schrapend geluid bij bocht naar rechts en lekkende olie uit de homokineet
Sinds vorige week (3 juni) hoor ik een schrapend geluid als ik in de bocht naar rechts ben. Alleen bij sterk insturen of wanneer er door de snelheid kracht op de wielen staat.
Het is me ook opgevallen dat de afdekhoes van de homokineet los is en dat daar olie uitloopt. Kan e.a. in verband staan met elkaar? Ik ben al bij de garage geweest maar die kunnen pas volgende week dinsdag kijken..
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Het is me ook opgevallen dat de afdekhoes van de homokineet los is en dat daar olie uitloopt. Kan e.a. in verband staan met elkaar? Ik ben al bij de garage geweest maar die kunnen pas volgende week dinsdag kijken..
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als een ashoes niet helemaal dicht is. heb je APK afkeur te pakken (ik spreek uit ervaring). Zonder vet heeft de homokineet het zwaar te verduren en meer naarmate je verder instuurt en kracht op de as zet.
Ik zou zeggen: onmiddellijk aanpakken want je wilt niet ook nog de homokineet moeten vervangen (ashoes met toebehoren kost ca € 10, homokineet minstens het 10-voudige)
Ik zou zeggen: onmiddellijk aanpakken want je wilt niet ook nog de homokineet moeten vervangen (ashoes met toebehoren kost ca € 10, homokineet minstens het 10-voudige)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Als je veel herrie hebt en je hebt een hoes die misschien al een tijdje stuk is en het meeste vet er onderhand uitgeslingerd is en vervangen is door zand en ander vuil is het leed al geleden en is de homokineet aan het overlijden.
Tenzij je wiellager de geest heeft gegeven.......
Homokineet eruit, schoonmaken en kijken of de kogels en loopbanen geen schade hebben.
Tenzij je wiellager de geest heeft gegeven.......
Homokineet eruit, schoonmaken en kijken of de kogels en loopbanen geen schade hebben.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
TIP:
Koop een velgborstel en gebruik die bij elke wasbeurt om je velgbed schoon te maken.
Is er een hoes stuk dan merk je dat direct door de met vet besmeurde borstel.
Kan je een hoop geld besparen............

Koop een velgborstel en gebruik die bij elke wasbeurt om je velgbed schoon te maken.
Is er een hoes stuk dan merk je dat direct door de met vet besmeurde borstel.
Kan je een hoop geld besparen............

- chipsoer
- Audi A2 clublid
De eerste klacht komt me bekend voor, heb ik vorig jaar ook gehad. Was bij mij het lager (homokineet) van de linker aandrijfas, bakzijde. Vwbt de afdekhoes, zonder deze wordt het vet naar buiten geslingerd, zou je ook moeten kunnen zien of dit daadwerkelijk zo is.Beninho schreef:
Sinds vorige week (3 juni) hoor ik een schrapend geluid als ik in de bocht naar rechts ben. Alleen bij sterk insturen of wanneer er door de snelheid kracht op de wielen staat.
- Bluemotion
Als je een homokineet en/of ashoes nodig hebt , stuur maar een pb ik heb een nieuwe liggen
Ben er vandaag nog eens mee naar de garage geweest (andere garage..). Daar is de auto even op de brug geweest en zagen dat er een plaatje aan de binnenkant van het wiel lang de remschijf krom was. Na die recht te hebben gezet is het geluid weg.
De afdekhoes is lek, was al lek en hebben ze waarsch. voor de apk dicht gekit Die hoes wordt dinsdag a.s. vervangen evenals de bodemblaat (via ebay).
De afdekhoes is lek, was al lek en hebben ze waarsch. voor de apk dicht gekit Die hoes wordt dinsdag a.s. vervangen evenals de bodemblaat (via ebay).
- Peter_Maathuis
- Moderator
Dat is valt dan weer mee! En hopelijk blijkt bij vervanging van de ashoes dat de homokineet nog in orde is.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk