audi a2 3L en Fsi rijdert

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
foppe
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2014, 12:22

13 dec 2014, 22:45 0 x

nee hoor, dat kan inderdaad.  Ik heb ook een uitdraai van het onderhoud in Duitsland
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 dec 2014, 07:03 0 x

Geef je chassisnummer maar per privebericht dan kijk ik het voor je na.
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

15 dec 2014, 00:29 0 x

Toll!
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

04 jul 2015, 20:45 0 x

De FSI begint de laatste dagen wat te mekkeren. Wellicht de kilometerstand van 244k die op gaat spelen. Stond ik laatst met kapotte dop van expansievat vandaag liep de motor de 90 graden voorbij. Het was maar heel even daarna gestopt en draait de ventilator niet..
Het zal wel de bekende unit zijn bij de vin maar ik had de puf niet om hem te vervangen vandaag.
Bovendien heb ik er twee en lagen ze beiden thuis. Terug gereden met de airco uit op 100km/h ging het wel gewoon goed. Dat wordt morgen werken op de dag des heren :)
Gebruikersavatar
Dirck
Berichten: 650
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:29

05 jul 2015, 14:16 0 x

@Luukske
Geen muggen in radiator of zo?
De wegenwachter/buurman heeft diverse stoom machines gezien afgelopen dagen.
Vergeet niet dat dit geen normale temperaturen zijn en bij langdurig lang hard rijden....
mijn A2 ging bij 150 km, even nieuwe Koreanen voor testen en de temp ging ook gelijk naar 95 graden en daarna bij 120 weer normaal.

De fan, ja moet draaien maar boven de 100 Km is er volgens mij voldoende rijwind want vooral bij rustige snelheden moet hij de lucht er doorheen persen..

En hoe is jou waterpomp, gelijk gedaan bij laatste Tandriem verversing?
Sommige pompen worden de bladen die het water moeten rondpompen minder en dat kan ook vreemde dingen geven.


Er kan dus helaas meer zijn dan alleen die ventilator...
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

05 jul 2015, 14:26 0 x

@dirck die is 60 k geleden vervangen de waterpomp. Maar ik hoorde duidelijk de fan niet, ook niet toen ik uitstapte, en dat met motor op 100 graden kan niet, moet wel die 8z0959501 zijn en die heb ik toevallig twee liggen.
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 jul 2015, 21:25 0 x

Gisteren de Fan vervangen vandaag kom ik erachter dat de rem aanloopt, mooi kl*te weer.
mijn rv wiel was bloedheet toen ik thuis kwam.
Heb hier alle imbussen thuis maar natuurlijk niet imbus 7 die je nodig hebt om de klauw los te gooien ~X(
Morgen vroeg de wekker zetten...
Gebruikersavatar
Gideon
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 aug 2014, 22:26
Locatie: Twenterand
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 jul 2015, 21:51 0 x

Een tip: spuit de geleidepennen alvast in, want als ze afbreken ben je veel verder van huis (ik spreek uit ervaring).
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 jul 2015, 20:43 0 x

Het wiellager was bijna 1 cm naar buiten gekomen.. Ik reed al ongeveer 6000 km met een brandend abs/esp lampje, had sensor al vervangen en dacht dat de stekker slecht contact maakte :D
Helaas kwam ik pas na 18.00 achter dat de ashoes ook nog kapot was dus de a2 slaapt een nachtje op de brug.
Gebruikersavatar
Dirck
Berichten: 650
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:29

09 jul 2015, 16:08 0 x

@Luukske, een Universele garage die beweren alles te kunnen repareren of een specialist als Jos-Br of Koop9

Ja, iemand met ervaring zal dit eerder zien en problemen zoals sensor vervangen en lager vergeten dus eerder zien dus problemen voorkomen.

Ik denk ook vaak alles zelf beter te weten, en daarmee al in verleden vele kosten gekregen die niet nodig waren helaas!

Mijn puber zoon geleerd elk jaar zijn inmiddels 6 jaar oude fiets bij te houden, en ja hoor, het jaarlijkse achterlager vast zetten en op speling controleren hoorde daar ook bij.....
Zijn klas genootje, van voor het Atheneum examen kwam langs en die slechts 2 jaar oude met dezelfde Shimano naaf was te laat, mag een nieuwe in en dat is erg duur!

Nu is een Giant fiets geen Audi A2 maar het principe wel hetzelfde.
Net als jou wekenlang brandende sensor zocht dit vriendje het in afstellen rem blokken die steeds verkeerd stonden...
Ja, een ruim lager en wiel zwabberde.... en vastdraaien lager was voldoende, nu Lock Tide gedaan en zelfs dan gaat het nog vaak los.

Hou er rekening mee dat mijn hamertje tik voor een lager uit de VAG groep Skoda niet voldoende was en ik moest toch naar garage voor de pers te lenen!
Na herstel lager ook gelijk die sensor bekijken want na ruim lager kan die een tik gehad hebben of schuur sporen en je bent nu toch bezig dus korte levensduur Sensor is niet geheel uitgesloten!

De juiste instructie staat op DVD, hier elders op Forum te vinden of moet ik nog voor jou een setje branden voor je klaptop?
Plaats reactie