Stuurbekrachtiging
Goededag,
Vorig jaar juni ben ik aangereden door onoplettende bestuurder die de parkeerplaats verliet. Het stuurbekrachtingssysteem , die meteen kapot was en ging lekken is door de garage helemaal nieuw aangeschaft tezamen met de overige kapotte onderdelen. Hij heeft dus niets gerepareerd maar alles nieuw vervangen tot het nummerbord aan toe omdat die vloekte bij de nieuwe bumper. Inmiddels ben ik zeker wel al 6 keer teruggeweest met dezelfde klacht. Het stuurbekrachtigingslampje gaat branden, harde irritante piep, en het systeem valt uit waardoor de auto 10x zo zwaar te besturen is. Vaak terwijl ik een rechte stuk rij of bij het parkeren. Ben dus paar keer teruggeweest met deze klacht. Dan was er een beetje vocht in de sensor, dan was het een zekering die los zat. Nou viel het mij op dat het de laatste 2 keer dat het gebeurde keihard en de hele dag had geregend, dus ik dacht dat het daar wellicht mee te maken kon hebben??maar tot mij ergernis ging het afgelopen vrijdag in de stralende zon alweer mis, ik had de auto net maandag opgehaald, en ben behoorlijk geirriteerd hierom. Ik heb zelfs de audi dealer gebeld zaterdag, ik dacht dan maar iets extra betalen als ik maar vt probleem afkom, die hebben mij net teruggebeld en toch geadviseerd om het bij mijn garage te brengen omdat ik daar garantie heb. Nou, helpt die beste man mij altijd netjes en kosteloos, maar het probleem wordt niet verholpen. Hij is nu trouwens op vakantie dus zodoende ben ik op zelfonderzoek gegaan en mijn hulpvraag hier..het betreft een audi A2 uit 2001
Vorig jaar juni ben ik aangereden door onoplettende bestuurder die de parkeerplaats verliet. Het stuurbekrachtingssysteem , die meteen kapot was en ging lekken is door de garage helemaal nieuw aangeschaft tezamen met de overige kapotte onderdelen. Hij heeft dus niets gerepareerd maar alles nieuw vervangen tot het nummerbord aan toe omdat die vloekte bij de nieuwe bumper. Inmiddels ben ik zeker wel al 6 keer teruggeweest met dezelfde klacht. Het stuurbekrachtigingslampje gaat branden, harde irritante piep, en het systeem valt uit waardoor de auto 10x zo zwaar te besturen is. Vaak terwijl ik een rechte stuk rij of bij het parkeren. Ben dus paar keer teruggeweest met deze klacht. Dan was er een beetje vocht in de sensor, dan was het een zekering die los zat. Nou viel het mij op dat het de laatste 2 keer dat het gebeurde keihard en de hele dag had geregend, dus ik dacht dat het daar wellicht mee te maken kon hebben??maar tot mij ergernis ging het afgelopen vrijdag in de stralende zon alweer mis, ik had de auto net maandag opgehaald, en ben behoorlijk geirriteerd hierom. Ik heb zelfs de audi dealer gebeld zaterdag, ik dacht dan maar iets extra betalen als ik maar vt probleem afkom, die hebben mij net teruggebeld en toch geadviseerd om het bij mijn garage te brengen omdat ik daar garantie heb. Nou, helpt die beste man mij altijd netjes en kosteloos, maar het probleem wordt niet verholpen. Hij is nu trouwens op vakantie dus zodoende ben ik op zelfonderzoek gegaan en mijn hulpvraag hier..het betreft een audi A2 uit 2001
Uit je verhaal neem ik aan dat het verhaal schade is en niet jou schuld.<br id="null">Wat je kan doen is je verzekering bellen en jou verhaal vertellen zodat die de reparateur onder druk zet om de auto 100% te maken en niet half , desnoods naar een audi specialist brengen met goed keuring van jou verzekering.
Dat sturen is vervelend ja spreek ik uit ervaring. Is de pomp daadwerkelijk nieuw of heeft hij misschien zonder jouw weten ruil onderdelen geplaatst en nieuw gefactureerd bij je verzekering? Zo'n ruilpomp kost rond de €150-200 een nieuwe volgens mij rond de €750.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Een nieuwe stuurpomp/reservoir unit kost ca € 300 (al worden ze ook aangeboden voor € 600) - even zoeken loont.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Waarom een reactie naar bijna een half jaar?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Omdat mensen die iets aan hun stuurbekrachtiging willen (laten) repareren (waarschijnlijk) dit topic lezen en door de laatste post voor de mijne onjuist worden voorgelicht over de nieuwprijs van een originele TRW stuurpomp.
Ik was op zoek en werd aangenaam verrast door
http://www.auto-onderdelen24.nl/stuurbe ... -8z0/13360
Ik was op zoek en werd aangenaam verrast door
http://www.auto-onderdelen24.nl/stuurbe ... -8z0/13360
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options