Van 1.4 diesel naar E versie?

Projecten, modificaties en accessoires.
foppe

14 jul 2015, 00:02 0 x

Je condensator wordt een spoel doordat je hem hebt gewikkeld. Inductie veroorzaakt denk ik de piekspanningen, waardoor je motor stuk gaat.
Minder wikkelingen is het relaas, maar ik weet niet of dat voor jou mogelijk is.

Hoe liggen de motordraden? de + en de - moeten voor het beste resultaat tegen elkaar liggen. Ook dat zou de piekspanning kunnen veroorzaken, alleen die zijn wel kortstondig.
Daar zou een motor niet meteen van in de fik vliegen lijkt me.
Dirck

14 jul 2015, 00:25 0 x

Ik heb de persoon die ze nakijkt gevraagd om een foto....
De oorspronkelijke Heftruck motor is 48 volt en bedoeld voor Batterij gebruik, niet met condensatoren en ik overweeg nu toch maar voor 500 Volt motoren te gaan....

Deze slechts $8,- goedkopere zijn ook lichter, 470 gram... en mogen dan ook dunnere draden hebben en minder kans op vonk overslag wat vermoedelijk de oorzaak was...

Dan gaan de dikke 24 volt vrachtwagen kabels eruit, en komen de dubbele kabels erin, ja geen + kabel en - via massa maar 2 kabels maar wel dunner, ik hoop dat ik ze op 400 volt kan laten draaien...

Als ik het niet zou doen moet ik zoveel aan het pakket condensatoren aanpassen voor zowel gebruik als laden dat dit toch slimmer is...
Gewoon stoppen en alles opnieuw ontwikkelen...

De condensatoren zal ik ook foto van maken, voorlopig niet meer onder de bodem, geen burg meer nodig maar los achterin...
later komt het wel op de juiste plek maar eerst andere dingen regelen want even een foto maken lukt niet, het is wel 100 Km rijden van mijn huis....

Alleen een kale gesloopte laten zien is ook niets aan...
De 2 met enkele delen erin moet ik dus nog op de plaat zetten...
Kan niet alles tegelijk maar ik hoop dat fimpje te vinden, met die accuboor, en zelf in de motor ruimte...
Niet serieus maar was een leuk geintje en ik heb gevraagd maar vakantie, kan iets langer duren....
Dirck

14 jul 2015, 10:20 0 x

@foppe, ja, de draden, liggen enkele kabels want bij 48 volt gebruikte ik de fiets methode, daar is ook maar 1 draadje en rest via Massa!

Kijk nu naar andere geen 48 volt heftruck maar 500 volt motor op 400 volt....
Dat is minder kans bij pieken op overslag!
De 48 volt motor gemaakt voor normale accu en die hebben geen pieken, en de Condensatoren van 48 volt pieken boven de 100...!

Ja, met 500 Volt motor is minder Ampere dus dunnere en dubbele kabels nodig.
Zelfs pieken tot 1000 Volt kan deze wel aan...

Eerst alles uitzoeken en na rekenen voor ik weer een motor opblaas..
gewoon opnieuw beginnen en nu zonder Open Sky want dan kan ik ook een
Zelf opladende met zonnepaneel op het dak maken....

Van gelijkstroom gelijk de condensatoren in...?
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 jul 2015, 21:06 0 x

@Dirk,

Ik vraag mij af..
Dat laden met het beperkte oppervlakte van het dakje A2 met zonnepanelen .
En met die capaciteit zonnepanelen voor die "condensatoren" gaat toch in 8 uren niet lukken met het aatal zon uren en sterkte zonne stralen in Nederland beschikbaar is?

Dus dan toch niet gebruikersvriendelijk of haalbaar?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Dirck

14 jul 2015, 23:55 0 x

Klopt volkomen....
Maar.... als je niets doet loopt hij leeg.
Als je bij laad is het leuk meegenomen en mensen die erg weinig plaatselijk rijden zouden het gratis kunnen benutten na pensioen voor de boodschappen en zondag naar de kerk!

Als ik naast het dak ook de motorkap.... geen gezicht natuurlijk....
maar wat dacht je van Car poort die zijn er al...
Maar gezien het golfplaat dak wat ik lelijk vind en de mooie OSS wil ik een op OSS lijkende monteren die gratis stroom geeft en als je niet van zonnestroom dus gelijkstroom wissel stroom hoeft te maken en van die wisselstroom uren later je auto gaat laden bespaar je de omzet verliezen!

Een paneel wat overdag direct leverde is goedkoper dan een die overdag aan netwerk leverde en in de nacht geladen moet worden...
Het is een extra die niet echt rendabel is maar ik wil bij mooi weer en matige winter weten hoeveel Km je kunt maken op gratis stroom overdag als je een avondje uit wil naar de kroeg....
Ik wil ook wel eens iets verder dan de bar op de achterklep!

Vergeet niet dat er naast de normale panelen ook Daglicht panelen zijn die in de volle zon in de zomer minder presteerden maar juist in voor en najaar extra veel...
De Ciss en andere die ik eerder noemde zal ik ooit wel beschrijven...
Maar eerst testen of de meerprijs terug te verdienen is van deze iets duurdere panelen...

Ik ben met de volgens mijn veilige 48 volt motoren ook de fout in gegaan..
Die konden niet tegen pieken van condensatoren, waren gemaakt voor normale accu dus helaas, foutje bedankt!
Audi_gekkie

15 jul 2015, 14:20 0 x

Problemen alom en geen foto's. :-B
Over op een kleine kernreactor?
Dirck

16 jul 2015, 00:31 0 x

Ik doe het met groepje en foto maken is niet mijn eerste doel....

