Gelukt! A2-1.6 FSI uit 2005 gevonden.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
RobinRotterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 okt 2014, 02:35 0 x

Ben vorige week langsgeweest voor kennismaking en zijn A2 ziet er jaloersmakend prachtig uit. Komende week gaan we met een aantal technische zaken aan de slag. Multiriem, spanrollen, accu, achterschijven en blokken. Dan eind oktober naar Audi Rinner in Beieren waar een nieuw OSS onder Kulanz wordt gemonteerd in combinatie met de verplichte Longlife-Service bij 115.000 km. ' Dann wird das Motoröl mit Ölfilter erneuert, die Zündkerzen, der Pollenfilter und der Luftfilter. Ausserdem muss die Bremsflüssigkeit gewechselt werden. Für diese Arbeiten müssen Sie ca. € 600-650 rechnen'.
Als dit allemaal achter de rug is gaan we praten over de professionele poetsbeurt.
Audi_gekkie

05 okt 2014, 15:37 0 x

Klinkt goed!
Je maak ter gelijk een mini-vakantie van in Beieren?
Wel raar dat ze de bougies ook vervangen. Misschien zitten ze er net 10.000km in.
De garage bij mijn ouders die bepaald zelf of iets vervangen moet worden of niet.
Als de bougies van hun Octavia volgens de service-normen vervangen dienen te worden, kan het best zijn dat de garage besluit ze nog 10.000-15.000km in te laten zitten.
RobinRotterdam

05 okt 2014, 15:50 0 x

Goed maar wel kostbaar en eventueel 4 niet aan vervanging toe zijnde bougies kunnen er ook nog wel af. Heb ik wel het stempel en de garantie.
Belangrijkste is natuurlijk dat ik er een nieuw OSS ter waarde van ca € 1600 voor terugkrijg. Op het forum heb ik gelezen dat erna nog 2 jaar garantie op zit.
Geen mini vakantie want het kost bij elkaar 4 dagen. Wij zijn geen autorijders en dus geen 2 x 900 km rijden eind oktober en 2 dagen wachten. Een zoon van goede vrienden vindt het juist fantastisch dat met zijn vriendin te doen en rijdt door naar Munchen. Iedereen blij!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 okt 2014, 17:17 0 x

Top dat het dak binnen garantie nog vervangen wordt! Wordt dat zonder meer gedaan, ook mankeert er nu niets aan? Als het dak onder coulance wordt vervangen, dan betaal je in principe alleen voor de beurt. Maar dan vind ik de prijs voor hetgeen ze aan de auto doen wel erg fors. Als ik het goed inschat is het hooguit 2 uurtjes werk en de materialen ook niet de hoofdprijs.

Bottom line, voor een kleine €750 (brandstofkosten meegerekend) heeft de auto weer Audi mobiliteitsgarantie en een OSS waar je hopelijk weer jaren plezier van zult hebben. Voorlopig een flinke investering bovenop de aanschafwaarde; toch maar wat meer gaan autorijden om te genieten? ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
RobinRotterdam

05 okt 2014, 23:34 0 x

Eens dat het een aantal investeringen is waar ik bij aanschaf niet op rekende. Toch heb ik er vertrouwen in dat mijn A2 in de zeldzame uitvoering en bouwjaar het verdient als ik zie wat voor prijzen er in Duitsland worden gevraagd voor 2004 en 2005 uitvoeringen met weinig km. > € 10-12000,-!

Voordat ik besloot naar Rinner te gaan ben ik bij Boschbedrijf Fijneman in Dordrecht langsgegaan. Die hebben prima service geleverd en mij de tekening met alle onderdelen van een compleet nieuw dak gestuurd inclusief prijs. Hardware kost ca
€ 1000 ex BTW plus werkplaatstarief. Ze kunnen moeilijk inschatten hoeveel uur ze ermee bezig zijn want vanaf de stijl tm dak moet alles eraf en opnieuw gemonteerd. € 500 + ex BTW is het minimaal. Ik zal eens kijken of ik die tekening en prijslijst kan opslaan en op onze site zetten. Rinner mailt mij dat ik een nieuw dak krijg en weet dat ik er speciaal voor uit NL kom reizen. Wordt vervolgd.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 okt 2014, 23:51 0 x

Dergelijke investeringen zijn altijd gerechtvaardigd voor een auto waarvan je nog jarenlang plezier wilt hebben, alhoewel de voorliefde voor auto's ook meetelt. Dat geldt voor mij ook.

Toch ben ik nog steeds benieuwd of het dak op dit moment kuren vertoont. Want als dat niet het geval is dan is de coukanceregeling wel heel erg soepel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
RobinRotterdam

07 okt 2014, 01:17 0 x

Dak vertoonde kuren. Scherpe tik rechtsachter waar hij op bleef steken. Nadat de rubbers en ruitranden zijn schoongemaakt en gemeerd doet hij het weer zonder problemen. Dit is door onze collega uit Nieuwegein opgelost maar toen had ik de afspraak met Rinner en alles eromheen al geregeld. Ik kan dit Rinner mailen maar loop dan het risico dat zij het niet meer kunnen maken het geheel te vervangen. Als hij daar staat, alles ligt klaar reken ik erop dat ze het toch zullen vervangen maar blijft een gok.
Audi_gekkie

07 okt 2014, 01:39 0 x

Het doet niet ter zake of je problemen met je OSS hebt of niet.
Audi heeft destijds een ondeugdelijk accessoire geleverd en biedt als coulance aan deze te vervangen binnen de garantietermijn.
Wees gerust Rinner zal je heus niet weigeren, omdat het OSS nu even goed doet. Het probleem zal zeker terugkomen. vroeg of laat.
Audi_gekkie

24 jan 2015, 00:14 0 x

@RobinRotterdam Hoe is het afgelopen met je OSS?
JDuijnker

29 mei 2015, 11:04 0 x

Ben je nog aktief hier Robin?
Ik ben wel benieuwd naar je moiie spiegelbehuizingen. Zijn die gespoten? Of alu kappen?
Plaats reactie