Remschijven vóór vervangen
- Audi_gekkie
Als ik het mij goed kan heugen zit er maar aan één kant een slijtindicator met dito stekker.
Ik dacht linksvoor.
Ik dacht linksvoor.
- Audi_gekkie
Ik neem aan dat de remblokkenset die je hebt besteld ook maar één slijtindicator heeft en de oude set ook.
Klopt ,daar hoort het mannetje te zitten , je kan het zelf repareren door de nieuwe stekker eraf te knippen en de draaden aan elkaar verbinden en aftappen.
Hoort er een stekkertje aan dat stukje krimpkous te zitten heren?? Lijkt me wel heh?? Bij mij hangt dat gewoon los.. Geen signaalkabeltje meer aanwezig aan het remblok....
Klopt ,daar hoort het mannetje te zitten , je kan het zelf repareren door de nieuwe stekker eraf te knippen en de draaden aan elkaar verbinden en aftappen.<blockquote class="Quote" rel="JDuijnker">
Hoort er een stekkertje aan dat stukje krimpkous te zitten heren?? Lijkt me wel heh?? Bij mij hangt dat gewoon los.. Geen signaalkabeltje meer aanwezig aan het remblok....
</blockquote>
Is dat gewoon kleur op kleur? Ff solderen of kabelschoentjes met krimpkousje eromheen?
De kabel is gesplitst welke aan de auto zit. Dus ga wel even kijken. Anders pech. Heb er nooit wat van gemerkt dat het niet gekoppeld zat en volgens Koop9 kan het ook geen kwaad als het niet eengesloten zit. Rijden er meer zo rond zegt hij.Maar volgens mij is het een lus die in de remblok zit ,dus de kans bestaat dat het niet uitmaakt welke draad je pakt.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Normaal zit er een stekker in een steuntje geschoven (rechts naast de afgeknipte kabel op de foto) maar de steker van de remblokken die daar op komt wil nog wel eens vast gaan zitten door vuil en wil dan niet los.
Door licht geweld kan de stekker aan de kabelboom dan afbreken en word dit wel eens door verbonden om een brandend remblok slijtage indicatie lampje te voorkomen. (je kan het er ook uit coderen in instrumentenpaneel)
Geeft niets je krijgt alleen geen waarschuwing als de blokken bijna op zijn.´
Zoals het bij JDuijnker zit kan je gewoon de kabel van het remblok afknippen en monteren.
Verdiend niet de schoonheidsprijs maar je hoeft je er geen zorgen om te maken er rijden vele auto´s zo rond.
Door licht geweld kan de stekker aan de kabelboom dan afbreken en word dit wel eens door verbonden om een brandend remblok slijtage indicatie lampje te voorkomen. (je kan het er ook uit coderen in instrumentenpaneel)
Geeft niets je krijgt alleen geen waarschuwing als de blokken bijna op zijn.´
Zoals het bij JDuijnker zit kan je gewoon de kabel van het remblok afknippen en monteren.
Verdiend niet de schoonheidsprijs maar je hoeft je er geen zorgen om te maken er rijden vele auto´s zo rond.