lex84 audi A2 3L
Afgelopen week het portierslot linksvoor vervangen. Doordat de microswitch weer werkt gaat de pomp weer draaien voordat je ingestapt bent. Dit deed hij normaal pas als de sleutel in het contact ging en dan moest je nog 5 a 10 seconden wachten totdat de auto gestart kon worden. Ook gaat de zoemer weer af als ik vergeet de verlichting uit te zetten. Gelukkig nog maar 1x gehad dat ik het licht had laten aan staan.
het portierslot vervangen is toch nog wel een klusje geweest. Ik denk dat ik samen met een vriend van me toch ruim een uur bezig ben geweest. Zelfs het raam plus geleiders til je er helemaal uit voordat je bij t portierslot kan. Ik zal nog wel eventjes wat foto's toevoegen voor een idee!
het portierslot vervangen is toch nog wel een klusje geweest. Ik denk dat ik samen met een vriend van me toch ruim een uur bezig ben geweest. Zelfs het raam plus geleiders til je er helemaal uit voordat je bij t portierslot kan. Ik zal nog wel eventjes wat foto's toevoegen voor een idee!
- Audi_gekkie
Knap werk hoor!
Misschien leuk voor andere lotgenoten om dit te beschrijven in een howto?
audi-a2-howto.html
Misschien leuk voor andere lotgenoten om dit te beschrijven in een howto?
audi-a2-howto.html
[quote="laudeamus-A2"]Op het Schraubertreffen in Legden hebben we dit laatst ook gedaan. Toen hebben we de deurschakelaar kunnen demonteren zonder de ruit eruit te halen. Maar daar heb je een handleiding en extra slanke handjes voor nodig.
Heb je de deur met nieuwe butylkit of met een reparatiesetje (van Audi) opnieuw afgedicht? Is echt nodig, anders krijg je een lekkage onderaan de binnenzijde met schimmel aan de binnenzijde van de deur.[/quote]
nee dit heb ik niet gedaan! ik zag wel in etka dat reparatiesetje staan. Ik zal die wel eventjes bestellen en dan binnenkort eventjes erin plakken. Bedankt voor de tip!
Heb je de deur met nieuwe butylkit of met een reparatiesetje (van Audi) opnieuw afgedicht? Is echt nodig, anders krijg je een lekkage onderaan de binnenzijde met schimmel aan de binnenzijde van de deur.[/quote]
nee dit heb ik niet gedaan! ik zag wel in etka dat reparatiesetje staan. Ik zal die wel eventjes bestellen en dan binnenkort eventjes erin plakken. Bedankt voor de tip!
Vorig weekend begon de A2 in ene raar te doen, slippende koppeling etc. Koppelingswaarde bekeken en die was rond de 1,31 volt. Erg laag dus. Duid op een versleten/niet goed werkende koppeling. Nog wel geprobeerd overnieuw basisinstellingen te doen en de koppeling te stellen. Helaas het werd erger. Er zat niks anders op dan de versnellingsbak los te halen en kijken wat er aan de hand is.
De bak eraf halen en de hydraulische onderdelen was nog een aardig klusje. Maar al met al is het allemaal gelukt. De A2 heeft een nieuwe geleidebus en koppeling+drukgroep. Zie foto's. Auto heeft nieuwe basisinstellingen en rijdt weer als nieuw
Oude geleidebus was helemaal kapot en de bevestigingspunten waren afgebroken.

De bak eraf halen en de hydraulische onderdelen was nog een aardig klusje. Maar al met al is het allemaal gelukt. De A2 heeft een nieuwe geleidebus en koppeling+drukgroep. Zie foto's. Auto heeft nieuwe basisinstellingen en rijdt weer als nieuw

Oude geleidebus was helemaal kapot en de bevestigingspunten waren afgebroken.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat zal inderdaad een hele klus zijn geweest, mooi dat je het zelf hebt kunnen doen.
Was de koppelingsplaat zelf ook vrijwel versleten? Kan me trouwens wel voorstellen dat je die gelijk vervangt, de
boel ligt nu toch los.
Valt me wel op hoe dun de geleidebus is. Is de nieuwe bus wat steviger uitgevoerd?
Was de koppelingsplaat zelf ook vrijwel versleten? Kan me trouwens wel voorstellen dat je die gelijk vervangt, de
boel ligt nu toch los.
Valt me wel op hoe dun de geleidebus is. Is de nieuwe bus wat steviger uitgevoerd?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Peter_Audi_A2"]Dat zal inderdaad een hele klus zijn geweest, mooi dat je het zelf hebt kunnen doen.
boel ligt nu toch los.
Valt me wel op hoe dun de geleidebus is. Is de nieuwe bus wat steviger uitgevoerd?[/quote]
Hoi Peter,
De koppelingsplaat was nog in hele goede staat. De achilleshiel is toch echt die geleidebus van 6,80 euro. Maar aangezien de boel al los ligt en ik niet weet hoe oud de koppelingsset is is er gewoon een nieuwe set ingekomen. Ik heb het oude setje in de garage liggen. De oude geleidebus is zo dun geworden van slijtage. Het druklager gaat natuurlijk een miljoen keer heen en weer over deze geleidebus.
boel ligt nu toch los.
Valt me wel op hoe dun de geleidebus is. Is de nieuwe bus wat steviger uitgevoerd?[/quote]
Hoi Peter,
De koppelingsplaat was nog in hele goede staat. De achilleshiel is toch echt die geleidebus van 6,80 euro. Maar aangezien de boel al los ligt en ik niet weet hoe oud de koppelingsset is is er gewoon een nieuwe set ingekomen. Ik heb het oude setje in de garage liggen. De oude geleidebus is zo dun geworden van slijtage. Het druklager gaat natuurlijk een miljoen keer heen en weer over deze geleidebus.
[quote="Jeroen1.2"]Tussen 1.2 bezitters, wat was je daarvoor nou kwijt?[/quote]
Hoi Jeroen,
een koppelingset kost 245 euro
een geleidebus 6,80 euro bij vw schilder.
Ik heb alles zelf vervangen samen met een vriend van mij. Dus qua arbeidskosten 0 euro!
Hoi Jeroen,
een koppelingset kost 245 euro
een geleidebus 6,80 euro bij vw schilder.
Ik heb alles zelf vervangen samen met een vriend van mij. Dus qua arbeidskosten 0 euro!