Vriend van mij rijdt in een A2 en heeft vaak storingen.
Ik heb m vandaag uitgelezen en heb een aantal foutcodes.
De een is een misfire op cilinder 4. Dit komt terug ondanks het vervangen van alle bobines.
Daarnaast p2208. NOx sensor Heater sense circuit bank 1.
En ook p0139 o2 sensor circuit slow response.
Kan dit de luchtmassa meter zijn? Hoor graag tips en info.
Alvast dank.
Gr René
Een aantal foutcodes waar beginnen
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
dit zijn de bekende storingen bij een FSI;
dat word in ieder geval een NOX sensor en een lambda sonde, helaas dure jongens reken op totaal 500 voor de delen.
de misfire (in NL heet dat overslag) is ook een FSI kwaal;
-- de bobine is gedaan zei je, je zou de bougies eens kunnen wisselen van 4 naar 3 en testen of het verplaatst.
-- de meeste kans is een verstuiver, die willen wel eens vervuilen door roet (negatieve eigenschap van directe inspuiting), je kunt brandstof toevoeging in de tank doen en een lange snelle rit maken met regelmatig hogere toerentallen (b.v. duitsland richting topsnelheid te rijden).
echter ik ben er met 1 bezig die hetzelfde probleem heeft en daar heeft de brandstoftoevoeging iets geholpen maar niet genoeg.
bij deze ga ik de verstuivers ultrasoon reinigen binnenkort.
dit is wel even werk bij een FSI want het 2 delige inlaatspruitstuk moet er af en je moet zeer goed opletten bij het monteren van het onderste deel van het inlaatspruitstuk, hier zitten kleppen in en die moet je deels bedienen anders gaan ze krom met monteren... heel duur geintje!
dat word in ieder geval een NOX sensor en een lambda sonde, helaas dure jongens reken op totaal 500 voor de delen.
de misfire (in NL heet dat overslag) is ook een FSI kwaal;
-- de bobine is gedaan zei je, je zou de bougies eens kunnen wisselen van 4 naar 3 en testen of het verplaatst.
-- de meeste kans is een verstuiver, die willen wel eens vervuilen door roet (negatieve eigenschap van directe inspuiting), je kunt brandstof toevoeging in de tank doen en een lange snelle rit maken met regelmatig hogere toerentallen (b.v. duitsland richting topsnelheid te rijden).
echter ik ben er met 1 bezig die hetzelfde probleem heeft en daar heeft de brandstoftoevoeging iets geholpen maar niet genoeg.
bij deze ga ik de verstuivers ultrasoon reinigen binnenkort.
dit is wel even werk bij een FSI want het 2 delige inlaatspruitstuk moet er af en je moet zeer goed opletten bij het monteren van het onderste deel van het inlaatspruitstuk, hier zitten kleppen in en die moet je deels bedienen anders gaan ze krom met monteren... heel duur geintje!
De lambda sonde is vorig jaar al vervangen. Kan het zijn dat deze foutmelding ontstaat doordat de Nox sensor niet goed is? ik kan me zo voorstellen dat de uitstoot niet goed is als de Nox sensor kapot is en de lambda hierdoor storingen gaat geven.
iig. Ik ga het aan hem doorgeven en dan kan hij zelf kijken wat hij ermee gaat doen.
Alvast dank.
gr. rene
iig. Ik ga het aan hem doorgeven en dan kan hij zelf kijken wat hij ermee gaat doen.
Alvast dank.
gr. rene
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
na een jaar weer stuk gebeurt niet echt veel, eigenlijk nooit en is er een andere oorzaak.
je kunt de storingen ook wissen en kijken wat er terug komt, de nox sensor zal wel snel na koude start terug komen want die heeft een verwarmings storing en die verwarming komt alleen na koude start in werking.
rijd hij verder wel goed?..... dit i.v.m. de cilinder overslag op cil 4, als hij te veel stottert of inhoud moet je niet te lang doorrijden en er wat aan doen om evt gevolg schade te voorkomen (denk aan b.v. de katalysator)
hou ons even op de hoogte hoe het verder gaat.
je kunt de storingen ook wissen en kijken wat er terug komt, de nox sensor zal wel snel na koude start terug komen want die heeft een verwarmings storing en die verwarming komt alleen na koude start in werking.
rijd hij verder wel goed?..... dit i.v.m. de cilinder overslag op cil 4, als hij te veel stottert of inhoud moet je niet te lang doorrijden en er wat aan doen om evt gevolg schade te voorkomen (denk aan b.v. de katalysator)
hou ons even op de hoogte hoe het verder gaat.
De auto is vandaag uitgelezen met vagcom en er is met Audi gesproken over mogelijke oorzaken.
Ook zij gaven aan dat het waarschijnlijk de verstuivers zijn. Deze gaan dan ook vervangen worden.
Idd moet het spruitstuk los zeiden zij.
De auto reed steeds slechter alsof hij verzoop.
We wachten af wat het op gaat leveren.
Bedankt voor de info.
Gr René
Ook zij gaven aan dat het waarschijnlijk de verstuivers zijn. Deze gaan dan ook vervangen worden.
Idd moet het spruitstuk los zeiden zij.
De auto reed steeds slechter alsof hij verzoop.
We wachten af wat het op gaat leveren.
Bedankt voor de info.
Gr René