project a2 demonteren
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik vond vandaag een dingetje in het rechter voorscherm, zou een filter moeten zijn. weet iemand waarvoor dan en moet die dan ook ooit schoongemaakt worden?
het onderdeelnummer uit vagcat : 8Z0201795C
het onderdeelnummer uit vagcat : 8Z0201795C
- Gideon
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Dit is het koolstoffilter, deze vangt de bezinedampen uit de tank op, slaat deze op en geeft deze weer vrij aan het inlaatspruitstuk. In principe een onderhoudsvrij onderdeel, tenzij er een klep weigert.
- luukske
De onderste zijkappen lijken in de eertse instantie lastig te verwijderen. Er zitten torx in met geen schroef einde maar een vierkante achterkant. Het vierkantje moet precies goedstaan om de torx eruit te kunnen trekken. Dit vergt wel wat oefening. Ik heb dermate geoefend dat de linker zijkap is gesneuveld
Om de voorschermen te verwijderen moet de hele deur eraf, was ook apart. De stekkers in de deur zijn echt ingenieus, ik heb ze los gekregen zonder ze te slopen maar snap nogsteeds niet hoe, ene kant schuift naar voren, andere naar achteren echt een raar systeem :-/ :-/
Ik ga bij de rechterdeuren eens heeeel goed opletten.

Om de voorschermen te verwijderen moet de hele deur eraf, was ook apart. De stekkers in de deur zijn echt ingenieus, ik heb ze los gekregen zonder ze te slopen maar snap nogsteeds niet hoe, ene kant schuift naar voren, andere naar achteren echt een raar systeem :-/ :-/
Ik ga bij de rechterdeuren eens heeeel goed opletten.
- Audi_gekkie
Oooo @luuske maak eens wat foto's! Zou allemaal zeer verhelderend werken.
Wil je dat doen? Zo kan iedereen er wat van leren en wordt voorkomen dat we allemaal een A2 moeten slopen
Wil je dat doen? Zo kan iedereen er wat van leren en wordt voorkomen dat we allemaal een A2 moeten slopen

- luukske
Er is ongeveer 3 cm ruimte tussen het luchtkanaal en bovenkant dashboard. Wel loopt dat kanaal aan het einde naar beneden toe daar is wat meer ruimte, niet te fotograferen wel te voelen met de hand.Al je bezig bent met het demonteren van het dashboard, is het misschien mogelijk om een paar foto's te maken hoeveel ruimte er boven de ventilatie roosters zitten in het midden van het dashboard. Dit I.V.M. project om een scherm in te bouwen op de locatie waar een verzonken lijn zit boven op het dashboard. Ik zal een foto er van maken om deze vreemde vraag te verduidelijken.
- luukske
vandaag eindelijk het voorfront eraf hoewel het geen weer ervoor was. wat een gedonder als je geen monteur bent zeg =)) maar kan ook aan het weer gelegen hebben, of beide.
Begint een kale hoop te worden. kachelradiateur is ook een spannend aangezicht ik heb echt nog geen idee hoe je die loshaalt de kabels van de versnellingsbak lopen eronderdoor met weinig speelruimte.
Begint een kale hoop te worden. kachelradiateur is ook een spannend aangezicht ik heb echt nog geen idee hoe je die loshaalt de kabels van de versnellingsbak lopen eronderdoor met weinig speelruimte.