1,4 ombouwen naar 1,6 sfi?
- marinus.jansen
Hallo ik ben nieuwe hier aangenaam Marinus.
Ik heb sinds enige tijd een A2 1,4 bouwjaar 2003 echter is gisteren mn distributie vertanding eraf gelopen helaas!!
Nu moet ik toch sleutelen dus dacht is het een optie om er een 1,6 in te maken???
Mijn vraag is moet ik ook de bak plus complete aandrijflijn ombouwen??? of past dit van mijn 1,4 motor?
En is het een kwestie van motronic omwisselen???
Graag zou ik horen of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan zeggen welke onderdelen ik mee moet vervangen.
Met vriendelijke groet Marinus Jansen.
Ik heb sinds enige tijd een A2 1,4 bouwjaar 2003 echter is gisteren mn distributie vertanding eraf gelopen helaas!!
Nu moet ik toch sleutelen dus dacht is het een optie om er een 1,6 in te maken???
Mijn vraag is moet ik ook de bak plus complete aandrijflijn ombouwen??? of past dit van mijn 1,4 motor?
En is het een kwestie van motronic omwisselen???
Graag zou ik horen of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan zeggen welke onderdelen ik mee moet vervangen.
Met vriendelijke groet Marinus Jansen.
Heb je ook motronic + komplete kabelboom nodig. De FSI motor is niet de meeste betrouwbare en makkelijke motor. Een betere keus is dan de 1.6 uit de Polo 6N GTI met 120 pk. Even op www.a2-freun.de gaan zoeken.
- Audi_gekkie
En als je bezig bent de trommels achter vervangen voor schijven, dan is het een echte 1.6
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat van die trommels heb ik nooit goed begrepen, beetje knullig voor de prijs die je er toen voor moest betalen.Audi_gekkie schreef:
En als je bezig bent de trommels achter vervangen voor schijven, dan is het een echte 1.6
Schijven zijn ook onderhouds vriendelijker.
Werkt het ABS dan alleen of de voorremmen? Dat gaat toch niet met trommels?
- Audi_gekkie
Ook op de trommels werkt de ABS. In de wiellagers zit een magneet-ring die hieraan meewerkt.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat van die trommels heb ik nooit goed begrepen, beetje knullig voor de prijs die je er toen voor moest betalen.rolf schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">Audi_gekkie schreef:
Schijven zijn ook onderhouds vriendelijker.
Werkt het ABS dan alleen of de voorremmen? Dat gaat toch niet met trommels?</div>
</blockquote>
Onderhoudsvriendelijk is niet helemaal waar. Bij schijfremmen achter heeft het handremmechanisme nog wel eens de neiging om vast te gaan zitten. Daar hebben trommelremmen veel minder last van.
Dit heb ik bij mijn oldtimer GTI mogen ervaren, achter moesten de 2 klauwen vervangen worden wegens het vastroesten van het handremmechanisme.
Voor normaal (weg)gebruik voldoen trommelremmen achter prima, de grootste remkracht moet door de
voorremmen worden opgevangen.
Bij hard remmen komt de auto achter juist omhoog en moet de remkracht juist worden verminderd om het rondtollen van de auto te voorkomen ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot