Dove koplampen a2
[quote="Ewoud"]Beste bestuurders,
Mijn a2 krijgt last van dove koplampen.
Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand hier een goed middel voor?
Bij mister auto kost een set nieuwe koplampen 220.=
Bij een goede tip, scheelt dat al gouw veel knaakjes
Groetjes,
Ewoud[/quote]
Ik neem aan dat je doffe , verweerde koplampen hebt in plaats van dove = slechthorende :?:
Bij de meeting werden koplampen voorzien van een blanke laklaag , dat zag er ook mooi uit
Mijn a2 krijgt last van dove koplampen.
Heeft er iemand ervaring mee en weet iemand hier een goed middel voor?
Bij mister auto kost een set nieuwe koplampen 220.=
Bij een goede tip, scheelt dat al gouw veel knaakjes

Groetjes,
Ewoud[/quote]
Ik neem aan dat je doffe , verweerde koplampen hebt in plaats van dove = slechthorende :?:

Bij de meeting werden koplampen voorzien van een blanke laklaag , dat zag er ook mooi uit
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="laudeamus-A2"]
Zouden die doffe koplampglazen bij sommige A2's niet ook een indicatie kunnen zijn van een extreem hoge, misschien wel teruggedraaide kilometerstand? Bij mijn zoektocht naar een A2 ben ik er meer met teruggedraaide kilometerstanden tegengekomen dan met echte kilometerstanden. Jammer, maar echt waar.[/quote]
Het verweren van de koplampglazen heeft naar mijn mening meer te maken met de inwerking van zonlicht dan met de km-stand.
Je ziet verweerde koplampglazen bij meer automerken, en het valt mij op dat het meestal auto's zijn die niet in de garage
staan, maar altijd in de open lucht staan geparkeerd.
Zijn ook vaak dezelfde auto's waarvan de lak in de loop van de jaren is verkleurd ...
Zouden die doffe koplampglazen bij sommige A2's niet ook een indicatie kunnen zijn van een extreem hoge, misschien wel teruggedraaide kilometerstand? Bij mijn zoektocht naar een A2 ben ik er meer met teruggedraaide kilometerstanden tegengekomen dan met echte kilometerstanden. Jammer, maar echt waar.[/quote]
Het verweren van de koplampglazen heeft naar mijn mening meer te maken met de inwerking van zonlicht dan met de km-stand.
Je ziet verweerde koplampglazen bij meer automerken, en het valt mij op dat het meestal auto's zijn die niet in de garage
staan, maar altijd in de open lucht staan geparkeerd.
Zijn ook vaak dezelfde auto's waarvan de lak in de loop van de jaren is verkleurd ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
@Peter_Audi_A2
Ik ga mee met jou verhaal Peter.
Ook zou het kunnen meespelen dat er bepaalde series zijn die nou eenmaal sneller verkleuren.
Ik weet niet of je wel een koplampen van een Yaris hebt gezien van een jaar of 10 oud. Allemaal volledig verweerd.
Nou zijn er ook mensen die met de auto een klein ongelukje hebben gehad en die dan één koplamp vervangen :roll:
Ik ga mee met jou verhaal Peter.
Ook zou het kunnen meespelen dat er bepaalde series zijn die nou eenmaal sneller verkleuren.
Ik weet niet of je wel een koplampen van een Yaris hebt gezien van een jaar of 10 oud. Allemaal volledig verweerd.
Nou zijn er ook mensen die met de auto een klein ongelukje hebben gehad en die dan één koplamp vervangen :roll:
- rolf
De hele lampenhandel voor en achter moet je ook gewoon lekker mee waxen, zijn ze prima beschermd tegen weersinvloeden.
Als ze hun A2 al eens in de wax zetten, worden de verlichtingsarmaturen meestal niet ingesmeerd, is geen lak he?
Koplampen en achterlichten polijst ik altijd gewoon mee met het laatste rondje.
Als ze hun A2 al eens in de wax zetten, worden de verlichtingsarmaturen meestal niet ingesmeerd, is geen lak he?
Koplampen en achterlichten polijst ik altijd gewoon mee met het laatste rondje.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
pas op met het ¨mee poetsen / waxen¨ van je koplampen, op het ¨glas¨ zit een coating aangebracht en die zal je hiermee beschadigen, gevolg; doffe koplamp.....
je koplamp weer helder krijgen kan op diverse manieren maar die coating is er dan af en heb weer meer kans op een doffe koplamp omdat daar de coating voor was......
het enige dat kan helpen is weer een coating aanbrengen zoals in de link die peter gaf.
ik heb een keer een demo gezien van innotech die dit ook levert en het ¨glas¨ weer van een nwe coating voorziet.
voor nood of apk kan polijsten geen kwaad want slechter gaat hij niet worden als hij al dof was.
maar het is niet een blijvende oplossing.
je koplamp weer helder krijgen kan op diverse manieren maar die coating is er dan af en heb weer meer kans op een doffe koplamp omdat daar de coating voor was......
het enige dat kan helpen is weer een coating aanbrengen zoals in de link die peter gaf.
ik heb een keer een demo gezien van innotech die dit ook levert en het ¨glas¨ weer van een nwe coating voorziet.
voor nood of apk kan polijsten geen kwaad want slechter gaat hij niet worden als hij al dof was.
maar het is niet een blijvende oplossing.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="koop9"]pas op met het ¨mee poetsen / waxen¨ van je koplampen, op het ¨glas¨ zit een coating aangebracht en die zal je hiermee beschadigen, gevolg; doffe koplamp.....
maar het is niet een blijvende oplossing.[/quote]
Bedoel je dit?
http://www.innotec.nl/nl/images/product ... 20Coat.pdf
maar het is niet een blijvende oplossing.[/quote]
Bedoel je dit?
http://www.innotec.nl/nl/images/product ... 20Coat.pdf
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot