Remschijven vóór vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

04 nov 2015, 12:55 0 x

Als ik het mij goed kan heugen zit er maar aan één kant een slijtindicator met dito stekker.
Ik dacht linksvoor.
Gebruikersavatar
JDuijnker
Berichten: 804
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:48

04 nov 2015, 13:38 0 x

Als ik het mij goed kan heugen zit er maar aan één kant een slijtindicator met dito stekker.
Ik dacht linksvoor.
Dat wist ik. Aan bestuurderszijde. Daar is heb ik deze foto juist gemaakt....
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

04 nov 2015, 13:45 0 x

Ik neem aan dat de remblokkenset die je hebt besteld ook maar één slijtindicator heeft en de oude set ook.
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

04 nov 2015, 18:45 0 x

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoort er een stekkertje aan dat stukje krimpkous te zitten heren?? Lijkt me wel heh?? Bij mij hangt dat gewoon los.. Geen signaalkabeltje meer aanwezig aan het remblok....
Klopt ,daar hoort het mannetje te zitten , je kan het zelf repareren door de nieuwe stekker eraf te knippen en de draaden aan elkaar verbinden en aftappen.
Gebruikersavatar
JDuijnker
Berichten: 804
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:48

04 nov 2015, 19:39 0 x

Ik neem aan dat de remblokkenset die je hebt besteld ook maar één slijtindicator heeft en de oude set ook.
Ja, dat wist ik.
Gebruikersavatar
JDuijnker
Berichten: 804
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:48

04 nov 2015, 19:41 0 x

<blockquote class="Quote" rel="JDuijnker">Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hoort er een stekkertje aan dat stukje krimpkous te zitten heren?? Lijkt me wel heh?? Bij mij hangt dat gewoon los.. Geen signaalkabeltje meer aanwezig aan het remblok....
Klopt ,daar hoort het mannetje te zitten , je kan het zelf repareren door de nieuwe stekker eraf te knippen en de draaden aan elkaar verbinden en aftappen.

</blockquote>
Is dat gewoon kleur op kleur? Ff solderen of kabelschoentjes met krimpkousje eromheen?
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

04 nov 2015, 20:17 0 x

als er kleur op staat wel ,maar voor je soldeer ff checken contact aan en kijken of de indicatie lamp uit gaat ,zo niet draden omdraaien .
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

04 nov 2015, 20:18 0 x

Maar volgens mij is het een lus die in de remblok zit ,dus de kans bestaat dat het niet uitmaakt welke draad je pakt.
Gebruikersavatar
JDuijnker
Berichten: 804
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:48

05 nov 2015, 09:48 0 x

Maar volgens mij is het een lus die in de remblok zit ,dus de kans bestaat dat het niet uitmaakt welke draad je pakt.
De kabel is gesplitst welke aan de auto zit. Dus ga wel even kijken. Anders pech. Heb er nooit wat van gemerkt dat het niet gekoppeld zat en volgens Koop9 kan het ook geen kwaad als het niet eengesloten zit. Rijden er meer zo rond zegt hij.
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 nov 2015, 20:45 0 x

Normaal zit er een stekker in een steuntje geschoven (rechts naast de afgeknipte kabel op de foto) maar de steker van de remblokken die daar op komt wil nog wel eens vast gaan zitten door vuil en wil dan niet los.
Door licht geweld kan de stekker aan de kabelboom dan afbreken en word dit wel eens door verbonden om een brandend remblok slijtage indicatie lampje te voorkomen. (je kan het er ook uit coderen in instrumentenpaneel)
Geeft niets je krijgt alleen geen waarschuwing als de blokken bijna op zijn.´
Zoals het bij JDuijnker zit kan je gewoon de kabel van het remblok afknippen en monteren.
Verdiend niet de schoonheidsprijs maar je hoeft je er geen zorgen om te maken er rijden vele auto´s zo rond.
Plaats reactie