Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Seller

19 mei 2015, 14:03 0 x

Belangrijk om banden te nemen met velg bescherming. Dat scheelt heel veel. Mijn achter banden zijn michelin pilot sport 3, hier zit een rand op waardoor het eerste contact met die rand is inplaatst van meteen de velg. Voor zitten goedkope banden op zonder die rand. (moeten vervangen worden, maar ja tijd...)
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 mei 2015, 14:18 0 x

@Seller: wat zonde zeg, ze waren nog wel zo netjes hersteld voor aflevering!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Dirck

19 mei 2015, 14:20 0 x

Ja maar..... er zijn merken die ooit velg rand bescherming hadden en plotseling zonder gingen leveren...
Een bredere die beter is als velg is altijd goed..
net als van 50 naar 65 serie gaan omdat de meeste stoepranden lager zijn.

Net als bijna 50 jaren terug mijn eerste Mazda, die had 2 soorten doppen, 1 die naar buiten ging en zeer snel sneuvelde en die in de stalen velg veilig binnen zat...

Dus is het alleen een randje of vlakke velg?
een rand is nog te herstellen maar er zijn erg vlakke velgen waar je nog bredere strepen op ziet, dus tijdens de hond uitlaten, gewoon eens opletten welke velgen hij in gebruikt ......
JDuijnker

19 mei 2015, 16:08 0 x

Vandaag even ruitensproeiervloeistof gevuld. Wat handig het service klepje vd A2. Tevens gekeken naar de "knopjes" (2x??) voor tankklep te openen. Degene in de B-stijl werkt niet, in onze a-stijl, linksvoor zit er een die het wel doet. Wat blijkt, degene in de b-stijl zit helemaal niet aangesloten!
Audi_gekkie

19 mei 2015, 22:23 0 x

Vandaag even ruitensproeiervloeistof gevuld. Wat handig het service klepje vd A2. Tevens gekeken naar de "knopjes" (2x??) voor tankklep te openen. Degene in de B-stijl werkt niet, in onze a-stijl, linksvoor zit er een die het wel doet. Wat blijkt, degene in de b-stijl zit helemaal niet aangesloten!
Wat heb jij een aparte A2 :-B
Twee knopjes in de B-stijl komt voor bij een A2. Eén knopje is voor de tankklep en de andere is geloof ik voor uitschakelen interieurbewaking.
Maar een knopje in de A-stijl is toch heel apart. Dit heb ik nooit gezien. Daarmee open jij de tankklep?
ericosman

19 mei 2015, 22:52 0 x

Foto? Van je A-stijl
Dirck

20 mei 2015, 10:15 0 x

ABC....
A, dat is scharnierkant van je voordeur..
B is slotkant voordeur waar na openen deur het knopje hoorde te zitten.
C stijl, is slot zijde achterdeur...
D stijl, ja die is voor de Honden, de achterklep is dus de D stijl en word zelden genoemd omdat het een zachte is in de kreukelzone...
Dirck

20 mei 2015, 21:02 0 x

Vandaag de 3e keer A2 gekocht... Uh.... 150,-

Dus verwacht niet te veel van deze grijze diesel met 824.632 Km op teller,
Het OSS is dus met duck tape dicht gemaakt wegens lekkage...
De tandriem is van 684.000 km dus te laat vervangen...
Steenslag, 4 aangerande 15" velgen, met matige banden en bijbehorende remblokken en schijven, zwetende remleidingen, erg oude accu en nog veel meer ellende!

Ja een eerste klas sloper! Goed rijdend maar komt op 30 mei niet door de APK!
Zwarte met Open Sky dakje en versleten Leder!
Ja, de steenslag is geen punt, plamuren en Wrappen...
Motor, gaat ook weg, ik wil hem Electrische van maken, setje kopen en ombouwen...
Kan dus wel een jaartje duren voor ik deze nu geschorste weer rijdbaar heb.

Ja, naast het schade wrak dus nu 3e die net als eerste 2 niet bepaald perfect zijn..
Ooit op IAA iets gezien dus moet het kunnen tank en uitlaat weg en hang maar vol....
De dubbele bodem zal dus er ook aan gaan....

Gewoon proberen en ik zie wel hoe het loopt, maar op kleine deukjes na, de binnenkant is eigenlijk nog best redelijk op bestuurder stoel na...
Maar ik mag natuurlijk niet teveel verwachten voor die 150,- waarvoor ik hem mee mocht nemen omdat de plaatselijke sloperij dit ook betaalde.....
Zij wisten dus niet dat deze Aluminium voertuigen meer opbrengen, net als bestel busjes..!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mei 2015, 21:44 0 x

Een 5 minute upgrade met geweldig resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

De standaard lampjes zijn vervangen door 12 SMD LED's type 3528 39mm.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

20 mei 2015, 21:52 0 x

Waar heb je die gescoord?
Ziet er erg goed uit!
Plaats reactie