handgeschakelde A2 1.2 TDI
Ik ben op dit moment bezig om een A2 1.2 TDI om te bouwen naar handschakeling. De koppeling, software en elektrische aanpassingen zijn inmiddels klaar. Ben nu bezig om schakelpook en mechanisme te construeren en in te bouwen. Ik verwacht de auto over 2 weken klaar te hebben. Zodra de ombouw kompleet is weet ik voor welk bedrag ik de ombouw kan aanbieden.

Koppeling gemonteerd en werkt.

Weet nog niet of ik A2 pook ga gebruiken of Lupo pook. Heeft beide voor en nadelen.
Koppeling gemonteerd en werkt.

Weet nog niet of ik A2 pook ga gebruiken of Lupo pook. Heeft beide voor en nadelen.
Ik heb inmiddels een A2 1.3 TDI omgebouwd naar handschakeling. Resultaat funktioneert
uitstekend. Ik gebruik de pook uit een Lupo en de bestaande opening voor de schakelkabels zodat
er geen extra gaten in de auto gemaakt moeten worden. Deze ombouw bied ik in principe ook voor derden aan.
uitstekend. Ik gebruik de pook uit een Lupo en de bestaande opening voor de schakelkabels zodat
er geen extra gaten in de auto gemaakt moeten worden. Deze ombouw bied ik in principe ook voor derden aan.
Dat klinkt interessant! Kun je wat meer vertellen?
Volgens de 3 L vrienden heb je het vaak druk, dus wachttijd?
Hoe lang ben je een auto kwijt?
En natuurlijk een kosten indicatie is interessant te weten.
Ik weet dat de bestaande bak gewoon blijft zitten, deze moet dus goed zijn. Behoud je dezelfde koppelingscylinder, dacht t wel?
Is het handschakel gedrag vergelijkbaar als bij een omgebouwde Lupo, of is de A2 techniek net anders (gunstiger)?
Vind het zeker een goede optie voor de 3L, zonder de puristen te willen schofferen...
Volgens de 3 L vrienden heb je het vaak druk, dus wachttijd?
Hoe lang ben je een auto kwijt?
En natuurlijk een kosten indicatie is interessant te weten.
Ik weet dat de bestaande bak gewoon blijft zitten, deze moet dus goed zijn. Behoud je dezelfde koppelingscylinder, dacht t wel?
Is het handschakel gedrag vergelijkbaar als bij een omgebouwde Lupo, of is de A2 techniek net anders (gunstiger)?
Vind het zeker een goede optie voor de 3L, zonder de puristen te willen schofferen...
Volgens mij is een DSG het begin van de ellendejmkoole schreef:
Ja, dat grapje kost een hoop geld...
Nog veel tijdrovender dan het ombouwen van een Lupo 3L :roll:
Er staat nu ook een A2 1.4 TDI die omgebouwd wordt naar een DSG-bak. Dat is natuurlijk helemaal het einde aan alle schakel ellende![]()

Ombouw zelf duurt een week, maar Motorstuurapparaat moet opgestuurd worden naar Duitsland en dat duurt een dag of 10. Originele koppelingscylinder blijft behouden en wordt aangesloten op een koppelingspedaal uit een handgeschakelde A2 (alles ziet er dus 'af fabriek' uit). Schakelen gaat beter dan bij een Lupo 3L maar is niet 100% strak omdat ruststand van de 1.2 TDI bak tussen 1 en 2 zit en niet tussen 3 en 4 zoals bij een normale bak. Om dat ook goed te krijgen moet de bak open. Kosten liggen rond de 1500 euro all in.
Dank voor je info, Paul.
Gangsteller en hydropomp kan je als eigenaar verkopen waardoor je deze inkomsten kan verrekenen met de kosten, netto zo'n 1100 over blijft. Tenminste dit lijkt me?
Wanneer de bak eraf is Paul gelijk vragen een frisse kopeling te installeren a €300(?), kan je er weer ff tegenaan!
Gangsteller en hydropomp kan je als eigenaar verkopen waardoor je deze inkomsten kan verrekenen met de kosten, netto zo'n 1100 over blijft. Tenminste dit lijkt me?
Wanneer de bak eraf is Paul gelijk vragen een frisse kopeling te installeren a €300(?), kan je er weer ff tegenaan!