Hoeveel onderhoud aan jullie A2?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2015, 10:29 0 x

Het valt inderdaad wel op in mijn optiek dat er vaak met duitse degelijkheid geschermd word.
Onderhoud heeft elke auto nodig, maar ik heb zelf nog nooit zoveel aan een auto moeten sleutelen als aan een a2 en dan heb ik ook nog een peugeot met dubbele km stand.
bv wielagers lekke rembekrachtiger kantelende zuigers olie verbruik piepende ventilator lekke airco stabstangrubbers condens in de koplamp knakkende deurvangers remklauw speling gescheurde deurschanieren tikkende klepstoters schokdemperlager enz enz enz en dit is allemaal heel normaal ben ik onder tussen wijs geworden. dus kwaliteit nee dat is het niet.
Audi-jan,

Enkele mankementen die jij opnoemd kan ook liggen hoe de vorige Audi is onderhouden of erger afleesbare km stand klop niet.

Vooral is het altijd een gok als je tweedehandse auti koopt en van wie en waar.

Ik had toevallig een goed dealer onderhouden A2 van particulier .
Dan bedoel ik een erkende Audi dealer.

Als ik zo hier op het forum zo lees hebben sommige A2 met schijnbaar met tientallen duizenden zelfs tot 80.000 km verschil minder km ters.

Meer grote onkosten gemaakt hebben aan rep.van grote onderdelen die eerder vervangen zijn aan onderstel dan ik met 240.000 km op de klok.

En deze die bij mij sommige onderdelen nog tot nu niet niet eens er minimaal 80.000 km nadat vorige eigenaar volgens audi uitdraai zijn vervangen.

Dus wellicht onze A2 misschien een uitzondering is ik denk het niet en hoop het ook voor meerdere A2 eigenaren.

Denk eertder de historie km standen van de tweedehandse auto's zijn "onderhouden" op hun km standen of wel terug gedraaid. :-?

Of de vorige eigenaren er niet normaal of zuinig met de auto om gesprongen

Bii meeting a.s bij pocoloco nov 2015 probeer ik via Koop9 of Audi dealer een uitdraai te regelen.

Die ik dan meeneem en kunt zien wat aan een A2 die meer dan 243.000 heeft gelopen vervangen is.

Waar de aandrijfassen ,stuurhuis,dynamo;accu en meerdere lagers nog niet vervangen zujn.

De originele schokbrekers veren etc recent bij circa 220.000 km vervangen zijn buiten de uitdraailijst van Audi.

Het kan zijn vorige eigenaar dit elders deed maar aan km stand en leeftijd wijlen eigenaar dus niet.

Zal tzt wanneer deze A2 voor grote beurt moet ondergaan vermelden wat de eventuele onderdelen bij km stand zijn vervangen.
Jullie dan een idee wat er al niet er aankomt qua kosten.

Ook wil ik dit "even "zeggen:

Kan wel vele punten noemen van andere merken die ook problemen hebben.

Zoals ook peugeot renault of Opel , Mercedes zijn er meer merken met soortgelijke hardnekkige vroegtijdige of terugkomende mankementen bekend zijn .
Ik heb namelijk ook daarbij Opel diesel gereden..dat bij 225.000 toe was aan nieuwe brandstofpomp vanwege de electronica de chip aansturing van pomp.
Andeten weer bij 150.000 km.

:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Jeroen1.2

10 okt 2015, 23:26 0 x

Tis een forum he, geen boek..
audiJan

11 okt 2015, 22:28 0 x

Duitse degelijkheid bestaat al jaren niet meer .
Dat is gewoon een hardnekkige gebrek bij de rijders die het willen geloven
De onderdelen gaan net zo snel stuk al dan niet sneller dan bij andere merken.
De rijders snappen dit vaak niet als men dit zegt .
Ik zie het dagelijks terug komen bij de duitsers heb vergelijkings materiaal genoeg.
Dat wil niet zeggen dat bij andere merken niet mankeert zo is het niet.
Het is ook niet zo dat audi echt goed is helaas niet.
Als ik naar reparaties kijk met km standen dan doen de peugeot motoren het veel beter met minder gebreken. incl de versnellings bakken.
Dan heb ik het ook niet alleen over de a2 zelf
Ik heb ook nog een Bmw motor dat is al net zo .

Voor mij is het makkelijk ik kan dingen zelf repareren dus dat is geen probleem.
de keus is bewust geweest voor deze types ruimte verbruik en belasting.

Helaas is de reparatie gevoeligheid hoog en dat mag best gezegd worden.
Het concept is natuurlijk wel uniek
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 okt 2015, 22:37 0 x

Alles wat ik aan mijn a2's heb vervangen verwacht ik dat ik het niet meer kapot krijg op de remblokken en schijven etc na natuurlijk.
Ik heb de laatste tijd heel weinig kosten alleen wat tijd en dat scheelt wel aardig wat centen op al die inc BTW factuurtjes van ettelijke honderden tot duizenden euro's.
Audi_gekkie

11 okt 2015, 23:20 0 x

@audijan Toch stond de A2 hoog aangeschreven door diverse instanties als het ging om betrouwbaarheid, samen met de Japanse auto's
audiJan

12 okt 2015, 07:24 0 x

Wat die instanties zeggen ik weet nooit goed wat ik daar mee moet.
Er stond eens een test in over een citroen en een peugeot met de zelfde motor type.
De citoen had div pr
problemen met de motor en de peugeot niet, terwijl de motor exact gelijk is.
Wat moet je daar dan mee .
De onderelen aan een a2 zijn gelijk aan die van de polo incl de motor en daar is toch ook genoeg over bekend,
Jeroen1.2

12 okt 2015, 18:11 0 x

@audijan Toch stond de A2 hoog aangeschreven door diverse instanties als het ging om betrouwbaarheid, samen met de Japanse auto's
Ik denk daar hierin de/een kern van waarheid zit: stond. Verleden tijd.
Plaats reactie