Ik heb het mis,
Paul geeft het juiste antwoord op de koppelingscylinder.
handgeschakelde A2 1.2 TDI
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Volgens mij is een DSG het begin van de ellende<a target="_blank" rel="nofollow">Piotr</a> schreef:
<blockquote class="Quote">
<div><a target="_blank" rel="nofollow">jmkoole</a> schreef:
Ja, dat grapje kost een hoop geld...
Nog veel tijdrovender dan het ombouwen van een Lupo 3L :roll:
Er staat nu ook een A2 1.4 TDI die omgebouwd wordt naar een DSG-bak. Dat is natuurlijk helemaal het einde aan alle schakel ellende![]()

</blockquote>
Heb je zoveel ervaring met de DSG? Juist deze (nu 1,9tdi)DSG6 werkt feilloos in de A2 en rijdt alsof dit door de fabriek ingebouwd is. Wij hebben deze, met name de DSG6, hier veel in onderhoud en juist deze bak is betrouwbaar. We hebben deze DSG6 ook in auto's gebouwd waarvan het koppel richting 500nm gaat. Behalve een software aanpassing zijn deze bakken mechanisch standaard en hebben er gemiddeld meer dan 100dkm zonder mankementen op zitten.
Jos.
JBAutoservice BV
Ik niet, anderen wel: https://www.google.nl/search?q=dsg+prob ... e+site:.de Mijn opmerking betreft de DSG bakken in het algemeen, niet specifiek in een A2.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja Peter, zo lust ik er nog wel een paar
"Audi A2 probleme" geeft nauwelijks minder resultaten op Google terwijl er vast (veel) meer DSG-bakken in omloop zijn dan Audi A2's...
Ik heb wel enige DSG-ervaring: we hebben naast de A2 ook een VW Polo met DSG7, een fantastisch schakelende bak (al 175.000 km).
Maar er zijn vast wel eens problemen, dat geldt voor elk (complex) onderdeel, maar als ik de bak van mijn A2 zou willen ombouwen, wist ik het wel: DSG!
Trouwens, de meeste (grote) merken leveren tegenwoordig automaten met dubbele koppeling.

Ik heb wel enige DSG-ervaring: we hebben naast de A2 ook een VW Polo met DSG7, een fantastisch schakelende bak (al 175.000 km).
Maar er zijn vast wel eens problemen, dat geldt voor elk (complex) onderdeel, maar als ik de bak van mijn A2 zou willen ombouwen, wist ik het wel: DSG!
Trouwens, de meeste (grote) merken leveren tegenwoordig automaten met dubbele koppeling.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
90% van deze problemen zijn met de DSG7......en soms moet je niet teveel willen lezen......<a target="_blank" rel="nofollow">Peter</a> schreef:![]()
Ik niet, anderen wel: https://www.google.nl/search?q=dsg+prob ... e+site:.de Mijn opmerking betreft de DSG bakken in het algemeen, niet specifiek in een A2.

Jos.
JBAutoservice BV