot diep in de ventilatieopeningen verroest. Mijn relaas en de vervanging door Zimmermann schijven staat in dit draadje: topic3061.html.
Een paar simpele tips die mij geholpen hebben:
- Vervang de schroeven van de kentekenverlichting door nieuwe RVS schroeven. Als deze eenmaal verrot zijn krijg je ze mogelijk niet meer los, breken ze af en ben je verder van huis ...
- Maak de rubberen afvoerdoppen onder de motorkap schoon. Deze willen nog wel eens verstoppen, waardoor water niet weg kan vloeien en vervolgens je interieur in stroomt ...
- Controleer of er water in je spoiler zit. (schudden me de klep). Anders links en rechts twee kleine gaatjes boren.
Verder kan je nog overwegen om dagrijverlichting (DRL) in te bouwen, carkit, opbergbakje onder handremgreep, etc, etc.

Met het het dode punt kan ik je helaas niet verder helpen ... Er zijn je velen voorgegaan die van longlife zijn overgestapt op 10W40. Die olie is wat dikker en draagt bij aan een verminderd verbruik. Als je niet veel kilometers maakt <15.000 per jaar dan is dat zeker het overwegen waard. Olie verversen moet je immers toch elk jaar. Vergeet ook je interieurfilter niet te vervangen/controleren. En tip van @Audi-gekkie voor de inkoop via oliewereld.nl loont.
Veel plezier met je 'kogel'!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Gideon
Allen dank voor de tips.
- Remschijven van Zimmermann zijn besteld en onderweg
- Naafkapjes ben ik nog naar op zoek. Op de sloop halen of bestellen bij de dealer?
- Schroeven kentekenverlichting staan op de klussenlijst
- Hij had inderdaad ook last van water in de spoiler met een lelijke lekstreep tot gevolg. Waar kan ik die gaatjes het beste boren?
- Hij gaat idd over naar 10W40, moet deze ook nog voldoen aan die VW norm?
Uiteindelijk wil ik ook nog een comfortmodule (voor de knipperlichten) en cruise control inbouwen. Als ik het goed begrepen heb is dit goed zelf te doen?
- Remschijven van Zimmermann zijn besteld en onderweg
- Naafkapjes ben ik nog naar op zoek. Op de sloop halen of bestellen bij de dealer?
- Schroeven kentekenverlichting staan op de klussenlijst
- Hij had inderdaad ook last van water in de spoiler met een lelijke lekstreep tot gevolg. Waar kan ik die gaatjes het beste boren?
- Hij gaat idd over naar 10W40, moet deze ook nog voldoen aan die VW norm?
Uiteindelijk wil ik ook nog een comfortmodule (voor de knipperlichten) en cruise control inbouwen. Als ik het goed begrepen heb is dit goed zelf te doen?
- HansJan
- Moderator
De antwoorden:
- Roestwater uit de spolier: topic3059.html
- Naafkappen zijn vermoedelijk nog via de dealer te krijgen, reken op stevige prijs. Andere optie is eBay. Ik kan je de artikelnummers wel doen toekomen, ze zitten ook op mijn winterset.
- Kies altijd olie die voldoet aan de norm!
- Cruise-control en comfortmodule zijn goed zelf in te bouwen, zie: www.audi-a2.nl/topic2869.html
Algemene tip. Zoeken op het forum met de zoekfunctie geeft niet altijd het beste resultaat. Gebruik daarvoor Google:
<zoekterm(en)> site:audi-a2.nl
<> en () tekens uiteraard niet gebruiken.
Succes!
- Roestwater uit de spolier: topic3059.html
- Naafkappen zijn vermoedelijk nog via de dealer te krijgen, reken op stevige prijs. Andere optie is eBay. Ik kan je de artikelnummers wel doen toekomen, ze zitten ook op mijn winterset.
- Kies altijd olie die voldoet aan de norm!
- Cruise-control en comfortmodule zijn goed zelf in te bouwen, zie: www.audi-a2.nl/topic2869.html
Algemene tip. Zoeken op het forum met de zoekfunctie geeft niet altijd het beste resultaat. Gebruik daarvoor Google:
<zoekterm(en)> site:audi-a2.nl
<> en () tekens uiteraard niet gebruiken.
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16