Mijn eerste auto

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Diac21

16 jun 2015, 19:55 0 x

Beste a2 enthousiasten,

Inmiddels tuur ik al even rond op het forum en merk dat er veel nuttige topics en reacties zijn, terwijl er ook een ontspannen en gezellige sfeer hangt. Erg leuk!

Recentelijk heb ik een vaste baan gekregen en ben toen op zoek gegaan naar een auto met lage maandlasten. Ik wilde echter ook een beetje een auto hebben. Toen iemand voorstelde om naar de a2 te kijken, realiseerde ik me dat dat eigenlijk de enige optie was, maar hoe meer advertenties en foto's ik bekeek, hoe leuker ik hem vond. De derde a2 die ik bekeek stond er zo netjes bij, dat ik gelijk verkocht was. Nu ik hem heb, verwacht ik er nog jaren mee te gaan rijden.

Ik heb een a2 uit 2005 met 92000km op de teller met een meer dan keurig interieur. Toch ben ik direct begonnen met een wensenlijstje op te stellen van dingen die ik nog zou willen aanpakken. Ik zou hem sowieso graag nog een keer na willen laten kijken door iemand die er verstand van heeft. Tevens heb ik hier heel erg vaak gelezen dat ik de schroefjes van de kentekenplaatlamphouders moet vervangen voor rvs schroefjes. Daarnaast heb ik helaas het gezamenlijke bakjes avontuur gemist en zou graag nog een zwarte willen hebben met 3 vakjes. En er zijn nog wat andere dingen die ik op de lange termijn ga bekijken.

Ik zou graag een foto willen uploaden, maar zie nergens waar dat kan. Bij deze dan mijn eerste vraag aan jullie: hoe upload ik een foto? :)

Todo / wensenlijstje:
Dashboardkasthendeltje: 8Z1857149A aluminium
Handrem knop: 8Z0711333A aluminium
Middenconsolebakje: 8Z0 711 549 A 6PS Zwart

Nieuwe automatten
LED interieur verlichting
MP3/USB voor concert 2 radio
Cruise control
Knippermodule
Winterbanden
Polijsten

Dagrijverlichting in mistlampen (nu geen mistlampen)
Dashcam mooi geïntegreerd
Parkeerhulp
Elektrische ramen achter
Stoelverwarming

Lederen bekleding
Stuur met geperforeerd leer
Diac21

16 jun 2015, 20:05 0 x

![enter image description here](https://www.dropbox.com/s/x217dbnpmllau ... .jpg?raw=1 "enter image title here")
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 jun 2015, 20:42 0 x

Gave foto! Onwijs mooie auto. Led interieurverlichting is wel heel erg fel.
Heel veel plezier met je a2!
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 jun 2015, 20:45 0 x

Welkom @Diac21 ,

Leuke foto van de A2 trouwens in de parkeergarage ...

De velgen staan er heel goed bij ,succes met het vinden van opties die je noemde.

Grt,

Rolf

Almere
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 jun 2015, 20:45 0 x

Welkom hier met een prachtig en origineel Nederlands exemplaar! Mauritiusblauw blijft een prachtige kleur, zeker in combinatie met de fraaie (A1) velgen. Je hebt je goed ingelezen en mooi aan de 'ongeschreven' regels van de voorstelronde voldaan, wordt erg gewaardeerd :-D. Kan je nog iets melden over de opties?

Je wensenlijstje is een flinke maar niet onhaalbaar. Ik schiet alvast even in. Als je de auto echt goed wilt laten nakijken, dan is onze @koop9 het adres to go. Hij werkt al jaaaaren bij een VAG garage en weet van de hoed en de rand, ritje naar Haarlem zeker waard.

Voor de meeting op 31 mei heb ik RVS schroeven ingekocht, ik bied je graag een setje aan. De functie voor het uploaden van een foto heb je al gevonden, maar ook bij een nieuw topic kan je deze direct met de kleine blauwe knop links plaatsen.

Onderdelen schaf ik regelmatig voor de leden bij Audi in Dld aan (korting en BTW voordeel), de lijst begint inmiddels alweer te groeien. Als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag. Wat voor winterbanden zoek je? Een set met LM of enkel stalen velgen met doppen?

Ik neem aan dat je LED dagrijverlichting in de nog aan te schaffen mistlampen in wilt bouwen, daar heb ik een Howto aan gewijd waar tevens ook alle onderdelen in staan vermeld. Ook daar kan ik je aan helpen. Tevens voor tips voor de inbouw.

Een 3-spaaks stuur met geperforeerd leer heb ik in Polen bij carsdream laten maken met een heel fraai resultaat. Ze worden vaak aangeboden met het gladde leer, maar zonder airbag. In Polen kocht ik het compleet. Daar hoort natuurlijk ook een bijpassende S-Line pookknop bij.

Het lederen interieur achteraf inbouwen is hier ook al eens voorbij gekomen (@pocoloco) maar ik kan me niet heugen dat iemand het al voor elkaar heeft gekregen om de slingers achter te vervangen door elektriek.

Een leuke wensenlijst, heel veel plezier en probleemloze kilometers met jouw fraaie kogel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
zoop

16 jun 2015, 22:04 0 x

Welkom Diac, leuk dat je dit als eerste auto kiest - en dan meteen zo'n mooie :)

P.S. HJ: heb je nog zo'n setje schroeven over? Ik wil ze bij mij toch vervangen ;)
Audi_gekkie

17 jun 2015, 10:29 0 x

Welkom Diac21,

Complimenten voor het voorstellen en het goed invullen van je profiel!

Wat een geweldige mooie A2 heb je gekocht. Laatste bouwjaar en ook nog een originele Nederlandse. Niet originele velgen, maar het staat prachtig.

Je hebt het over een geíntegreerde dashcam. Wat bedoel je daarmee?
Zelf heb ik een DOD LS460W, die mij erg goed bevalt. [enter link description here](http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina)

Die persoon die jou voorstelde om naar een A2 te kijken, zit hier ook op dit forum?

Heel veel plezier op dit forum en met je A2.
foppe

17 jun 2015, 14:44 0 x

dit is niet geïntegreerd:
http://www.ishootpeople.nl/photos/previ ... 87%202.JPG

maar als je wel een geïntegreerde hebt die je 180graden kunt draaien, dan kan je ook deze plaatjes maken:

http://www.gtcarzone.com/wp-content/upl ... ashcam.png

Oh, Welkom Diac trouwens, (bijna vergeten)
Dirck

17 jun 2015, 20:07 0 x

Welkom, en lees maar veel, en helaas, de autoshop verkoopt verkeerde en op 31 mei zijn er 15 mattensets geleverd... passende dus ook achter waar extra grote nodig zijn...

Lees maar en in Duitsland zelf bestellen kan nog steeds via die link!
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jun 2015, 20:22 0 x

Diac21 welkom op het A2 forum

Een mooie auto hoor, fijne kilometers!
Plaats reactie