p16684 p16686 FSI
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi dat het je gelukt is!
Dit geeft aan dat je kennis verder gaat dan van een A2 "slopen" .
Succes met afbouwen.
Grt
Rolf
Almere
Dit geeft aan dat je kennis verder gaat dan van een A2 "slopen" .
Succes met afbouwen.
Grt
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het is een belachelijke klus als je het vooraf niet weet...
Ik denk dat een garage hiervoor minimaal 1500 rekent.
De kennis die je ermee opdoet is gigantisch maar de vraag is hoe vaak je die kennis nog kunt toepassen.
Helaas was er een bout afgebroken dit kostte alleen al meer dan een dag. Al met al zou ik er achteraf niet aan begonnen zijn maar als ik er nu een tegenkom met dit probleem haal ik hem meteen =))
Ik denk dat een garage hiervoor minimaal 1500 rekent.
De kennis die je ermee opdoet is gigantisch maar de vraag is hoe vaak je die kennis nog kunt toepassen.
Helaas was er een bout afgebroken dit kostte alleen al meer dan een dag. Al met al zou ik er achteraf niet aan begonnen zijn maar als ik er nu een tegenkom met dit probleem haal ik hem meteen =))
- Audi_gekkie
Gefelicteerd @luukske!
Je kunt er ook je werk van maken. ;
Je kunt er ook je werk van maken. ;

- luukske
Klopt @audi_gekkie maar je krijgt er zo'n vieze handen van
Ik handel er liever in maar ben er al achter dat ik moeilijk afstand kan doen op de een of andere manier, daarom zit ik nu met 4 te kijken =))
Kopen lukt me dan weer wel zonder problemen...
Ik wil zsm een 1.4 tdi proberen want die heb ik nog niet gehad maar de bezem moet er dan echt even door hier.

Ik handel er liever in maar ben er al achter dat ik moeilijk afstand kan doen op de een of andere manier, daarom zit ik nu met 4 te kijken =))
Kopen lukt me dan weer wel zonder problemen...
Ik wil zsm een 1.4 tdi proberen want die heb ik nog niet gehad maar de bezem moet er dan echt even door hier.
Ik ben op het moment ook bezig de injectoren op mijn fsi te vervangen en ben benieuwd wat de moeilijkheden zijn die bij het terugmonteren te verwachten zijn. Zijn er nog handigheidjes enzovoorts.Let je wel goed op met terug monteren ,dit blijkt lastig te zijn .
Heb je het bovenste inlaatstuk ook nog gereinigd? Ik las op het duitse forum dat iemand met ovenreiniger en een HD reiniger aan de slag was geweest.
Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe je te werk bent gegaan om bij de injectoren te komen. Ikzelf heb dit gedaan door de auto van voren op bokjes te zetten zodat ik van onderen de bouten 2 bouten die in het onderste van het inlaatstuk zitten en de daar zittende slangen.
Om het inlaatstuk daarna uit de motorruimte te krijgen wel de onderste motorsteun losgemaakt zodat ik de motor een klein beetje naar voren kon trekken.
Heb echter niet de hele motor losgehad. Er was een duitser die het bij 3 auto's op deze manier had gedaan blijkbaar, maar de ruimte om de boel er dan uit te krijgen was bij mij iig zeer krap.
Verder heb ik slechts enkele stekkers kapot gemaakt waarvan het plastic hard was geworden zeg maar. Ik voel op het moment idd ook een gezonde spanning om de boel weer in elkaar te krijgen.
- Audi_gekkie
@redbadd Ook welkom.
Graag je even voorstellen (in goede rubriek) en je profiel aanpassen.
Je bent duidelijk niet bang dingen te demonteren, maar lukt het monteren ook?
Graag je even voorstellen (in goede rubriek) en je profiel aanpassen.
Je bent duidelijk niet bang dingen te demonteren, maar lukt het monteren ook?

- luukske
Je hebt inderdaad weinig ruimte om te werken @redbadd ik heb de motorsteun linksboven alleen losgehaald (bok eronder en dan zachtjes brug omhoog) het blok kantelt dan naar voren bijna tegen de radiator. Ik heb ook de ruitenwisser en luchtkanaal weggehaald. Ik weet niet zeker of dit nodig was maar wel makkelijker werken.
Het enige waar je echt op moet letten (dank @koop9) is bij het terugzetten van je spruitstuk dat je zorgt dat die klepjes vaststaan door bv een boortje door het gaatje te steken dat je ziet zitten bij dat zwarte (vacuumpotje?). anders breekt de boel af.
Ik heb het hele handeltje vanonder gasklephuis tot en met spruitstuk losgedraaid dan komen de injectoren vanzelf tevoorschijn.
Die stekkers kun je met een kleine tiewrap wel weer vast krijgen meestal .
Het enige waar je echt op moet letten (dank @koop9) is bij het terugzetten van je spruitstuk dat je zorgt dat die klepjes vaststaan door bv een boortje door het gaatje te steken dat je ziet zitten bij dat zwarte (vacuumpotje?). anders breekt de boel af.
Ik heb het hele handeltje vanonder gasklephuis tot en met spruitstuk losgedraaid dan komen de injectoren vanzelf tevoorschijn.
Die stekkers kun je met een kleine tiewrap wel weer vast krijgen meestal .
Bedankt, ja had ik gelukkig al gedaan, ik had er een handleiding bij, de reden was me echter niet duidelijk.
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/B7/Se ... ctions.pdf
De injectors terug plaatsen is gewoon een kwestie van terug erin drukken? Ik heb 4 nieuwe gekocht.
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/B7/Se ... ctions.pdf
De injectors terug plaatsen is gewoon een kwestie van terug erin drukken? Ik heb 4 nieuwe gekocht.