Even voorstellen + praktische vragen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Sjibbie

04 mei 2015, 13:13 0 x

Hallo A2 liefhebbers,

Nog geen A2 bezitter, maar ik hoop dat daar gauw verandering in komt. Ik kijk al een tijdje mee op dit mooie forum voor tips en trucs.

Ik heb afgelopen week voor het eerst naar een A2 gekeken en proefgereden, en ben heel enthousiast over de auto.

Ik heb nog wel een aantal praktische vragen waar ik geen (eenduidig) antwoord op heb kunnen vinden:

1. In de auto waar ik mee gereden heb deed de ClimateControl naar mijn gevoel raar. In de Auto stand blies hij al heel hard/veel lucht (al bij 3e streepje)en leek ook steeds hard/zacht te gaan. In de handmatige stand kon je de fan wel lager zetten, maar het bleef naar verhouding hard blazen. Ik vergelijk het hierbij met de airco van mijn huidige Golf 6
Wat kan dit zijn?
2. Kan je met een OSS dak nu wel of geen dakdragers/dakkoffer gebruiken?
3. Is de airbag aan de bestuurderszijde zelf uit te schakelen?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mei 2015, 13:49 0 x

Welkom hier. Je hebt nu een Golf 6, 'terug' naar een A2 is een hele (maar wijze) stap. :-D Vanwaar deze beslissing?

1. Het probleem wat je beschrijft komt veel voor en betreft een defecte kachelweerstand. Vervangen is een lastige klus, maar wel te doen. Hier is recent nog een HowTo van gemaakt: http://www.audi-a2.nl/discussion/3763/v ... -vervangen
2. Ik meen van wel
3. Bedoel je uitschakelen of loskoppelen? Het loskoppelen is een relatief eenvoudige klus. De airbagunit zit aan de achterzijde met 2 torx schroeven vast. Contact uit, jezelf goed aarden, schroeven los, unit eruit, stekker los.

Voor al je overige vragen: kom naar de meeting van 31e en dan kan je veel modellen zien, informatie inwinnen en wellicht zelfs een rondje rijden! Tenzij je tegen die tijd al eentje gevonden hebt uiteraard ... ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Sjibbie

04 mei 2015, 17:06 0 x

Dank voor je reactie.
Tja, ik heb altijd al een zwak gehad voor de A2. Was in 2004 zelfs kandidaat voor mijn leaseauto. Maar dat ging toen niet door. Nu wegens baanwissel de leaseauto inleveren en toch weer terug bij de A2 :)
Vind het overigens geen grote stap hoor, zal alleen mijn hele fijne sportstoelen en de punch van de 1.2tsi gaan missen (als ze die toch eens in de A2 gezet hadden...)

De airbag vraag had ik wat duidelijker moeten stellen :) . Ik bedoel dat je die met de sleutel oid tijdelijk kan uitschakelen als je een kind voorin hebt zitten.

De meeting lijkt me heel leuk, maar ik heb dan al een ander evenement dus kan helaas niet.
ericosman

04 mei 2015, 17:41 0 x

@sjibbie

Die kun je heel nakkelijk uitschakelen. In het daahboardkastje zit hier een "slot" voor.
HansJan
Moderator

04 mei 2015, 20:20 0 x

@ericosman: dat is helaas geen standaard optie.
@Sjibbie: er staat toch heel duidelijk "airbag aan bestuurderszijde" ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Sjibbie

04 mei 2015, 20:24 0 x

Oh ja, moet natuurlijk bijrijder zijn #-o
Weet nu iig waar ik moet kijken.
ericosman

04 mei 2015, 20:29 0 x

@hansjan echt #-o ? Ik meende dat zoiets standaard zou zijn... I-)
HansJan
Moderator

04 mei 2015, 20:29 0 x

Het is in elk geval een optie die niet veel voorkomt. Wij hebben onze kinderen op de achterbank met Maxi-Cosi vervoerd en dat werkt perfect. De EasyFix is hierbij een zeer nuttige accessoire!
@ericosman: eg woar. ;-) Geldt ook voor de isofix bevestigingspunten op de voorstoel.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 mei 2015, 21:18 0 x

@eric jij hebt een zeldzame optie, was me al opgevallen toen je bij me was, zit niet op veel auto´s.
Het was ooit wel achteraf in te bouwen maar of dit nog te krijgen is weet ik zo niet.
Als je de bijrijders airbag wilt uitschakelen moet de stekker los en moet hij software matig uit gezet worden anders gaat je airbaglampje meteen branden en werkt er geen 1 meer bij een klapper..... meestal moet er ook nog een weerstand stekker op de los getrokken stekker gemonteerd worden zodat het regelapparaat ¨gefaked¨ word.
Plaats reactie