Nu naast de studenten uit Delft ook die uit Eindhoven gevraagd want het probleem oplossen kost met huidige motoren erg veel ruimte.
De spanning regelaars zijn erg groot namelijk dus lukt nooit!

Ik laat hun het uitzoek werk wel even doen en pas in September de eerste proeven, 31 augustus straten ze weer.....

Dus even rust en ik hoop de beloofde en gevraagde zowel foto als films eerder te krijgen!
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 jul 2015, 02:38 0 x

Eerste doel moet ook oeverloos ouwehoeren zijn op een forum :) )
Dirck

16 jul 2015, 08:49 0 x

20 mei, gestart op dit forum met vraag voor A2 Elektra...

Maar al snel kwam ik er achter dan kant en klaar set wel stevige prijs heeft, en niet perfect is....

Giant E bike, ja de fiets met hulpje... ook die moet als hij eens leeg is kiezen, zwaar fietsen en dat lukt niet meer op mijn leeftijd/gezondheid of erg lang bij Mac Donald zitten, 3 tot 4 uur koffie zuipen tijdens het laden!

Ik dacht na, een 2e accu die €350,- kost en na een jaar of 3 ook huisvuil is of de ooit gelezen Condensator verhaal die je ook als accu kan gebruiken zoals ik Wikipedia had gelezen!

Maar zag ook grote lompe kast, maar 25% condensatoren en de rest...
Dat lukt nooit, niet op mijn fiets en ook niet in de A2!

Maar.... Grafeen, wat is dat, leuke verhalen met leuke beloftes!
Het nieuwe materiaal, een wonder middel, maar nog onbetaalbaar en in laboratorium toestand.....

Kort samengevat, 3 tot 6x meer stroom uit zelfde maat condensatoren!
Alleen wist ik niet dat normale condensatoren als meer piek spanning geven dan normale accu en deze niet alleen 3 tot 6x meer stroom maar ook,,,, bingo, weg motor!

Zowel de 787 Dreamliner die voor de fabriek eerder een Nachtmerrie was als de gelijkwaardige Airbus 380, net als diverse telefoontjes met opgeblazen batterijen....
Ja, ik lees en huiverde want als ik die in mijn A2 zou plaatsen, duur en gevaarlijk????

Na proeven, ja ik maak regelmatig fouten kwam ik niet op Grafeen...
Het werd een pasta... ik noem het nu maar Graphinx...
Geen Grafeen en ik wilde het door de Sphinx toilet spoelen...

Nadat mijn zoon dit als verf gebruikte na verdunnen werd er een rolletje gemaakt...
Dit werkte perfect tot mijn verbazing!

Als mijn zoon Lucht & Ruimtevaart wil studeren en moet kiezen tussen 2 voertuigen die ontworpen zijn om later als Elektrische te kunnen leveren met dubbele bodem...
Dan kies je geen A klasse Blik maar voor het Aluminium 2!

Het is leuk om te doen en vliegtuigen, elke Kg telde dubbel want niet rollen maar de lucht in en dan valt er nog meer te besparen...
Als je weet hoeveel en welke Accu's ze plaatsen in de toestellen die dagelijks overvliegen?

Maar ook elke Prius of welk merk dan ook is druk aan het zoeken.
Maar of ik nu een foto van zwarte onduidelijke smurrie moet plaatsen, het lijkt op koud geworden bitumen....

De Graphinx die ik bedacht als merknaam...
Ga die beschermen binnenkort want Grafeen is er al maar heeft helaas ook diverse nadelen en USA, ja dat is duur...

Ik zit met slechter materiaal, maar wel tussen Grafiet en Grafeen in!
Grafiet is gewoon in Zaandam te koop, de fabriek van Norit laxeermiddel kan het onbeperkt leveren!

Goedkope zooi en makkelijk te maken en net als ooit de Betamax Video van Sony beter was, JVC kwam met een misvormde patentvrije VHS cassette... en die won!

Dus snel laden en gebruiken dan, maar helaas...
De spanning beveiliging van mij was te licht!
Die aanpassen kan maar kost veel geld en ruimte dus weg voordeel!
Volgens de deskundige die bij TU Eindhoven dit berekende blijft er maar 50 Km over als ik alles goed beveiligde en erg duur!
Daar zit niemand om te wachten.
Binnen 1 minuut laden en tot over 50 Km, dat wil niemand!

Maar zoals de hoogleraar in Delft op L&R ooit vertelde...
Ja Wubbo Okkels, Kan Niet Bestaat Niet....
Dus als je op een andere manier geen last hebt van de spanning pieken door een andere constructie dus zonder die dure en ruimte vretende regelaars...

Dan heb je piek bestendige motoren en regelaars nodig en daar denk en werk ik aan, of eigenlijk, de studenten van TU Delft & Eindhoven die beide dit leuk vinden!

Of het ooit lukt, ik kan altijd nog een kant & klaar setje kopen zoals ik een van de eerste filmpjes die ik hier plaatste!
Het is moeilijker dan ik dacht en moet nu rustig wachten en daar ben ik erg slecht in, rustig afwachten....
Pocoloco

16 jul 2015, 10:18 0 x

Mag van mij een slotje op :D
Plaats reactie