1.6 FSI heeft kuren
Even kort, morgen uitgebreid. Olie is weer bijgevuld, 1 liter. Monteur gevraagd die ook tijd geleden naar inhouden heeft gekeken en zegt dat de koppakking goed is hij heeft hem zover open gehad dat die dat kan zeggen. Daarnaast waren er ook geen oliesporen. Of denken jullie er anders over?
@Audi_gekkie, nog niet geprobeerd vind eigenlijk maar eng, maar wil keer een kort stukje proberen. Of is dat te kort? 3km bijvoorbeeld?
Jullie horen nog van mij!
@Audi_gekkie, nog niet geprobeerd vind eigenlijk maar eng, maar wil keer een kort stukje proberen. Of is dat te kort? 3km bijvoorbeeld?
Jullie horen nog van mij!
- luukske
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
- Locatie: Tilburg
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Heb je als je de dop losdraait bij een lege tank echt zon overdreven zuiggeluid?Even kort, morgen uitgebreid. Olie is weer bijgevuld, 1 liter. Monteur gevraagd die ook tijd geleden naar inhouden heeft gekeken en zegt dat de koppakking goed is hij heeft hem zover open gehad dat die dat kan zeggen. Daarnaast waren er ook geen oliesporen. Of denken jullie er anders over?
@Audi_gekkie, nog niet geprobeerd vind eigenlijk maar eng, maar wil keer een kort stukje proberen. Of is dat te kort? 3km bijvoorbeeld?
Jullie horen nog van mij!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@Corstiaan Nee er gebeurt echt niets en 3km is veel te kort.
Draai 'm zo dicht (vóór de klik) dat het klepje nog dicht kan en je verliest de dop ook niet.
Draai 'm zo dicht (vóór de klik) dat het klepje nog dicht kan en je verliest de dop ook niet.
Alweer 1 liter olie?
Als je verkeerd pijl en teveel in doet is ook niet goed.
En ik had ook ooit bij Skoda dat er olie naast de bougie stond wegens lek dus kijk even naast de bougie met zaklamp.
Tekort maar ook teveel olie, beide is slecht en het pijlen moet als volgd:
Stok droog maken en enkele minuten wachten.
Dan pijl aflezen en er kan een rest in pijpje zitten.
Doe dit bij motor die meer dan half uur stil staat.
Het is een lastige pijlstok en helaas, ik heb ook een goedkope met diverse problemen gekocht dus je bent zeker niet de enige.
Koop9 heeft het druk en is voor mij ver weg, nu VAG Specialist in België gevonden.
Als je verkeerd pijl en teveel in doet is ook niet goed.
En ik had ook ooit bij Skoda dat er olie naast de bougie stond wegens lek dus kijk even naast de bougie met zaklamp.
Tekort maar ook teveel olie, beide is slecht en het pijlen moet als volgd:
Stok droog maken en enkele minuten wachten.
Dan pijl aflezen en er kan een rest in pijpje zitten.
Doe dit bij motor die meer dan half uur stil staat.
Het is een lastige pijlstok en helaas, ik heb ook een goedkope met diverse problemen gekocht dus je bent zeker niet de enige.
Koop9 heeft het druk en is voor mij ver weg, nu VAG Specialist in België gevonden.
Beste iedereen,
Het is een dagje later geworden..
@Audi_gekkie ook dan zal ik het binnenkort proberen als ik een stuk ga rijden. Tank gaat ook richting lees, dus dan moet het ook te horen zijn @luukske?
@Trijntje nee niet al weer is de eerste keer. was een foute woord formulering van mij
Ok dank voor de tip van het controleren, ga ik op die manier doen. Zag idd dat lastig was, omdat die pijlstok door zo'n buisje gaat.
Daarnaast komt na het vullen van de olie de melding met het remmen niet meer voor. Heeft iemand hier een verklaring voor? Gisteren avond nog goed rempedaal ingetrapt en remlichten ging direct aan en dat meerdere keren. of zal toch de schakelaar stuk aan het gaan zijn?
Kent iemand deze garage? http://www.vagcarservice.nl/ en hoe is dan je ervaring? Misschien in overleg met de oud monteur (waar ik nu vaak kom) keer hier langs gaan? Misschien heeft hij nog een idee waar het inhouden en schokken vandaan kan komen?
Bedankt weer zover heren en dames!
Corstiaan
Het is een dagje later geworden..
@Audi_gekkie ook dan zal ik het binnenkort proberen als ik een stuk ga rijden. Tank gaat ook richting lees, dus dan moet het ook te horen zijn @luukske?
@Trijntje nee niet al weer is de eerste keer. was een foute woord formulering van mij

Ok dank voor de tip van het controleren, ga ik op die manier doen. Zag idd dat lastig was, omdat die pijlstok door zo'n buisje gaat.
Daarnaast komt na het vullen van de olie de melding met het remmen niet meer voor. Heeft iemand hier een verklaring voor? Gisteren avond nog goed rempedaal ingetrapt en remlichten ging direct aan en dat meerdere keren. of zal toch de schakelaar stuk aan het gaan zijn?
