Helaas een slechte ervaring met Marco-A2

Algemene discussie over de A2
marco-a2

03 jul 2015, 09:59 0 x

Ik kan ook hier wel een reactie geven , 9 maanden geleden verkoop ik een setje veren
deze zijn afkomstig van mijn a2 met oss
ik vond de a2 wat aan de hoge kan heb heb een 3cm verlaginssetje besteld voor de oss
na het vervangen was hij inderdaad lager
nu na 9 maanden krijg ik bericht dat de veren afgebroken/geslepen zouden zijn
met 3 dingen heb ik een probleem
1 als de veren bij mij al afgeslepen / gebroken zouden zijn was mijn a 2 na het plaatsen van 3 cm verlagingsveren niet lager geworden
2 dat ik dit na 9 maanden pas hoor .... wat er in die 9 maanden met de veren is gebeurt kan ik niet controleren (als ik hier in de winkel aan iemand een versterker verkoop en die komt 9 maanden later terug met hij is niet goed ik wil mijn geld terug ....... hoef ik niet verder toe te lichten denk ik ...

ik heb meerder onderdelen van mijn a2 aan meerdere mensen verkocht en dit is allemaal prima verlopen
en ik vind dat je best mag zeuren als iets niet goed zou zijn maar 9 maanden na aankoop ....... ik zal wel gek zijn

bij deze wil ik ook graag van dit forum verwijderd worden want ik hou niet zo van hoe de dingen hier besproken worden , oplichting etc ...

Marco
Peter

03 jul 2015, 15:47 0 x

Topic verplaatst naar Algemene Discussie, ik vind oplichting niet bewezen. Verder vind ik reclameren na 8 maanden eerlijk gezegd ook een beetje laat. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Ger964
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jul 2015, 16:51 0 x

Veren zijn gekocht in oktober 2014.
In juni 2015 kenbaar maken dat ze niet goed zouden zijn.
Daar hoef je in deze wereld bij niemand mee aan te komen.

Het lijkt mij ook dat dit draadje verwijderd dient te worden.
Dirck

03 jul 2015, 17:48 0 x

Van mij mag Marco blijven, dat hij niet snel reageerde, ja dat mag en na zoveel maanden...
Je moet ook goed kijken wat je koopt en het waren gebruikte, dus misschien heeft hij het niet gezien dat er aan gewerkt was....

Zelf heb ik mijn uitgedroogde banden ook weggegeven maar dat was bekend...
Als je iets koopt en pas zo laat monteerde en ontdekte, beetje laat en slordig.

De eerdere bijdragen van Marco-A2 is niets mis mee, en zijn werk ook niet, ik ken hem niet maar vermoed dat hij geen beroerd persoon is en dat hij niet op PM reageerde, vreemd maar het mag.
Van mij mogen ze beide blijven en een misverstand is nu duidelijker geworden.
Ze moeten het zelf uitzoeken en ik twijfelde al en nu tenminste duidelijk antwoord.

Dirck.
Audi_gekkie

03 jul 2015, 23:45 0 x

Ik snap je frustratie @de_dolle, maar het weerwoord van @Marco-A2 is ook begrijpelijk.
Jij hebt de veren "een tijd later" willen monteren, maar je had wel kunnen zien dat deze bewerkt waren. @Marco-A2 heeft op zijn beurt verzuimt te reageren.
Dirck

04 jul 2015, 07:35 0 x

Zijn ze wel afgezaagd?
Vrijdag helaas zonder camera op de sloop en daar ging een Seat Ibiza met redelijke gebruikte er onderuit...
Die had ook die vreemde veren die er afgezaagd uitzagen maar...
Het was noodzakelijk ook de veerschotel mee te nemen, dat roestige blik was dus aangepast aan die laatste halve veer!

Nog nooit gezien maar dus met aangepaste veerschotel gaat het prima, vermoedelijk is dat voor het OSS ook zo gedaan of met kunststof ring om dit verschil te overbruggen en zat die er ook bij?

Een afgezaagde of gebroken veer is zichtbaar maar deze was keurig in originele lak, zelfs de Seat sticker was nog wazig zichtbaar, net als die stippen die origineel zijn.
Daarom als ze geen nieuwe verf of roest sporen/zaag sporen hebben denk ik dat het zo hoorde!
Gezaagd en/of gebroken is te zien, maar mijn oude NSU Ro80 heeft geknipte veren en dat is te zien op uiteinde.

Daarom mag van mij beide blijven en Excuus aanbieden als ik en andere forum leden gelijk zouden hebben en opgelost?
Pocoloco

04 jul 2015, 10:30 0 x

Dirk ,jij heb het steeds over ( ze mogen van mij blijven ) ik lees nergens dat ze worden gewipt of mis ik iets??
de_dolle

04 jul 2015, 12:49 0 x

Even een reactie van mijn kant:
1. Ik ging uit van de goede bedoelingen van Marco, echter kreeg ik geen reactie. Als hij te goeder trouw is dan verwacht je een nette reactie.
2. Ik had niet eerder de beschikking over een brug en het gaat hier niet zoals in een winkel (toch?), maar gewoon liefhebbers die onderling wat regelen dan ga je toch niet over garantietermijnen praten en ja, ik snap dat het wat aan de late kant is maar ook dan verwacht ik wel een reactie. Pas bij het vergelijken van de originele veren en de OSS veren bleek het verschil (de 2 OSS veren zijn ook nog eens verschillend bleek toen), als je ze zo krijgt valt het niet zo op; maar de veren liggen niet lekker op het nieuwe rubberblok aan de onderkant, vandaar dat ik ze niet gemonteerd heb (zie ook de foto's).
3. Ik ben ook begonnen met het feit dat ik dit niet leuk vind om te melden, ik ga van het goede uit en probeer anderen zelf ook altijd te helpen. Ik deel goede ervaringen maar ook slechte, ieder mag daarmee doen wat ie wil. Daar is het forum toch voor?
4. Opgelicht is dus misschien wat te zwaar, er was echter geen andere rubriek, dus excuus daarvoor. Wat blijft is de frustratie (nieuwe rubriek?)...
5. O ja, te koop: een paar OSS veren, 45 euro incl. verzenden.
Plaats reactie