fsi heeft soms een turbo :)

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
kww
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 mei 2013, 21:13

10 jul 2016, 10:31 0 x

hallo allemaal.
in mijn voorstel topic heb ik geschreven dat de fsi wat stotterde, dat is alleen die ene rit gebeurt toen ik hem ophaalde.
daarna niet meer.
kan misschien komen van de nieuwe lpg filter oid?
maar afijn geen last meer van gehad dus daar maak ik me niet druk meer om.
nu is er wel iets vreemds,
stel ik rijd op de snelweg 120 en ik trap het gas in dan gebeurt er niet altijd meteen iets, maar opeens krijgt ie er zin in
verandert het geluid en trekt ie best fanatiek zo richting de 200.
soms pakt ie hem meteen en soms duurt het gewoon een aantal seconden.
hoe komt dit en wat kan ik daaraan doen?
de auto moet zo voor de apk dus misschien kan ik het combineren.
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 jul 2016, 12:34 0 x

Misschien zitten de schoepen vast van de turbo  =)
Beste laat je de auto voor de APK even uitlezen .
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

10 jul 2016, 14:48 0 x

Heb precies hetzelfde.
Inmiddels al veel geld aan uitgegeven. Verschillende reparatie's om dit probleem (en het niet soepel lopen van de motor) op te lossen.
Laatst nog een ander gasklephuis gemonteerd.
Nu wil nog een andere benzine pomp( die in de tank) vervangen.
Heb ik al binnen maar nog geen tijd kunnen vinden om dat te doen
Ik hou hoop.
kww
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 mei 2013, 21:13

10 jul 2016, 16:16 0 x

ik hoopte eigenlijk dat ik voor de apk de monteur kon vertellen of ie dat ook na wilde kijken.
uitlezen laat ik sowieso doen.
wat schakelt er dan waardoor er opeens meer vermogen vrij komt?
volgens mij las ik op het duitse forum iets over een milieu stand en een gewone stand?
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

10 jul 2016, 17:00 0 x

Ben benieuwd, milieustand en gewone stand.
Als die bestaan hoe dan over te schakelen van de ene naar de andere stand
kww
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 mei 2013, 21:13

10 jul 2016, 17:07 0 x

Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

10 jul 2016, 17:32 0 x

Dat gaat over de klep die in het inlaat spruitstuk zit bij een fsi ,deze wordt met vacuum bediend.
Deze wordt door sjoemel software 100% open gezet ;)
Als deze klep defect zou zijn ,wat wel eens gebeurt gaat het storings lampje branden .
Uit lezen help maar 1 keer ,zodra je hem weer start gaat het lampje weer branden.
Met deze storing van de klep merk je trouwens niets van met rijden.
Ik denk dat een fsi in combi met gas het eufel is.
kww
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 mei 2013, 21:13

10 jul 2016, 17:36 0 x

ook als ik op alleen benzine rijdt komt het voor.
en moet die klep dan niet continu open gezet worden?
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

10 jul 2016, 18:16 0 x

Lees het stuk op het duitse forum goed door ,daar kan je lezen wat de eerste test heeft op geleverd . 
kww
Berichten: 137
Lid geworden op: 11 mei 2013, 21:13

11 jul 2016, 19:43 0 x

op het duitse forum deze vraag ook gesteld en daar hebben ze het over de verstelbare nokkenas
Plaats reactie