Audi A2 koelsysteem
- NicolasVDW
20°C met een blokje blaassnelheid. Morgen doe ik nog eens een langere afstand, dan vergelijk ik het eens met de waarden die jullie hebben...
- NicolasVDW
nu helemaal gek, vanmorgen gereden en na een 10 km staat hij op 90°C. Zou het dan kunnen dat de thermostaat soms blijft haperen en op andere momenten wel goed werkt?
- Audi_gekkie
Ja klopt is mogelijk doordat er troep tussen het klepje zat.
Als het een tijdje zo goed blijft zou ik het koelsysteem eens goed doorspoelen.
Kan zijn dat er bijv. een stukje plastic van de waterpomp (neem daarom altijd waterpompen met metalen schoepjes) in het systeem terecht is gekomen.
Als het een tijdje zo goed blijft zou ik het koelsysteem eens goed doorspoelen.
Kan zijn dat er bijv. een stukje plastic van de waterpomp (neem daarom altijd waterpompen met metalen schoepjes) in het systeem terecht is gekomen.
-
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren thermostaat laten vervangen en wat een verschil!
Rij nu met buitentemperatuur van 5 graden een kleine 5km en de meter staat keurig op 90 graden.
Voorheen duurde het ruim 20km en dan nog kwam de meter tot slechts 70 / 75 graden, al met al een wereld van verschil.
Rij nu met buitentemperatuur van 5 graden een kleine 5km en de meter staat keurig op 90 graden.
Voorheen duurde het ruim 20km en dan nog kwam de meter tot slechts 70 / 75 graden, al met al een wereld van verschil.