Boordcomputer

Discussie over het interieur van de A2
Pocoloco

04 okt 2016, 13:38 0 x

Ik begrijp er niets meer van ,heeft hij nu airco of niet . ik zeg niet :)
hüseyin.muştu

04 okt 2016, 16:30 0 x

@Audi_gekkie @pocoloco ik snap der ook niks meer van
Audi_gekkie

04 okt 2016, 18:25 0 x

Ja hij heeft airco, omdat hij het zelf aan geeft =)

Een handbediend paneel in een diesel kan een airco zijn.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2016, 21:11 0 x

Wat ik aangeduid heb als standkachel is kennelijk alleen voorverwarming van de motor en niet van het interieur (hoewel dat ook sneller warm wordt als de motor eerder warm is).

Wikipedia suggereert dat de 1.2 TDI een ECO-mode heeft (en ik neem aan dat er dan ook een knop is om die modus in en uit te schakelen):

<i>ECO mode also activated the </i><a rel="nofollow" target="_blank" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system" title="Link: https://en.wikipedia.org/wiki/Start-sto ... start/stop function</i></a><i>, a feature that was new to European cars at the time.</i><a rel="nofollow" target="_blank" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A2#c ... </i></a><i> In ECO mode, the clutch was disengaged when the accelerator pedal was release1.2d for maximum economy, so the car freewheels as much as possible, with the clutch re-engaging as soon as the accelerator pedal or brake pedal is touched. </i>

Dus een 1.2 TDI met airco zou een ECO- en een ECON-knop moeten hebben. Ik meen zelfs te weten dat die ECO-knop bij de ASR-knop zit.

<b></b>Onduidelijk blijft een 1.4 TDI  met airco: doet de ECON-knop daar beide functies:  airco uit en motor-voorverwarming uit?
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Audi_gekkie

04 okt 2016, 22:19 0 x

Ik heb blijkt echt geen kaas gegeten van een 3L. :/
Een 3L heeft natuurlijk een ECO modus.

Jou laatste conclusie klopt.
Bluemotion

07 okt 2016, 19:20 0 x

;) nog even over de Teflon, ik gebruikte Interflon, welke ik bij de olieverversing toevoegde, ging de motor soepeler van lopen, en is beter voor de motor bij een koude start.

en de eco(n)....  Hopenlijk het verlossende ANTWOORD:

Ik heb ook een 3L met climatronic gehad, er zit altijd een ECO knop in de 3L, deze zit op de middenconsole, links naast de "pook". Deze aan/uit schakelen gaat auto zuiniger rijden, eco modus= koppeling in bij gas los en uitrollen en hij heeft een lager aantal pk's (zuiniger), bij ECO modus uit, auto remt op de motor en heeft iets meer pk's dus onzuiniger

Bij mijn 1.4tdi zat een climatronic en natuurlijk ECO knop, deze zet airco functie uit en TEGELIJK zet hij inderdaad de motorvoorvervarming uit.....

een 3L met een ECON knop bij de verwarmingsbediening... Ik zie geen aan knop airco of een uittrekknop voor aanzetten? MAar de bestuurder zal met warm weer zeker een koude luchtstroom van 4graden celcius moeten kunnen meten bij de "kachel" op de koudste stand, maar volgens ons instructieboekje is het inderdaad het uitschakelen van de voorverwarming, dus ik heb sterk het vermoeden dat deze A2 geen airco heeft...., zie foto E-ECON

Afbeelding
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2016, 19:40 0 x

Kan ook geen Airco ontdekken..........

Hij heeft wel ARKO in iedergeval, standaard op de meeste auto's  <span>:mrgreen: </span>
Plaats reactie