25/00 verlagen ; iemand ervaring mee?
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
1 CM om precies te zijn.De bovenste is de na foto. Verschil is erg klein.
Oftewel hoe bouw ik een A2 1.4 benzine om naar S-line onderstel.
Na een korte testrit valt mij het volgende op:
De auto kraakt niet meer als ik instap , en als ik bij stilstand het stuur draai, kraakt en 'zeurt' er niks meer.
Tijdens rijden over kinderkopjes is het zachte 'plopgeluid'aan de achterzijde nog steeds aanwezig /misschien wel erger geworden (helaas) ...Moet ik nog even aankijken. misscgien zijn het de hoezen die ik hoor.
-Verkeersdrempels geen probleem, oprijden gaat wat straffer dan voorheen, maar afrijden stukken soepeler dan voorheen.
-Achterkant schommelt niet meer zo extreem na als voorheen.
-De auto blijft recht bij acceleren , voorheen dook ie echt oomhoog aan de voorzijde. bij nat weer ook zeer snel wheelspin bij sportief optrekken. ik verwacht dit nu niet meer.
-Bij hard remmen blijft ie ook mooi recht. Duikt veel minder in;echt een verbetering.
Hij is nog niet opnieuw uitgelijnd; op zich rijdt ie -net als voorheen- kaarsrecht. Na bochten komt het stuur weer mooi recht; zij het laatste stukje met een klein schokje.
maar aangezien alles vervangen is en ook de stabistangen en rubbers+klemmen moet dit nog wel gebeuren.
- Audi_gekkie
Welk merk dempers heb je er nou onder @stefan74?
Edit: Oh ik heb het al gevonden KYB.
Wat is dat voor merk?
Lees ik het nou goed? Je hebt ruim 600 euro betaald om dit onder je auto te laten zetten excl. de onderdelen? #-o
Wat is dat voor merk?
Lees ik het nou goed? Je hebt ruim 600 euro betaald om dit onder je auto te laten zetten excl. de onderdelen? #-o
- stefan74
ik heb er KYB (Kayaba) dempers onder. made in Japan.Welk merk dempers heb je er nou onder @stefan74?
Wat is dat voor merk?
Hier laat Koni de oranje (STR) dempers maken, zitten ook veel onder motorfietsen en als je een suzuki auto koopt, zitten er ze er af-fabriek onder.
De reden van aanschaf was voor mij de prijs. Heb er de helft voor betaald als wat b.v. misterauto er voor vraagt. Wou het een beetje budget houden en dat is goed gelukt.
Ik heb 607 euro betaald voor alles. Dus inclusief de zelf gekochte onderdelen en de montage door de garage, incl. de olie/filter verversing, 607 euro totaal.
De veren en de dempers samen waren 230 euro; de pur ringen/rubbers, hoezen,veerpootlagers en de stabistangen + rubbers/ klemmen/ schroeven, waren nog eens 127 euro.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit exclusief 26 euro verzendkosten is, aangezien ik praktsch alles in Duitsland heb gekocht.
zo ziet het er nu uit:

- stefan74
En hier de redenen waarom ik de boel sowieso moest vervangen:

De originele veren bewaar ik voor de zekerheid toch nog maar even; Das ook het enige, samen met de onverwoestbare zwarte toprubbers achterzijde, wat nog goed is; Alhoewel ik van koop9 de uitdraai vd audi garage heb gekregen en de stabistangen en rubbers zijn van 2012, en zien er ook nog goed/redelijk nieuw uit.
De dempers lekken niet maar hebben hun langste tijd wel gehad. Idem dito voor alle PUR onderdelen (veer ringen, stootrubbers )

De originele veren bewaar ik voor de zekerheid toch nog maar even; Das ook het enige, samen met de onverwoestbare zwarte toprubbers achterzijde, wat nog goed is; Alhoewel ik van koop9 de uitdraai vd audi garage heb gekregen en de stabistangen en rubbers zijn van 2012, en zien er ook nog goed/redelijk nieuw uit.
De dempers lekken niet maar hebben hun langste tijd wel gehad. Idem dito voor alle PUR onderdelen (veer ringen, stootrubbers )
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat je voor €607 heel voordelig uit bent en voorlopig weer prima vooruit kan. Wat mij wel verbaasd is het resultaat van de verlaging. Kijken we naar de auto van @pocoloco dan lijkt deze optisch veel meer verlaagd terwijl het nagenoeg dezelfde waardes betreft: 25/25 versus 30/25.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- stefan74
Vergeet niet dat ik 195/50 R15 op de velgen heb gemonteerd. Das een halve CM minder hoog dan 175/60 R15.Ik denk dat je voor €607 heel voordelig uit bent en voorlopig weer prima vooruit kan. Wat mij wel verbaasd is het resultaat van de verlaging. Kijken we naar de auto van @pocoloco dan lijkt deze optisch veel meer verlaagd terwijl het nagenoeg dezelfde waardes betreft: 25/25 versus 30/25.
Het zijn vrij platte banden; daardoor zit er best wel wat 'lucht' in de wielkasten.
Eind mei komt het vakantiegeld en dan komen er 17" onder. Misschien zelfs 18".
Waarschijnlijk deze:

of deze:

- stefan74
Komt iemand dit bekend voor? ik heb sinds de schokdemper/veren/lagers wissel achter een geluid als ik over kinderkopjes rijdt, en als ik de wagen induw.
Dit was voorheen met de oude onderdelen aan de achterste linkerzijde in mindere mate ook al aanwezig , maar is nu erger geworden.
En nu is het links én rechts. Ik dacht zelf aan de stofhoezen maar het zou ook het veerpootlager kunnen zijn; ik weet dat hier problemen mee zijn.
Helaas is de garage waar het gedaan is niet echt in de buurt en kan ik pas volgende week er naar toe.
Weet iemand een filmpje op youtube waar het geluid van een ondeugdelijke achterste veerpootlager te horen is ? ik heb hierom al juist geen febi veerpootlagers gehaald want die kunnen geluiden produceren.
Ik ga vanavond de wagen achter opkrikken en de binnenbekleding weghalen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand het geluid herkend... hier een voorbeeld van het geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=8MXip8PmExw
Dit was voorheen met de oude onderdelen aan de achterste linkerzijde in mindere mate ook al aanwezig , maar is nu erger geworden.
En nu is het links én rechts. Ik dacht zelf aan de stofhoezen maar het zou ook het veerpootlager kunnen zijn; ik weet dat hier problemen mee zijn.
Helaas is de garage waar het gedaan is niet echt in de buurt en kan ik pas volgende week er naar toe.
Weet iemand een filmpje op youtube waar het geluid van een ondeugdelijke achterste veerpootlager te horen is ? ik heb hierom al juist geen febi veerpootlagers gehaald want die kunnen geluiden produceren.
Ik ga vanavond de wagen achter opkrikken en de binnenbekleding weghalen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand het geluid herkend... hier een voorbeeld van het geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=8MXip8PmExw