Kent iemand deze garage? http://www.vagcarservice.nl/ en hoe is dan je ervaring? Misschien in overleg met de oud monteur (waar ik nu vaak kom) keer hier langs gaan? Misschien heeft hij nog een idee waar het inhouden en schokken vandaan kan komen?
Bedankt weer zover heren en dames!
Corstiaan
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Goed dat je het hebt over de inhoud van je brandstoftank.
Als je wilt testen of er vacuüm is (tankdop niet aandraaien), kun je dit het beste doen met een volle tank.
Heb je de problemen minder naarmate de tank leger wordt?
Als je wilt testen of er vacuüm is (tankdop niet aandraaien), kun je dit het beste doen met een volle tank.
Heb je de problemen minder naarmate de tank leger wordt?
Ha iedereen,
Ik heb een tijdje gewoon doorgekacheld met de Audi A2... Heb het vooral een tijdje laten rusten omdat ik er echt klaar mee was met alle problemen. Daarnaast rij ik wat minder, omdat mijn stage is afgelopen. Uiteraard heb ik wel weer wat bevindingen en die wil ik toch even delen.
Als eerst ben ik deze week bij @Rein uit Voorburg/Leidschendam langs geweest om even met zijn 1.6 FSI te
rijden. Nu merk je wel verschil, laag in de toeren houd die wat in en
daarnaast trekt die niet net zo vlot als zijn A2 door. Heel licht houd
die in. Uiteraard gevoel en realiteit blijft lastig te onderscheiden, maar dit was wel onze bevinding. Dank @Rein voor de mogelijkheid.
Daarnaast heb ik geprobeerd wat @Audi_gekkie heeft voorgesteld. Ik heb een tijdje gereden met een losse dop. Eigenlijk merk ik hierin nauwelijks verschil in optrekken en rijden. Wel is het dat de auto bij de 140 km/h (4000 toeren) heel erg inhoud en eigenlijk niet verder wil. Toen heb ik geprobeerd met de dop vast en toen trok die hem wel gewoon door. Is dit vreemd of hoort dit g<span>ewoon? Dit heb ik meerdere keren getest en elke keer kwam het voor.
Wat mij opvalt is dat als de tank van de auto iets minder dan half vol is de auto stukken beter optrekt en rijd. Is hier een verklaring voor?
Weer veel vragen, ik hoop dat jullie mij weer verder kunnen helpen! Ik ben mij bewust dat ik een tijd afwezig ben geweest, neem mij dit alstublieft niet kwalijk. Ik was er namelijk gewoon ff klaar mee, maar wil nu toch de problemen echt gaan oplossen!
Goed weekend
Met vriendelijke groet,
Corstiaan
</span>
Ik heb een tijdje gewoon doorgekacheld met de Audi A2... Heb het vooral een tijdje laten rusten omdat ik er echt klaar mee was met alle problemen. Daarnaast rij ik wat minder, omdat mijn stage is afgelopen. Uiteraard heb ik wel weer wat bevindingen en die wil ik toch even delen.
Als eerst ben ik deze week bij @Rein uit Voorburg/Leidschendam langs geweest om even met zijn 1.6 FSI te
rijden. Nu merk je wel verschil, laag in de toeren houd die wat in en
daarnaast trekt die niet net zo vlot als zijn A2 door. Heel licht houd
die in. Uiteraard gevoel en realiteit blijft lastig te onderscheiden, maar dit was wel onze bevinding. Dank @Rein voor de mogelijkheid.
Daarnaast heb ik geprobeerd wat @Audi_gekkie heeft voorgesteld. Ik heb een tijdje gereden met een losse dop. Eigenlijk merk ik hierin nauwelijks verschil in optrekken en rijden. Wel is het dat de auto bij de 140 km/h (4000 toeren) heel erg inhoud en eigenlijk niet verder wil. Toen heb ik geprobeerd met de dop vast en toen trok die hem wel gewoon door. Is dit vreemd of hoort dit g<span>ewoon? Dit heb ik meerdere keren getest en elke keer kwam het voor.
Wat mij opvalt is dat als de tank van de auto iets minder dan half vol is de auto stukken beter optrekt en rijd. Is hier een verklaring voor?
Weer veel vragen, ik hoop dat jullie mij weer verder kunnen helpen! Ik ben mij bewust dat ik een tijd afwezig ben geweest, neem mij dit alstublieft niet kwalijk. Ik was er namelijk gewoon ff klaar mee, maar wil nu toch de problemen echt gaan oplossen!
Goed weekend
Met vriendelijke groet,
Corstiaan
</span>
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb ook 2 jaar geëmmerd met de 1.4.
Compressietest is misschien niet zo een gek idee.....had ook misfires in cilinder 4 en wat bleek dat cilinder 3 en 4 maar 7 bar gaven.......bar laag dus.
Rijden ging verder goed, stationair niet echt lekker.
Compressietest is misschien niet zo een gek idee.....had ook misfires in cilinder 4 en wat bleek dat cilinder 3 en 4 maar 7 bar gaven.......bar laag dus.
Rijden ging verder goed, stationair niet echt lekker.