1.6 FSI heeft kuren
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou zeker voor mij na pas 200 km achterelkaar met 120 en hoger....
Aangezien wij 85.000 km in 27 maanden rijden ...
km stand 245.000 km.
grt
Rolf
Aangezien wij 85.000 km in 27 maanden rijden ...
km stand 245.000 km.
grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Ha iedereen,
Weer even een update. Helaas is het probleem niet opgelost. Ondertussen verschillende mensen naar gekeken, onderandere ook @Ron47 mijn dank daarvoor.
Ondertussen is massa-verbinding schoongemaakt en de caterklep vervangen, want die was lek. Daarnaast zijn ook de injectoren/verstuivers verwisseld, maar de foutmelding blijft op cilinder 3 en 4. Hierdoor is die beter gaan rijden, maar nog niet optimaal. Bijvoorbeeld 70 km/h in ze 4 schokt de aandrijving. Ook gaat de auto trillen in hoge toeren.
Zijn er nog suggeties waar nog naar moet worden gekeken of met een oplossing waar jullie ooit ervaring mee hebben gehad?
De vervolg stappen gaat worden dat de lamba sensoren zullen worden gemeten op het aantal lucht wat ze meten. Er wordt namelijk gedacht dat er toch ergens valse lucht vandaan komt. Is er iemand die zegt: "o maar dat zou lek kunnen zijn?" dan hoor ik het graag. De foutmelding verdwijnt namelijk wanneer je de uitlaat afsluit.
Wil namelijk zo snel mogelijk de auto weer goed hebben, want hierdoor kunnen er ook weer andere dingen stuk gaan.
Ik hoor graag van jullie, bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,
Corstiaan
Weer even een update. Helaas is het probleem niet opgelost. Ondertussen verschillende mensen naar gekeken, onderandere ook @Ron47 mijn dank daarvoor.
Ondertussen is massa-verbinding schoongemaakt en de caterklep vervangen, want die was lek. Daarnaast zijn ook de injectoren/verstuivers verwisseld, maar de foutmelding blijft op cilinder 3 en 4. Hierdoor is die beter gaan rijden, maar nog niet optimaal. Bijvoorbeeld 70 km/h in ze 4 schokt de aandrijving. Ook gaat de auto trillen in hoge toeren.
Zijn er nog suggeties waar nog naar moet worden gekeken of met een oplossing waar jullie ooit ervaring mee hebben gehad?
De vervolg stappen gaat worden dat de lamba sensoren zullen worden gemeten op het aantal lucht wat ze meten. Er wordt namelijk gedacht dat er toch ergens valse lucht vandaan komt. Is er iemand die zegt: "o maar dat zou lek kunnen zijn?" dan hoor ik het graag. De foutmelding verdwijnt namelijk wanneer je de uitlaat afsluit.
Wil namelijk zo snel mogelijk de auto weer goed hebben, want hierdoor kunnen er ook weer andere dingen stuk gaan.
Ik hoor graag van jullie, bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,
Corstiaan
Ha @luukske,
Foutmeldingen:
P0300 (Random/multiple cylinder misfire detected)
P0303 (Cylinder 3 misfire detected)
P0304 (Cylinder 4 misfire detected)
Nee versuivers zijn omgewissteld met 1 en 2. Volgens zijn bovenstaande foutmeldingen het zelfde gebleven.
Bovenstaande foutmeldingen verdwijnen, iedergeval motormanagement lampje gaat dan weer uit!
Foutmeldingen:
P0300 (Random/multiple cylinder misfire detected)
P0303 (Cylinder 3 misfire detected)
P0304 (Cylinder 4 misfire detected)
Nee versuivers zijn omgewissteld met 1 en 2. Volgens zijn bovenstaande foutmeldingen het zelfde gebleven.
Bovenstaande foutmeldingen verdwijnen, iedergeval motormanagement lampje gaat dan weer uit!
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Maar voor hetzelfde geld klan het dus vanalles zijn zelfs een vastzittende klep:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16684.html
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16684.html