Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Nog even een vraag over het vervangen/verwisselen van de accu.
Normaal hoef ik de code van de radio nooit in te voeren, als ik de radio loskoppelde.
Moet dat nu wel als ik de accu loskoppel?
Normaal hoef ik de code van de radio nooit in te voeren, als ik de radio loskoppelde.
Moet dat nu wel als ik de accu loskoppel?
Dat is
Dat is ook het enigste wat je kan afstellen bij een A2 , anders is er iets krom dat kunnen ze niet stellen .
Je dus nergens een bedrijf vinden die meer kan afstellen aan een A2 dan de sporing .
Slecht uitlijnen nee , gewoon eerlijk .
Ik ben laatst ook bij Kwik-Fit geweest. Er was toen een aanbieding "uitlijnen van € 90 voor € 50" en 20% korting voor ANWB-leden. Ik betaalde dus € 40 maar heb die teruggevraagd (en gekregen) toen bleek dat ze alleen sporing konden aanpassen. Dat noem ik dus geen "uitlijnen"...</blockquote><blockquote class="Quote" rel="Audi_gekkie">
Wat hebben ze gedaan bij het uitlijnen?
Alleen je sporing?
Goed uitlijnen duurt zeker een uur en dat kan niet voor die prijs.
Heb zelf ook ooit een keer met een actie meegedaan bij Kwik-Fit, maar totaal niet tevreden.
Dat is ook het enigste wat je kan afstellen bij een A2 , anders is er iets krom dat kunnen ze niet stellen .
Je dus nergens een bedrijf vinden die meer kan afstellen aan een A2 dan de sporing .
Slecht uitlijnen nee , gewoon eerlijk .
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Vandaag de nieuwe Varta F17 gemonteerd.
Ik krijg de m13 bouten die de accu vasthouden er niet meer in. Iemand dit ook meegemaakt met de Varta F17?
Afstandbediening sleutels krijg ik ook niet meer aan de gang.
Ik heb deze aanwijzingen gevolgd, maar zonder resultaat.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3769/a ... el-inleren
Wie heeft een andere manier?
Ik heb VagCom dus misschien lukt het daarmee?
EDIT: Inmiddels toch gelukt via opgegeven link.
De sleutel in het contact wordt in(ge)leert (is dit een werkwoord? :o ) en niet die je gebruikt in het slot.
Ik krijg de m13 bouten die de accu vasthouden er niet meer in. Iemand dit ook meegemaakt met de Varta F17?
Afstandbediening sleutels krijg ik ook niet meer aan de gang.
Ik heb deze aanwijzingen gevolgd, maar zonder resultaat.
http://www.audi-a2.nl/discussion/3769/a ... el-inleren
Wie heeft een andere manier?
Ik heb VagCom dus misschien lukt het daarmee?
EDIT: Inmiddels toch gelukt via opgegeven link.
De sleutel in het contact wordt in(ge)leert (is dit een werkwoord? :o ) en niet die je gebruikt in het slot.

- luukske
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
- Locatie: Tilburg
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Vandaag mijn derde 3L op de kop getikt , draak van een auto maar heb nagenoeg alles liggen. Ik denk toch dat ik hem ga slopen want wilde er graag 1 voor reserve onderdelen.
Morgen haal ik hem op met de aanhanger want de koppakking ligt er ook uit.
Morgen haal ik hem op met de aanhanger want de koppakking ligt er ook uit.

- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Gefeliciteerd @luukske!
Zo te zien heb je een groot parkeerterrein :p
Zo te zien heb je een groot parkeerterrein :p
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
</blockquote><a rel="nofollow" target="_blank">pocoloco</a> schreef:
Dat is <blockquote class="Quote"><blockquote class="Quote">Ik ben laatst ook bij Kwik-Fit geweest. Er was toen een aanbieding "uitlijnen van € 90 voor € 50" en 20% korting voor ANWB-leden. Ik betaalde dus € 40 maar heb die teruggevraagd (en gekregen) toen bleek dat ze alleen sporing konden aanpassen. Dat noem ik dus geen "uitlijnen"...
Dat is ook het enigste wat je kan afstellen bij een A2 , anders is er iets krom dat kunnen ze niet stellen .
Je dus nergens een bedrijf vinden die meer kan afstellen aan een A2 dan de sporing .
Slecht uitlijnen nee , gewoon eerlijk .
</blockquote>Sorry George, maar dat klopt niet volgens mij. Ik meen te hebben gelezen dat je de wielvlucht kunt afstellen door het subframe iets te verschuiven. Dat kan niet per wiel, maar je kunt zo de wielvlucht wel links en rechts gelijk maken. Als je niets aan de wielvlucht zou kunnen doen, is elke discussie over uitlijnen zinloos: sporing afstellen is een fluitje van een cent...
Bij mij is de wielvlucht links -0 16' (dus 19' te veel positief) en rechts -1 11' (dus 36' te veel negatief) en daardoor trekt de auto iets naar links. Door het subframe fractioneel te verschuiven zouden ze allebei 27' beter moeten kunnen, dus links op -0 43' en rechts op -0 44' en dat is netjes binnen de norm (-0 15' tot -0 55').
De benodigde verschuiving van het subframe kun je uitrekenen als je weet waar de verbinding met het subframe aan het wiel zit. Als ik aanneem dat die bevestiging aangrijpt 10 cm onder het middelpunt van de as en de wieldiameter is 60 cm, dan kom ik uit op 0,8 mm verschuiven naar links.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options