accu verwijderen
- Delhasse
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Die A2 van mij zal een jaar of meer niet meer rijden, ik wilde dus de accu buiten dienst zetten (ben Franstalig dus mischien niet het juiste woord).
Deed de koffer open , vond de accu maar zag ook dat er onder de accu nogal veel water was.
Ik probeer dus de accu eruit te krijgen om de boel droog te krijgen.
Ik heb de twee kabels eruit getrokken en nu maar naar boven trekken om die accu eruit te krijgen maar het zit vast. Zijn er ergens schroeven? Of moet ik volharden en harder trekken?
Deed de koffer open , vond de accu maar zag ook dat er onder de accu nogal veel water was.
Ik probeer dus de accu eruit te krijgen om de boel droog te krijgen.
Ik heb de twee kabels eruit getrokken en nu maar naar boven trekken om die accu eruit te krijgen maar het zit vast. Zijn er ergens schroeven? Of moet ik volharden en harder trekken?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tip: die twee M8 bouten zie je niet zitten! Die zitten onderin het achterste vak (in de rijrichting gezien). De vulling van dat vak moet er dus uit. Dat gaat vrij lastig. Links zit een opening, trek de vulling naar boven en draai 'm naar je toe (aannemend dat je achter de auto staat)

En dan... aha-erlebnis... zie je ze zitten. Simpel maar je moet het wel even weten.

En dan... aha-erlebnis... zie je ze zitten. Simpel maar je moet het wel even weten.

A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
Geen probleem.
De A2 is van na 2002 en dan herkent canbus dat de radio bij de auto hoort.
Geen probleem.<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... udi_gekkie" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... _gekkie</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">pocoloco schreef:
Weet je de code van de radio ??
Want daar vraag hij om als je hem weer aansluit![]()
</div>
</blockquote>
Weet je dat 100% zeker?
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ach ja, je hebt gelijk, dat schuim vergeten te vermelden, wordt het nog een lastig verhaal.... <span>:mrgreen: </span>Peter_Maathuis schreef:
Tip: die twee M8 bouten zie je niet zitten! Die zitten onderin het achterste vak (in de rijrichting gezien). De vulling van dat vak moet er dus uit. Dat gaat vrij lastig. Links zit een opening, trek de vulling naar boven en draai 'm naar je toe (aannemend dat je achter de auto staat)
![]()
- Audi_gekkie
Geen probleem.pocoloco schreef:
<div class="QuoteAuthor"><a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... udi_gekkie" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... _gekkie</a> schreef:
<div class="QuoteAuthor">pocoloco schreef:
Weet je de code van de radio ??
Want daar vraag hij om als je hem weer aansluit![]()
</div>
</blockquote>
Weet je dat 100% zeker?
</div>
</blockquote>
Bij mijn A2 van 2003 100% zeker.
Accu al eens 15min. losgekoppeld, de radio zelfs een halve dag uit de auto gehad om de Parrot in te bouwen.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
5cm?
Kan je vissen gaan houden in de achterbak..........
Nee, dat hoort niet.
Zit er toch ergens een lekage.
Was er niet iets met verdroogde vetilatie lamellen achter de bumper die niet goed meer sloten?
Droogmaken, kofferbak leegmaken, bank neer klappen en erin gaan zitten en een ander met de tuinslang aan de buitenkant aan de gang en kijken waar het water binnenkomt.
Kan je vissen gaan houden in de achterbak..........
Nee, dat hoort niet.
Zit er toch ergens een lekage.
Was er niet iets met verdroogde vetilatie lamellen achter de bumper die niet goed meer sloten?
Droogmaken, kofferbak leegmaken, bank neer klappen en erin gaan zitten en een ander met de tuinslang aan de buitenkant aan de gang en kijken waar het water binnenkomt.