andere luidsprekers
- werner
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoewel het geluid uit de radio van mijn A2 (met orginele radio/CD) helemaal niet beroerd is, ben ik altijd ontevreden geweest over de basweergave. Er is wel veel bas, maar niet 'strak' een beetje 'wollig'. Maar ja, je schroeft niet zomaar een paar andere luidsprekers in de deuren. Ik heb op het forum hier gelezen hoe je de standaard luidsprekers kunt vervangen door andere door de oude speakers uit de plastic behuizing te verwijderen, maar dan heb je nog steeds een dunne kunststof behuizing en geen orginele speakers meer.
Ik had al een tijdje plannen om de kunststof behuizing na te bouwen in hout, maar dan moet je die kunststof behuizing met spaeker en al uitbouwen om als voorbeeld te dienen. Met een paar dagen niet veel ander werk omhanden dan toch maar het deurpaneel links eraf, speaker uitgebouwd en aan de slag.
Ik had al een tijdje plannen om de kunststof behuizing na te bouwen in hout, maar dan moet je die kunststof behuizing met spaeker en al uitbouwen om als voorbeeld te dienen. Met een paar dagen niet veel ander werk omhanden dan toch maar het deurpaneel links eraf, speaker uitgebouwd en aan de slag.
- werner
Ik weet niet of ik iedereen aan moet raden dit ook te doen. Het viel tegen qua tijd. De speakers die ik wou plaatsen waren fors, en er is weinig plek, dus veel passen, meten en aanpassen. En toen ik dacht dat ik klaar was en in ging bouwen bleek eerst de nieuwe behuizing te diep, de bekleding wou er niet meer overheen. Dus demonteren stuk er tussenuit zagen en opnieuw monteren. Ook de plaats die ik voor het scheidingsfilter in gedachten had bleek te dicht naast een bevestigingsnok, dus nog een aanpassing. Maar na een paar uur klooien was 1 deur klaar. En ik ben er blij mee. Ik kan nu tenminste horen dat de bas uit een basgitaar komt in plaats van alleen een boel lage tonen >
<
grondplaatje in 5,5 mm triplex
hulpstuk om houten cilinder te maken.
strook buigtriplex 1,5 mm dik inlijmen en laagje voor laagje aan de binnenzijde plakken
waar nodig klemmen
netjes werken, dan krijg je uiteindelijk dit. Wel duurder als ik dacht. Voor 2 behuizingen toch 25 euro buigtriplex.
ff een deel eruit zagen
al een heel eind in elkaar, toch maar even passen
en passen op de deur
In schoolbord-zwart. snel droog en lekker mat
Ingebouwd. Het wisselfilter, op een aluminium strip met orginele bouten vastgezet, hier nog 2 cm te veel naar rechts.
Nu nog de andere deur

Nu nog de andere deur
Woow Werner , jij bent handig met hout . ziet er top uit .
Bass miste ik ook maar heb het anders opgelost
https://www.youtube.com/watch?v=XnSWhggLM74
Bass miste ik ook maar heb het anders opgelost

https://www.youtube.com/watch?v=XnSWhggLM74
Netjes. zou alleen bij mij geen optie zijn. Dan ligt er allemaal zooi op de woofer.<blockquote class="Quote" rel="pocoloco">
Bass miste ik ook maar heb het anders opgelost![]()
Is leer in je auto affabriek? Ziet er erg mooi uit.
</blockquote>
Als je goed naar het begin van de film kijkt zie je wat voor bekleding er in zat

Mijn a2 was een rode Colorstorm.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ziet er goed uit Werner!
Mooie functionele steun heb je gemaakt.
Heb je alleen voor gedaan of komt achter ook nog aan de beurt want van achteruit komt een mooiere bass
En nu.... massa productie? Wellicht is er meer interesse.
Je moet wel de speaker en het hout op de deur goed afdichten op de deur met b.v. foam zoals ook op de originele speaker zit om waterlekkage te voorkomen.
Mooie functionele steun heb je gemaakt.
Heb je alleen voor gedaan of komt achter ook nog aan de beurt want van achteruit komt een mooiere bass
En nu.... massa productie? Wellicht is er meer interesse.
Je moet wel de speaker en het hout op de deur goed afdichten op de deur met b.v. foam zoals ook op de originele speaker zit om waterlekkage te voorkomen.
- werner
goeie tip, ik heb nog wat neopreen liggen met een zelfklevende achterzijde. Nog maar een keer die deurpanelen eraf dan
. Ik heb geen idee hoe het er in de achterdeuren uitziet, maar ik hoor inderdaad een behoorlijk aandeel bas van daar. En die klinkt minder strak als er nu uit de voorzijde komt.
Ik wil die steunen natuurlijk voor iedereen maken, maar ik weet niet of iemand ze wil betalen. Ik schat ongeveer 30 euro hout en ik ben zomaar 2 uur per setje bezig. (zonder montage in de auto).

Ik wil die steunen natuurlijk voor iedereen maken, maar ik weet niet of iemand ze wil betalen. Ik schat ongeveer 30 euro hout en ik ben zomaar 2 uur per setje bezig. (zonder montage in de auto).