Dilemma

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Auzz
Berichten: 245
Lid geworden op: 27 jul 2015, 23:24

26 apr 2016, 09:55 0 x

Gisteren bij het bijvullen van de olie zag ik voor het eerst witte sludge bij de vulopening. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een motor die niet warm wordt gereden of misschien de koppakking.  Ik rij zo'n 2 x per dag een rit van 45 minuten, dus niet warm rijden kan de oorzaak niet zijn. Vervolgens gekeken naar de koelstofreservoir, die stond onder het minimum. Uiteraard bijgevuld. Verder geen witte rook, kachel functioneert goed, maar ben er niet gerust op. Het zou zomaar de koppakking kunnen zijn.
Eind mei ga ik naar @koop9, dan heb ik zekerheid. Echter heb ik wel een dilemma over wat wijsheid is. Het blok verbruikt wat olie, heeft kantelende zuigers, wil ik daar nog geld in stoppen of is een revisieblok verstandiger.  Aan de andere kant, had bij de aankoop de distributieriem en waterpomp al vervangen.
Best een dilemma :)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 dec 2010, 22:34

26 apr 2016, 18:37 0 x

Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo..  Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

26 apr 2016, 19:49 0 x

@Auzz Volgens jou profiel heeft het blok nog maar net een ton gelopen?
Ik zou als het de koppakking is gewoon deze vervangen en verder niets doen, mits het blok niet meer olie verbruikt dan 1L per 2.000km. Olieverbruik is bekend en kan echt geen kwaad. Als je maar 15k km/pj rijdt dan kun je nog zeker 10 jaar vooruit.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

26 apr 2016, 19:50 0 x

Bart schreef:
Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo..  Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
Er is een Duitsland een A2 met een 1.8T met 180pk.
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

26 apr 2016, 20:21 0 x

Koop dan een seat leon fr of een golf gti , deze zijn aan die pk,s gebouwd .
Vind het echt zo raar dat er mensen zijn die 150 + of meer in een A2 willen hebben . 
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

26 apr 2016, 20:24 0 x

Auzz schreef:
Gisteren bij het bijvullen van de olie zag ik voor het eerst witte sludge bij de vulopening. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een motor die niet warm wordt gereden of misschien de koppakking.  Ik rij zo'n 2 x per dag een rit van 45 minuten, dus niet warm rijden kan de oorzaak niet zijn. Vervolgens gekeken naar de koelstofreservoir, die stond onder het minimum. Uiteraard bijgevuld. Verder geen witte rook, kachel functioneert goed, maar ben er niet gerust op. Het zou zomaar de koppakking kunnen zijn.
Eind mei ga ik naar @koop9, dan heb ik zekerheid. Echter heb ik wel een dilemma over wat wijsheid is. Het blok verbruikt wat olie, heeft kantelende zuigers, wil ik daar nog geld in stoppen of is een revisieblok verstandiger.  Aan de andere kant, had bij de aankoop de distributieriem en waterpomp al vervangen.
Best een dilemma :)


Gewoon wachten op het advies van koop9 , als het je koppakking is kom je er echt wel achter .<br id="null">En met een gerust auto rijden , joh hoe vaak heeft jou A2 je laten staan ?<br id="null">  
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 apr 2016, 19:30 0 x

zolang hij geen water gaat 'zuipen' reed ik nog ff door.
Gebruikersavatar
JDuijnker
Berichten: 804
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:48

27 apr 2016, 20:39 0 x

[quote="Audi_gekkie;54127"]
Bart schreef:
Zou er een leuke ombouw mogelijk zijn? Met een ander blok van VAG met iets van 100 pk ofzo..  Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?

Er is een Duitsland een A2 met een 1.8T met 180pk.
[/quote]

Past vast ook wel een dodge hellcat V8 hennessey met ruim 800pk achter de voorstoelen....maar is dat zinvol? ;)
Gebruikersavatar
muurman
Berichten: 415
Lid geworden op: 05 sep 2015, 15:31

27 apr 2016, 21:48 0 x

pocoloco schreef:
Vind het echt zo raar dat er mensen zijn die 150 + of meer in een A2 willen hebben . 
Gelukkig wil ik ongeveer 130-140pk ;)
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 apr 2016, 22:00 0 x

Ik zie er de grap wel van in,1.8t met 200+pk en sper,  mooi verlagen, verbreden , alle bekleding eruit inclusief hemel,  rolkooi erin en de Nürburgring op.
Dan heb je als basis toch ook een hele lichte auto ?
Wel als basis een FSI nodig dan heb je vast schijven achter natuurlijk.
Wie weet waag ik me er ooit nog eens aan heb het casco al liggen  :p
Plaats reactie