A2 1,4tdi>1,9tdi DSG ombouw.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bij de RWD melden ze 1422cc en 4 cilinders, dus bijzonder is ie zeker. En met (afneembare) trekhaak? Waarom doet iemand zo'n bijzondere A2 weg?
Als ik meer km's maakte en dieselen was enigszins zinnig, dan wist ik het wel.
Als ik meer km's maakte en dieselen was enigszins zinnig, dan wist ik het wel.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
1422cc is volgens mijn info altijd een 3-cilinder.
RDW maakt veel fouten bij de invoer van auto's.
Als het een gele CS was geweest deed ik morgen een proefrit. B)
Zwak excuses , of de kleur dan nog wat uitmaakt . :pAudi_gekkie schreef:
1422cc is volgens mijn info altijd een 3-cilinder.
Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…JDuijnker schreef:
Prijs valt me nog enigsinds mee. Complete uitvoering hoor. Zeker met de bavi en bose. De beste man weet niet dat het een unieke uitvoering is denk ik
DSG en 1.9 klinkt wel heel leuk!
- Audi_gekkie
Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…
DSG en 1.9 klinkt wel heel leuk!</div>
</blockquote>
Geen 1.9, maar 1.4!
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…Audi_gekkie schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">Jeroen1.2 schreef:
<div class="QuoteAuthor">JDuijnker schreef:
Prijs valt me nog enigsinds mee. Complete uitvoering hoor. Zeker met de bavi en bose. De beste man weet niet dat het een unieke uitvoering is denk ik
</blockquote>
Geen 1.9, maar 1.4!
</div>
</blockquote>
De auto hier besproken betreft toch wel degelijk een 4-cylinder 1.9 hoor, zie ook de eerste post in deze thread. De persoon achter de marktplaatsadvertentie beseft dat alleen niet

- Audi_gekkie
Dan is dit nooit aangemeld bij de RDW. De auto had met zo'n verandering opnieuw RDW-gekeurd moeten worden.<a title="Link: /index.php?p=/profile/105/joris1980" href="/index.php?p=/profile/105/joris1980">joris1980</a> schreef:
Wel vreemd dat bij een kentekencheck nog steeds 1.4 90pk tdi uitkomt![]()
Nu dit niet is gebeurd kun je grote problemen krijgen met de Belastingdienst, want de auto is zeker zwaarder geworden. Dit wordt als belastingontduiking gezien en kan zwaar worden bestraft.
Misschien nog wel erger is dat je problemen kunt krijgen met de verzekeraar als je een aanrijding hebt gehad. Als de schadecontroleur erachter komt dat er een 1.9 TDI met waarschijnlijk meer vermogen (misschien wel de 130pk-versie) dan kunnen ze de totaalschade op jou verhalen.
- Audi_gekkie
Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…<a target="_blank" rel="nofollow">Spinazie</a> schreef:
<div><a target="_blank" rel="nofollow">Audi_gekkie</a> schreef:
<div><a target="_blank" rel="nofollow">Jeroen1.2</a> schreef:
<div><a target="_blank" rel="nofollow">JDuijnker</a> schreef:
</blockquote>
Geen 1.9, maar 1.4!
</div>
</blockquote>
De auto hier besproken betreft toch wel degelijk een 4-cylinder 1.9 hoor, zie ook de eerste post in deze thread. De persoon achter de marktplaatsadvertentie beseft dat alleen niet

</blockquote>
:#Ik kom er nu pas achter dat dit de auto is die @jos_br onderhanden heeft genomen.
Ja klopt dan is het een 1.9 4-cilnder. Ik kan mij herinneren dat Jos met de auto naar RDW in Lelystad is geweest en dat ze heb verbaast vroegen wat hij daar deed. De A2 stond met die 1.4 TDI geboekt als 4-cilinder. Dat was dus een fout van de RDW bij de invoer van die auto en Jos heeft zich toen (wijselijk?) stil gehouden en daardoor is 1.4 ook niet veranderd in 1.9.
Deze A2 is voor mij nu niet meer interessant.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Of hij weet het wel en er is iets niet helemaal jofel…<a rel="nofollow" target="_blank">Audi_gekkie</a> schreef:
<div><a rel="nofollow" target="_blank">Spinazie</a> schreef:
<div><a rel="nofollow" target="_blank">Audi_gekkie</a> schreef:
<div><a rel="nofollow" target="_blank">Jeroen1.2</a> schreef:
<div><a rel="nofollow" target="_blank">JDuijnker</a> schreef:
</blockquote>
Geen 1.9, maar 1.4!
</div>
</blockquote>

</blockquote>
:#Ik kom er nu pas achter dat dit de auto is die @jos_br onderhanden heeft genomen.
Ja klopt dan is het een 1.9 4-cilnder. Ik kan mij herinneren dat Jos met de auto naar RDW in Lelystad is geweest en dat ze heb verbaast vroegen wat hij daar deed. De A2 stond met die 1.4 TDI geboekt als 4-cilinder. Dat was dus een fout van de RDW bij de invoer van die auto en Jos heeft zich toen (wijselijk?) stil gehouden en daardoor is 1.4 ook niet veranderd in 1.9.
Deze A2 is voor mij nu niet meer interessant.
</div>
</blockquote>
Nouja het vermogen is nu 100pk, dus slechts marginaal meer dan de originele 90pk. De cilinderinhoud klopt inderdaad niet, maar ik vraag me af of dat uberhaubt uitmaakt. Er zijn zat auto's waarvan deze gegevens niet kloppen.
Overigens hebben hier een aantal mensen hun auto gechipt, waardoor het vermogen van 75 naar 100 pk is gedaan. Dat is een nog grotere vermogenstoename, en ik denk niet dat iemand hem opnieuw heeft laten keuren

Zie ook https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... rtuig.aspx