Welke type autoradio zit er origineel in?

Discussie over het interieur van de A2
mohsin

08 mei 2015, 23:13 0 x

Hallo,

Ik rijd in een audi A2 1.4 Bouwjaar 2003. In de auto zit een VDO autoradio in(Din 1), maar deze werkt eigenlijk niet zo goed moeer. Ik wil hem eigenlijk het liefst vervangen door een originele audi radio.

Als ik het goed begrijp is er een Concert 1 (met casettespeler) en een Concert 2 (met cd speler)? Wie kan mij helpen aan een typenummer ofzo zodat ik zeker weet dat deze gaat passen?

Bijvoorbaat dank.

Mohsin.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 mei 2015, 05:36 0 x

Bouwjaar 2003, daar zou een ChorusII of ConcertII in moeten zitten. Er zijn zoveelnrs in omloop als het prtnr met 8Z0 begint passen ze altijd. En het frontje moet 22.3cm breed zijn, recht. Radio,s uit een TT passen ook. Google effe, er staat echt veel over beschreven. Ik zou gaan voor een Concert, echt top !!
Mike

09 mei 2015, 10:35 0 x

naast de originele a2 uitvoering heeft a6 en TT versie hetzelfde front als het goed is:
Original A2:
8Z0 057 152 Chorus II
8Z0 057 186 Concert II
Original A6/TT:
4B0 057 152 Chorus II
4B0 057 186 Concert II

-eigenlijk moet je als je geen A2 type koopt ook nog de geluidskarakteristiek programmeren voor de A2.
-veel radio's hebben beschadigde knopjes (softlak eraf).
-De concert is realtief duur (>100,-), een mooie chorus kun je al voor 2 tientjes scoren.
-De chorus is technisch/specs hetzelfde als de concert (muv cassette/cd en ZF), op beide kun je een CDwisselaar/mp3 aansluiten.
-De concert heeft een 2de ZF antenneingang voor betere radio-ontvangst (werkt alleen als je auto ook 4 antennes in de achterruit heeft!)
-en je kunt altijd nog een front van een ander type (radio's uit een a4 worden veel aangeboden) op maat zagen om passend te krijgen :)
Audi_gekkie

09 mei 2015, 13:03 0 x

Hallo Mohsin, welkom hier.
Wil je je even voorstellen? http://www.audi-a2.nl/categories/even-voorstellen
Het liefst met foto's van je A2.

Verder graag je profiel bijwerken, waarinje aangeeft welk type A2 je hebt en kleur en bouwjaar.

Ook nodigen we je uit voor http://www.audi-a2.nl/discussion/3722/m ... 1-mei-2015
mohsin

12 mei 2015, 08:37 0 x

Chipsoer en Mike top! Ik ben erg geholpen met deze informatie, waarvoor mijn hartelijke dank. Met behulp van deze info ga ik op zoek naar een radio, de concert is inderdaad relatief erg duur, maar ik denk dat ie populair is en dan vraagt de markt er de prijs voor he.

Overigens zag ik ergens op het internet voorbij komen dat als de radio af fabriek er niet in gezeten heeft dan moet je wat extra kabels trekken omdat de CANBUS anders niet aanwezig is? Weten jullie daar iets van?

Audi_gekkie, ik zal 'm op de foto zetten als ie gewassen is en dan update ik ook mijn profiel.

Leuk forum btw.

Mohsin.
Mike

12 mei 2015, 11:14 0 x

Als er af fabriek een radio in zat, heb je ook alle draden.
Kijk achter je radio of er 3 stekkerblokken zijn: zwart, bruin (beide 8 pin) en nog een 20pins zwarte. In deze laatste zitten o.a. 2 dunne oranje/paars/bruine draadjes voor je can. Geen 20 pins blok=geen radiovoorbereiding voor audi radio zeg maar.
Johan 3L

12 mei 2015, 11:36 0 x

Hallo,

Ik rijd in een audi A2 1.4 Bouwjaar 2003. In de auto zit een VDO autoradio in(Din 1), maar deze werkt eigenlijk niet zo goed moeer. Ik wil hem eigenlijk het liefst vervangen door een originele audi radio.

Als ik het goed begrijp is er een Concert 1 (met casettespeler) en een Concert 2 (met cd speler)? Wie kan mij helpen aan een typenummer ofzo zodat ik zeker weet dat deze gaat passen?

Bijvoorbaat dank.

Mohsin.
Even dat je helder hebt hoe het is met de verschillen.
De radio met cassette is Chorus;
De radio met CD is Concert;
De radio met cassette en CD is Symphony
audifreak

12 mei 2015, 22:40 0 x

<blockquote class="Quote" rel="mohsin">Hallo,

Bijvoorbaat dank.

Mohsin.
Even dat je helder hebt hoe het is met de verschillen.
De radio met cassette is Chorus;
De radio met CD is Concert;
De radio met cassette en CD is Symphony
</blockquote>
De symphony is 2din de concert en de Chorus 1din
Gideon
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 mei 2015, 23:00 0 x

Let bij de Concert op problemen met de volumeknop, da's een dure reparatie.
JDuijnker

13 mei 2015, 15:56 0 x

Als er af fabriek een radio in zat, heb je ook alle draden.
Kijk achter je radio of er 3 stekkerblokken zijn: zwart, bruin (beide 8 pin) en nog een 20pins zwarte. In deze laatste zitten o.a. 2 dunne oranje/paars/bruine draadjes voor je can. Geen 20 pins blok=geen radiovoorbereiding voor audi radio zeg maar.

Ik wil even reageren in dit topic, aangezien ik met een aansluitvraag zit.
In onze a2 zit een concert cassette speler, met 6 cd wisselaar in de kofferbak, met de bekende volumeknop storing.

Nu wil ik er graag een aftermarket navi in zetten van pioneer, maar ik kom er niet uit qua ISO harnas aansluiting.
De concert cassette speler heeft namenlijk 4 aansluitblokken achterin. de normale zwarte en bruine, dan nog een extra zwarte en een rode.

Wat voor ISO harnas kabel heb ik nu nodig??

onder de bijrijdersstoel zit een zgn blaupunkt versterkertje voor de achterspeakers.
De bekabeling achter de radio ziet er mijns inziens helemaal origineel uit. Ik zie geen RCA stekkers-koppelingen.
Plaats reactie