En ook nieuw

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Hanzel

07 sep 2014, 14:40 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Is LPG voor jou geen optie?

http://www.audi-a2.nl/bi-fuell-t2843.html[/quote]

Heb ik vanaf het begin ook al aangedacht. Ik heb hierover contact gehad met een ander forumlid die LPG erin heeft laten bouwen. Ik houd het nog als optie achter de hand maar met mijn huidige verbruik vind ik het op benzine nog te doen. Heb van een ander begrepen dat dit motortje niet super is voor LPG. Mijn Clio was een kwestie van inbouwen, gelijk goed lopen en geen probleem meer gehad. De kans dat dit ook zo is met mijn 1.4 acht ik minder waarschijnlijk. Ik rij verder meestal niet langer dan max 3 jaar in een auto. Ik weet nog niet hoe lang ik de A2 ga rijden. Ik ben met een goed jaar van mijn scheidingsperikelen af en wie weet wat ik dan ga doen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2014, 11:29 0 x

3 jaar is wel kort om de LPG-inbouw weer terug te kunnen verdienen.
Bij inruil krijg je er niets voor terug.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Hanzel

12 sep 2014, 22:01 0 x

Met mijn kilometers heb ik de installatie met 2 jaar terug verdiend dus in 3 jaar verdien ik zo'n 800€. Het is dus nog steeds een overweging waard. Ik krijg misschien straks niets terug voor de installatie maar vermoed wel dat ik de auto wel sneller kwijt ben. Met mijn vorige auto had ik deze ervaring ook, had heel veel geïnteresseerde. De eerste die kwam nam hem ook gelijk mee voor de vraagprijs.

Trouwens wat minder zuinig gereden, 394km met 22,1 liter. Ben trouwens met mijn huidige tank weer goed bezig :) . Eens kijken of ik mijn 1 op 21,3 kan verbeteren.

Morgen komt er iemand hierheen van het carclean forum om mij wegwijs te maken met de DAP. Hij glimt nu al behoorlijk en ben nieuwsgierig of het polijsten er weer een schepje bovenop doet.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

13 sep 2014, 11:02 0 x

Lager doorrijden levert dan meer op:

bij 3 jaar rijden: 800/3 = ca. 270 Euro per jaar.
bij 5 jaar rijden: 2400/5 = ca. 480 Euro per jaar.

Auto's op LPG zijn er niet veel, de veelrijders kiezen veelal een dieselauto.

Mijn ervaring met LPG is van 25 jaar geleden. (turbo)diesels waren er toen nog niet veel of waren prijzig.
Reed wel voordelig, maar gaf na 3 jaar vervelende storingen bij het starten (systeem werkte met een verdamper).
Sindsdien op benzine gereden, ik maak nu ook geen km's meer die het de moeite waard maken.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
rolf

13 sep 2014, 11:25 0 x

[quote="Hanzel"]Morgen komt er iemand hierheen van het carclean forum om mij wegwijs te maken met de DAP. Hij glimt nu al behoorlijk en ben nieuwsgierig of het polijsten er weer een schepje bovenop doet.[/quote]

Als je nog "swirls" hebt, van die spinnewebben die je ziet als de zon erop staat zeg maar, dan zijn die met een DAP straks met de noorderzon vertrokken........ :D
Wel ff kleien van te voren. ;)
Dan is een DAP zoiets als een vaatwasmachine, heb hem nooit nodig gehad tot dat je er 1 hebt.
Had ik er maar een 30 jaar geleden gekocht! :mrgreen:

Kijk al uit naar een mooi verslag in de "Detail" sectie. :D Veel plezier!
Hanzel

13 sep 2014, 21:26 0 x

Ik had hem natuurlijk al een maand geleden flink onderhanden genomen dus kleien en dergelijke was niet nodig. Vandaag is er iemand uit Almere gekomen die mij wegwijs heeft gemaakt, erg aardig! Hij had trouwens geen DAP maar een Flex, deze ligt weer een stap hoger dan mijn DAP900, die had hij daarvoor. We hebben lang niet alles af gekregen maar weet nu tenminste hoe het moet, best veel geleerd vandaag. Je moet erachter zien te komen wat de juiste combi's zijn. Hij had een deeltje van zijn eigen collectie meegenomen, o.a. 3 potjes wax waarvan er 1 meer dan 100 Euries koste :s hock: . Toch is hij mbt prijs/kwaliteitsverhouding het meest gecharmeerd met de wax die ik toevallig ook had, de Collinite nr 915. Ik moet nog een paar panelen. De hele bijrijderskant doe ik niet, die wordt geheel nieuw gespoten. Ik heb verder geen foto's gemaakt van het gebeuren. Toen we begonnen vandaag zag hij er eigenlijk al best goed uit. Je ziet op lichte lakken de swirls ook niet zo duidelijk, we hadden echt hiervoor de zon nodig.
Hanzel

19 sep 2014, 20:07 0 x

Weer even een verbruik update. Vandaag getankt 19,3 Ltr en hiermee 439,9 km gereden :s hock: het kan dus toch nog beter :)

Fijn weekend,
Hanzel

02 okt 2014, 00:28 0 x

Mijn koplamp aan de bijrijders zijde heeft wel heel veel last van vocht en is door de weersinvloeden best aangetast. De afgelopen keer heeft Koop9 2 gaten aan de achterzijde geboord. Helaas helpt dit niet. Nu kan ik natuurlijk gaan kijken naar een gebruikte koplamp maar volgens mij zijn die ook best nog prijzig. Klopt dit of valt het mee? Je loopt wel het risico dat deze al minder is of snel minder zal worden. Heb begrepen dat een nieuwe Valeo op 125 komt. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit van deze is.

Vandaag weer getankt en kom op 1 op 20,7. Hij loopt dusdanig zuinig dat ik voorlopig nog niet aan inbouw gas denk. Heb de wagen nu een kleine 2 maanden en 3600km gereden, valt me mee.

Cheers
HansJan
Moderator

02 okt 2014, 00:42 0 x

Geweldige verbruikscijfers met een 1.4tje, hoe doet-ie-het :mrgreen:

Je zou voor een koplamp ook naar de sloop kunnen gaan? Ik kan ook weinig melden over de after-market koplampen, maar ik meen dat eerder is gemeld dat het wel snor zit.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

03 okt 2014, 00:58 0 x

[quote="Hanzel"]...Heb begrepen dat een nieuwe Valeo op 125 komt. Ik weet alleen niet hoe de kwaliteit van deze is...

Cheers[/quote]

Af-fabriek zijn het ook Valeo lampen ;)
Plaats reactie