Trillingen bij het remmen
Helaas hier ook sinds enkele weken last van een flink trillend stuur bij het remmen. Het trillen is het meest bij hogere snelheden en wanneer de rem niet diep wordt ingetrapt. Best storend. Bij versnellen staat het stuur helemaal stil. Ook op mijn A2 zitten waarschijnlijk geen originele remschijven. Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? Lost het vervangen van schijven en blokken het probleem op?
- Audi_gekkie
Hier enkele weken geleden dit ook een tijdje meegemaakt, maar momenteel een tijdje geen trillend stuur.
Waarschijnlijk zat er een tijdje iets op een schijfrem?
Wel heb ik bij lage snelheden en remmen, bijv. voor een verkeerslicht, dat het schokkend remt.
Waarschijnlijk heb ik toch iets kromme schijven. :?
Wel heb ik bij lage snelheden en remmen, bijv. voor een verkeerslicht, dat het schokkend remt.
Waarschijnlijk heb ik toch iets kromme schijven. :?
[quote="Audi-gekkie"]Hier enkele weken geleden dit ook een tijdje meegemaakt, maar momenteel een tijdje geen trillend stuur.
Waarschijnlijk heb ik toch iets kromme schijven. :?[/quote]
Ja, ik heb al flink met remmenreiniger gespoten in de hoop dat eventueel vuil wordt opgelost. Maar het trillen blijft. Ook lichtjes remmen bij lage snelheid gaat schokkend/ongelijkmatig, het rempedaal geeft in dezelfde frequentie wisselend tegendruk. Bij lage snelheden trilt het stuur niet. Zouden beide schijven krom zijn, of een schijf of is er toch iets anders aan de hand?
Waarschijnlijk heb ik toch iets kromme schijven. :?[/quote]
Ja, ik heb al flink met remmenreiniger gespoten in de hoop dat eventueel vuil wordt opgelost. Maar het trillen blijft. Ook lichtjes remmen bij lage snelheid gaat schokkend/ongelijkmatig, het rempedaal geeft in dezelfde frequentie wisselend tegendruk. Bij lage snelheden trilt het stuur niet. Zouden beide schijven krom zijn, of een schijf of is er toch iets anders aan de hand?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Sinds kort heb ik ook met dit fenomeen te maken ... :-S
Ik heb eigenlijk alleen last bij het licht afremmen vanaf hogere snelheden.
Als ik verder doortrap en bij lagere snelheden heb ik geen last.
Ik voor de trillingen vooral in het stuur, van trillingen in het rempedaal merk ik
tot nu toe niets.
Ik vind het vooral vreemd, omdat de remschijven er pas 30.000 km/4 jaar opzitten.
Bij mijn vorige auto zijn de schijven 100.000 km/10 jaar meegegaan.
Heb zelf niet het idee dat ik anders ben gaan rijden ...
Zijn nog andere oorzaken te noemen behalve kromme remschijven voor de trillingen in
het stuur tijdens het lichte afremmen vanaf hoge snelheid?
Ik heb eigenlijk alleen last bij het licht afremmen vanaf hogere snelheden.
Als ik verder doortrap en bij lagere snelheden heb ik geen last.
Ik voor de trillingen vooral in het stuur, van trillingen in het rempedaal merk ik
tot nu toe niets.
Ik vind het vooral vreemd, omdat de remschijven er pas 30.000 km/4 jaar opzitten.
Bij mijn vorige auto zijn de schijven 100.000 km/10 jaar meegegaan.
Heb zelf niet het idee dat ik anders ben gaan rijden ...
Zijn nog andere oorzaken te noemen behalve kromme remschijven voor de trillingen in
het stuur tijdens het lichte afremmen vanaf hoge snelheid?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- NicolasVDW
@muurman in combinatie met welke remblokken doe je dit? En zijn de Brembo's dezelfde maten als het standaardonderdeel?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Is er ook speling van aandrijfassen gecontrollleerd of slingerende wiellagers ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Bedankt voor de tips.Is er ook speling van aandrijfassen gecontrollleerd of slingerende wiellagers ?
De garage heeft alleen de trilling in het stuur geconstateerd, omdat het zo weinig is (alleen bij licht afremmen bij hoge snelheid en alleen in het stuur), is er verder geen onderzoek gedaan.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot