Omdat het me opviel hoe de rij eigenschappen vd auto nogal beïnvloed worden door de wielen.Sturen, , acceleratie, dit alles wordt er bij mij merkbaar niet beter op met zwaardere wielsn. Ik Stoor me er echt aan want het verschil is belachelijk groot vind ik.Met 17" moet ik echt wat gas bijgeven tijdens ontkoppelen anders slaat is af. Met 15" staal ,of met m'n telefoonvelgen hoeft dit niet.Verbruik is zo goed als niet meetbaar verschil bij de mijne.Ook bij gas loslaten merk ik duidelijk verschil, met zwaardere velgen rolt is veel langer uit.<a rel="nofollow" target="_blank">JDuijnker</a> schreef:
Wat maken jullie je druk om het gewicht van velgen. Zijn jullie zo enorm bezig met zuinigheid dan? Rijden jullie allemaal 90 km/h op de snelweg? Remmen jullie allemaal af op de motor voor een stoplichtvipv remmen met je rempedaal.
Velgen moeten gewoon goed staan. Kan mij niet voorstellen dat als je gewone aftermarked velgen plaatst je opeens van 1:18 naar 1:12 gaat qua verbruik.
Maar idd, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Binnenkort gaan de 17" er weer onder.