Dank voor je aanbod en het delen van de mp link, sjibbie.
Zo bennik ig weer even op mp verder gaan zoeken en zag de thule. Er komt voor mij ook vast wel iets passends voorbij.
dakdragers, jullie ervaringen?
mooie deal voor de Thules.. Nog ff ter info.. ik bedoel je hebt ze al gekocht.. maar misschien handig voor de nog dakdragerloze leden
Ik heb zelf de Montblancs.. Werken ook heel mooi vind ik! tis in eerste instantie ff piellen om ze er netjes op te krijgen maar als je ze goed afsteld en je dak netje schoon maakt waar je ze plaatst.. gaat het allemaal zeer stabiel en zonder beschadigingen. alle raak vlakken met de auto zijn mooi van zacht rubber. ben er al meerdere keren heel nederland mee doorgetuft met een 5 meter lange kano dr op.. 0 beschadigingen en 0 problemen. maar moet zeggen de mont blancs zijn wel een beetje plastic fantastic qua bouw en er zit geen fatsoenlijk slot op alleen een soort tork sleutel ding wat je zo open hebt.. Had eigenlijk ook liever de thule of audi gehad.. maar kon ik toen geen goede deal voor vinden.. Maar ik durf ze gerust aan te raden aan een ieder die een te kleine portemonnee heeft voor de thules of de originele Audi's..

Ik heb zelf de Montblancs.. Werken ook heel mooi vind ik! tis in eerste instantie ff piellen om ze er netjes op te krijgen maar als je ze goed afsteld en je dak netje schoon maakt waar je ze plaatst.. gaat het allemaal zeer stabiel en zonder beschadigingen. alle raak vlakken met de auto zijn mooi van zacht rubber. ben er al meerdere keren heel nederland mee doorgetuft met een 5 meter lange kano dr op.. 0 beschadigingen en 0 problemen. maar moet zeggen de mont blancs zijn wel een beetje plastic fantastic qua bouw en er zit geen fatsoenlijk slot op alleen een soort tork sleutel ding wat je zo open hebt.. Had eigenlijk ook liever de thule of audi gehad.. maar kon ik toen geen goede deal voor vinden.. Maar ik durf ze gerust aan te raden aan een ieder die een te kleine portemonnee heeft voor de thules of de originele Audi's..
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat mij zo nadelig lijkt is dat de liggers kunnen schuiven op de verstelbare dragers in de breedte van de auto t.o.v de vaste Audi dak dragers gemaakt per auto uitvoering...
In praktijk dat verschuiven van de ligger nihil is.
Bij een kano die vaak smaller is dan een gemiddelde bagage bak die minimaal 90 cm breed is en 140 cm lang.....
Merkte wel eens bij dak dragers voor Astra G station van thule wel eens verschoven waren bij gebruik thule Ski bagagebak van 240 cm en 80 cm breed.
Ik markeerde met tape op de dwarsliggers en soms zag ik de tape raakte door steunpoot op de rails die verschoof aan beide kanten.
Dus nogmaals vaster zetten en checken bij elke stop...
In praktijk dat verschuiven van de ligger nihil is.
Bij een kano die vaak smaller is dan een gemiddelde bagage bak die minimaal 90 cm breed is en 140 cm lang.....
Merkte wel eens bij dak dragers voor Astra G station van thule wel eens verschoven waren bij gebruik thule Ski bagagebak van 240 cm en 80 cm breed.
Ik markeerde met tape op de dwarsliggers en soms zag ik de tape raakte door steunpoot op de rails die verschoof aan beide kanten.
Dus nogmaals vaster zetten en checken bij elke stop...
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Dakzak?
Ja, de 420 liter is te groot klep achter moet dan dicht blijven!
Maar de 230 liter versie of 150 liter die ook te koop is ga ik nu zoeken.
Je plaatst de beschermplaat op je dak, monteer de 4 haken met spanbanden.
Die platen tussen deur en dakrand wel even op je A2 model bij buigen en dan aantrekken.
Dan kun je via 6 riempjes de echte zak erop doen.
De deken met haken kan dus gewoon blijven zitten als je de zak eraf haalde.
Deze zakken bestaan dus uit 2 delen;
1 Een bescherm doek met versteviging voor je dak.
2 De zak zelf, in de 420 liter, ja mijn fiets ging incl. pedalen en stuur erin dus vreemde hobbel die in geen enkele koffer paste!
Hij is alleen Legergroen te koop dus moet ik nu zo gaan rijden of J Duijnker vragen voor een bijpassende auto... en tijdelijk ruilen?
Ja, de 420 liter is te groot klep achter moet dan dicht blijven!
Maar de 230 liter versie of 150 liter die ook te koop is ga ik nu zoeken.
Je plaatst de beschermplaat op je dak, monteer de 4 haken met spanbanden.
Die platen tussen deur en dakrand wel even op je A2 model bij buigen en dan aantrekken.
Dan kun je via 6 riempjes de echte zak erop doen.
De deken met haken kan dus gewoon blijven zitten als je de zak eraf haalde.
Deze zakken bestaan dus uit 2 delen;
1 Een bescherm doek met versteviging voor je dak.
2 De zak zelf, in de 420 liter, ja mijn fiets ging incl. pedalen en stuur erin dus vreemde hobbel die in geen enkele koffer paste!
Hij is alleen Legergroen te koop dus moet ik nu zo gaan rijden of J Duijnker vragen voor een bijpassende auto... en tijdelijk ruilen?