gratis APK keuring Pouw

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2015, 19:54 0 x

De A2 is terug van de gratis APK actie van de dealer (Pouw) en heeft weer een nieuwe APK (tot feb. 2017) en verse olie.
Ik ben er prettig geholpen, cappuccino en appelflap in de showroom. De monteur nam mij mee om samen onder de auto door te lopen en zijn bevindingen te vertellen. Ik vertelde hem dat ik om de 2000 km 0,5 liter 5 W 40 olie moet bijvullen. Hij stelde een motorbehandeling voor (reiniging), of iets dikkere olie.In overleg heb ik gekozen om i.p.v. 5W 40 te gaan voor 10W 40 motorolie.
Enig afkeurpunt was een ruitenwisser die niet meer helemaal jofel was. Deze kost bij de dealer 27,- Ik verteld dat ik er thuis nog een nieuwe op de plank heb liggen (ik heb destijds via dit forum de Bosch vrachtwagen ruitenwisser die o.a. op de Renault trucks zitten besteld, deze passen prima en kostten destijds een tientje).
Omdat ik toch een nieuwe APK wou, stemde ik in met het plaatsen van een ruitenwisser door de dealer.
Tot mijn verbazing (en die van de monteur) had de dealer geen A2 ruitenwissers op voorraad en ik had de mijne ook niet mee. De Magazijnman heeft toen gebeld met automaterialen zaken in Zwolle, maar ook deze hadden niet de juiste ruitenwisser liggen. Bijzonder dat de dealer dit onderdeel niet op voorraad heeft liggen!
Uiteindelijk was de monteur bereid de APK toe te kennen, omdat ik thuis er direct een andere op kon zetten en zij er geen konden leveren. Bij een eventuele steekproef kon hij dit ook zo beargumenteren naar de RDW controleur.
Wel zag de monteur dat de multiriem minder begon te worden (barstjes/geen APK afkeur) en attendeerde mij daarop. Dit ik een klusje dat ik volgende week ga aanpakken. Ook zat er een lampje niet helmaal goed, dit heeft hij ter plaatse verholpen.
Ze probeerden mij nog een airco-service etc. te verkopen (is hun goed recht), maar daar had ik geen interesse in. Ik kwam immers puur voor de gratis APK actie en olie verversing.
Ik heb de olie verversing betaald en met een nieuwe APK huiswaarts gereden (op de nota stond ook bij de APK+viergastes+ afmeldkosten: 100% korting). Ook het serviceboekje werd afgestempeld en service indicator keurig teruggezet. Leuke actie en goede service van Audi dealer Pouw!
En ik ben nu onlangs net overgestapt van 10W40 naar 5W40 Castrol GTX, mijn beweegreden was de klepstoters beter te voorzien van olie, heb er bijna 2000km opzitten na olieverversing, eens kijken wanneer het oranje kannetje zich meldt..
muurman

30 dec 2015, 20:22 0 x

En ik ben nu onlangs net overgestapt van 10W40 naar 5W40 Castrol GTX, mijn beweegreden was de klepstoters beter te voorzien van olie, heb er bijna 2000km opzitten na olieverversing, eens kijken wanneer het oranje kannetje zich meldt..
Je moet regelmatig peilen. Niet wachten totdat er een lampje brand...
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2015, 21:18 0 x

Heb het over oranje/ geel lampje. Zodra dit gaat branden een halve liter erin. Doe dit, net als velen. In mijn geval bij onze A2 al 120.000km. Vertrouw eerder de oliestandsensor dan de diverse peilstokken in de A2
Plaats reactie